Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste plantjes (test)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn eerste plantjes (test)

    Korting op 420shop
    Omdat het al vrij laat is om nu te beginnen met plantjes heb ik vandaag via via 5 zaailingen opgehaald.
    De zaailingen zijn 2 a 3 weken, en zijn buiten opgekweekd, ideaal voor me tuintje dus.

    Helaas is het type mij onbekend, behalve de naam Sativa Hollandica weet ik niets van deze plant, wel weet ik dat ze erg goedkoop worden aangeboden op o.a marktplaats.

    Afijn ik heb vandaag om te beginnen de plantjes verpot naar een 10L pot.
    De pot heb ik nu gevuld met standaard potgrond van de bouwmarkt.
    Ik wil 1 plant vandeweek hier in de open grond gaan zetten en 1 plant een een 50/60L pot.
    1 plant gaat naar een vriend in de open grond.
    De 2 overige planten zoek ik nog een bestemming, maar mogelijk ga ik deze wild planten op een plek waar vrijwel niemand komt, nog ff zoeken dus.
    (i.v.m kan ik geen 4 planten kwijt in de tuin)

    Ik zal proberen dit topic weekelijks bij te houden met updates en foto,s

    Foto,s vandaag genomen:











    P.S, valt het jullie op dat het plantje op de 2e en 3e foto 2 uitlopers heeft?
    Het lijkt erop dat deze (per ongeluk) in een zeer vroeg stadium is getopt, mwah we zien wel wat het wordt.
    Last edited by snaaps; 5 October 2009, 16:28.

    #2
    Re: Mijn eerste plantjes (test)

    High Snaaps, Het is idd erg laat om nu nog te gaan zaaien voor buitenkweek dus dat is wel een slimme zet om die zaailingen aan te kopen. Veel succes met je buitenkweek en houd ons op de hoogst

    Grtz Monty

    Comment


      #3
      Re: Mijn eerste plantjes (test)

      Ze zien er wel lief en schattig uit , ben benieuwd hoe ze het gaan doen in voolle grond is altijd goed voor je plant je zal zien dat die hard gaat groeien maar is leuk om verschil te zien tussen volle grond en pot plantje
      Suc 6
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Re: Mijn eerste plantjes (test)

        Ik ben inderdaad erg benieuwd naar het verschil tussen die in de volle grond komt te staan en die een specie emmer komt te staan.

        Ik ben alleen een beetje bang voor de buurman (irritant gast en politie agent) die liep vorig jaar al bij mijn vriendin te ouwehoeren dat ze een wietplantage had (2 lullige plantjes) en dat hij er last van had.
        Lol, ik ben benieuwd hoe hij gaat reageren straks als er 2 grote struiken in de tuin staan.

        Reden hierom ga ik vandeweek 2 planten in het bos/natuur gebied zetten.
        Voor het geval dat de buurman een emmer chloor over de planten smijt.

        Vandaag een plantje aan me vriend gegeven, deze gaan we ook in de volle grond zetten, maar eerst ff de aarde een beetje verversen en bemesten.
        (lol, hij heeft zelfs 2 politie agentes naast zich wonen..)

        Ik ga van de week ff groeimiddel kopen, omdat ik krap bij kas zit ga ik hier geen 10 talle euro,s aan uitgeven, dus mocht iemand nog tips hebben voor een goede goedkoop groeimiddel hou ik me aanbevolen.

        Ik ga de plantjes over een paar weekjes wel toppen, ik ga dit doen als ze een cm of 50 a 60 zijn en dan ongeveer bij de 6e a 7e verspringing.
        Of ik ze daarna nog een keer ga toppen weet ik nog niet, ff aankijken en lezen wat andere mensen zoal doen.

        Ik heb verder nog een hoop andere ideeen maar die komen pas als ze stukken groter zijn en/of beginnen te bloeien, voor nu:

        En dan nu geduld
        Rustig op laten komen
        Het plantje is nog klein
        Bemoedigend toespreken dus
        Dan wordt het groter. En groter...

        Comment


          #5
          Re: Mijn eerste plantjes (test)

          Inmiddels weten achterhalen waar de zaden vandaan komen:
          http://grow.ruffselektah.com//produc...products_id=41

          Zegt mij nog niets over deze planten, behalve dat ze cheap zijn en het een medium tall plant is..
          Iemand die aan de hand van deze informatie iets meer kan zeggen?
          Last edited by snaaps; 16 June 2009, 14:09.

          Comment


            #6
            Re: Mijn eerste plantjes (test)

            Vandaag 1 plantje op haar definitieve plek gezet in de volle grond.
            Ik heb de grond afgegraven en een mix gemaakt van potgrond, koeiemest, compost, en een beetje oude aarde. (mix van circa 50 liter)
            Dit is het beste plekje in de tuin, zon komt om 10 uur totdat deze ondergaat op het plantje te staan, enigste nadeel: als de poort open staat zie je hem wel staan.
            Vanmiddag dus naar de bouwmarkt voor een goedkope deurdranger zodat de poort automatisch dicht valt en er geen pottekijkers zijn.

            foto's: (bij het stokje..)




