Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

6x Northern Light (Later 1/2(?)) - Pot

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    6x Northern Light (Later 1/2(?)) - Pot

    Korting op 420shop
    Heyhey,

    De keuze voor mijn 2de soortje dit eerste jaar is gevallen op de Northern Light en daar ik mijn plantjes buiten ook gescheiden wil houden, is het plan dit ook met mijn topics te doen.

    Breeder: Nirvana
    Genetics: 90% IndicaSativa
    Height: short
    Effect: Stoned - relaxing
    Indoor/Outdoor: indoor
    THCSativa'tje en een zoveel mogelijk Indica'tje wou. Dit is blijkbaar 1 van de soorten is die het dichts bij een pure Indica staat (heb niet voor een pure Indica gekozen daar deze meestal klein blijven en een beperkte opbrengst hebben en mag maar 1, oogluikend 2(3?) dus, planten houden).
    Staat meestal wel bij dat hij vooral voor de binnenkweek geschikt is, ma wou toch eens proberen. Aangezien de Durban Poison een buitenplant is, ben ik benieuwt naar het verschil (als dit al te zien is door het grote verschil in genetica).

    De zaden heb ik op 09/06 ontvangen en daarvan zijn er dezelfde dag nog 6 van klaargemaakt om te ontkiemen.
    2 in aarde: potgrond (gesteriliseerd en gezeefd), tuinaarde (vooral zand en beetje leem, gesteriliseerd & gezeefd) & perliet in verhouding 4/1/1.
    2 in een glas water
    2 in zelfgemaakte turfblokjes op vochtige perliet gezet (turfpotje+water+mixer+tandenstoker+drogen), wou het eens proberen
    Allen zijn nat gemaakt met flessenwater (of bronwater) met pH van 6,5.

    Op 11/06 de 2 zaadjes in de turfblokjes met het turfblokje in aarde (zie hierboven) gestoken daar deze aan de zijkanten een beetje schimmel vertoonden (schimmel eraf gehaald en gehoopt da't wegbleef ).
    De 2 in het glas met water zijn een beetje opengebarsten, wortelpen is zichtbaar maar nog niet buiten. Voor de rest geen beweging.

    Op 13/06 hebben de 2 in de turfpotjes/aarde hun hoofdje laten zien en zijn ze buiten in een propagator geplaatst.

    Op 14/06 hebben de 2 in de aarde hun hoofdje laten zien en zijn ook deze buiten in de propagator geplaatst.

    Vandaag (15/06) is er een uit het glas water ook boven de grond gekomen en het 2de is aan het bultje aarde te zien ook goed zijn best aan het doen. Hetgene dat al boven is, is bij de andere geplaatst.

    De bedoeling is van deze 6 een selectie te maken voor in een pot (ik schat 35cm hoog en 40cm diameter) te planten. Misschien wordt deze verduisterd, maar moet ik nog eens nadenken hoe ik dat ga doen daar ik geregeld afwezig ben en de huisgenoten niet bepaald behulpzaam zijn

    Verder gaat deze getopt worden zodat hij wat lager blijft en breder groeit. Mss een (domme) vraag aan mensen met ervaring hiermee: aangeziener normaal maar 1 plant in de pot komt en ik toch iets meer wil; is het mogelijk om 2 planten met de stam naast elkaar te planten in 1 pot?
    Ik weet dat deze planten elk minder gaan opbrengen dan ze alleenstaand zouden doen, maar zouden deze 2 tesamen meer opbrengen dan 1?

    De potgrond die gebruikt gaat worden is reeds gemengd met coco's. Deze gaat gemengd worden met lavakorrels aangezien perliet (niet meer) te vinden is in een straal van 30km .
    De meststof die gebruikt zal worden is Miracle Gro met NPK van 18-9-11.

    De plantjes uit turfblokjes:


    Degene uit aarde:


    Het zaadje uit het glas water:


    Ook hier zijn tips steeds welkom

    Cya,

    Teiwaz
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...0x45x73-64watt

    #2

    Comment


      #3
      Re: 6x Northern Light (Later 1/2(?)) - Pot

      Hey,

      dus het zal dan waarschijnlijk 1'tje in een pot worden.

      En tja, dat logo is omdat ik hier niet direct vind hoe'k foto's kan posten en da'k me een beperkte uploadlimiet zit en dus liever ni te veel upload.
      Maja, als er teveel mensen ni tegen kunnen laat ik mijn goed hart wel eens zien

      Cya,

      Teiwaz
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...0x45x73-64watt

      Comment


        #4
        Re: 6x Northern Light (Later 1/2(?)) - Pot

        NLX doet het altijd goed buiten (zover ik het hoor van andere en uit eigen bevindingen)

        foto's uploaden kan heel makkelijk en goed op www.mijnalbum.nl

        als je hulp nodig hebt laat maar weten! ik loods je er wel doorheen!

        suc6

        Smoke it!

        Comment

        Bezig...
        X