            Hopelijk is me vriendin niet boos dat ik hiervoor wat struiken heb moeten kappen/verwijderen.
            Maar ach, zij is de gene die de oogst mag op roken, ik niet, kan er niet tegen..

            Oja: de verhouding van de MIX:
            circa 30L potgrond
            circa 10 liter oude grond
            Circa 5 liter bio koeiestront
            circa 5 liter zelfgemaakte compost
            Last edited by snaaps; 17 June 2009, 14:40.

            Comment


              #7
              Re: Mijn eerste plantjes (test)

              UPDATE: 21-06-2009

              Weinig updates te vermelden, behave dat ik vanwege de harde windstoten wat stukjes bij gezet hebt en dat de plantjes de afgelopen 4 dagen 3 a 4cm geroeid zijn.







              Comment


                #8
                Re: Mijn eerste plantjes (test)

                OK, nog ff een updateje.
                Vandaag viel het mij op dat de plant die ik in de volle grond hebt gezet een afwijkende groei patroon heeft.

                De blaadjes groeien niet tegen over elkaar zoals alle andere planten maar komen naast elkaar vanaf de stam of er is maar 1 blaadje i.p.v 2.
                Zie ook de foto:



                Tevens zie ik bij de oksels nog niet echt blaadjes onstaan, wel bolletjes maar nog te vroeg om te zeggen of dit een mannetje is, nog ff een paar weken wachten.

                Iemand bekend met deze afwijkende groei patroon?

                Comment


                  #9
                  Re: Mijn eerste plantjes (test)

                  ik zou maar even afwachten gaat nog wel paar weken duren voot je geslacht gaat kunnen zien
                  God was never on your side..

                  Comment


                    #10
                    Re: Mijn eerste plantjes (test)

                    Ik blijf het toch raar vinden dat de blaadjes niet recht tegen over elkaar groeien aan de stengel maar naast elkaar.

                    Vanmiddag overgens ff naar de tuincentrum om slakkenkorrels te halen, deze beesten hebben het inmiddels voorzien op mijn planten.
                    Huidige gevonden slakken vandaag heb ik gekilled met zout, nog grappig om te zien ook...

                    Vraagje, 2 planten spurten nu de hoogte in met minimaal 1 cm per dag, met een totale lengte van circa 22 a 25 cm.
                    Zou ik deze nu kunnen toppen zodat deze kan beginnen met de zij vertakkingen?
                    (planten hebben nu al 6 internodes)
                    Last edited by snaaps; 23 June 2009, 07:45.

                    Comment


                      #11
                      Re: Mijn eerste plantjes (test)

                      Joe Snaaps,

                      Ik raad je toch aan ze een kleine boost te geven met wat wortelstim en groeivoeding hoor...

                      Je gaat zien, beetje wortelstim en op max een week tijd is ze helemaal aangehard en heb je wss geen ondersteuning nodig.

                      Jammer dat je zo bruut met slakken omgaat, ik gooi ze gewoon op de composthoop.
                      Slakkenkorrels gaat zeker helpen, maar schraap ze na een regenbeurt weg en strooi nieuwe.

                      Ja als ze al zes internodes hebben mag je toppen

                      Tot de volgende update

                      Comment


                        #12
                        Re: Mijn eerste plantjes (test)

                        Hoi,

                        Zojuist slakkenkorels gehaald, zal ze vanmiddag ff netjes om de plantjes strooien.
                        Betreffende extra voeding, tja heb dit bewust niet gedaan omdat de potgrond voldoende voeding zou moeten bevatten en de in volle grond geplaatste plant heeft voldoende mest en compost gekregen.

                        Ik zal van de week ff naar de growshop gaan voor voeding en zal de plantjes wel een klein beetje bij voeden, voorlopig 1 x per week?
                        Op zich kunnen de touwjes er nu wel af, het waait niet meer zo hard als van de week..

                        Comment


                          #13
                          Re: Mijn eerste plantjes (test)

                          Inderdaad slim om zaailingen te gebruiken, had ik eigenlijk ook moeten doen, maargoed.

                          Succes ermee, ik volg je!

                          Comment


                            #14
                            Re: Mijn eerste plantjes (test)

                            Tja, er mogen geen zaailingen verkocht worden.
                            Maar via via heb ik er een paar gekregen die er toch net iets te veel had staan.

                            Wordt alleen zo jaloers op die gene hier waarvan de planten al een stuk groter zijn, maar jah, die zijn gemiddeld gezien vaak ook al een maandje ouder.

                            Comment


                              #15
                              Re: Mijn eerste plantjes (test)

                              Haha, nou ik ben ook jaloers op jouw planten hoor.
                              Mijne staan net een week en zijn pas een paar cm.

                              Comment

                              Bezig...
                              X