Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste buitenkweek - verslag

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste buitenkweek - verslag

    Korting op 420shop
    Hallo allen,

    Ik ben begonnen aan mijn eerste (binnen)kweek. En het leek me wel leuk om dat hier een beetje bij te houden met leuke foto's!
    Ik heb me een aantal zaadjes gekocht, welteverstaan 'White Castle' van het merk Nirvana, schijnt familie van White Widow te zijn(?).
    Waar ik achter ben gekomen, op de site van Nirvana (zaadjesmerk) staat dat dit een binnensoort is.
    Dit was natuurlijk niet wat ze in de shop vertelde, maargoed.

    3 potjes (ca. 12L) en kokosgrond heb ik gehaald en ben begonnen met 3 zaden te kiemen op wat keukenpapier.

    Deze zijn de volgende dag al uitgekomen en heb ze elk voorzichtig in een pot gestopt, met de wortel naar beneden en een cm diep.
    Vervolgens heb ik er losjes wat grond over gegooid en water erbij gedaan.
    Ik heb ze direct buiten in de zon gezet.

    Inmiddels (2 dagen later) zijn ze al boven de grond uit.
    Ik zet ze overigens s'avonds als het donker is in een lichtdichte schuur. (ivm de kou, het licht van de buurt en tegen diefstal )
    Ik neem aan dat dit niet slecht is?

    Dat wil ik de komende weken gaan doen, totdat ze niet meer zouden passen.


    Hier zijn vast een aantal foto's:







    2 dagen daarna zijn ze alweer een stuk groter:







    En een dag later, vandaag, staan ze er zo bij:
















    Wat denken jullie? Zal ik ze later moeten gaan overpotten? Kan ik de kokosgrond behouden of beter mix?

    Iemand tips over welke voeding ik nodig heb (/i.c.m. kokos)?
    En vanaf wanneer, hoeveel, hoe vaak, tot wanneer etcetera?


    Alle andere informatie en tips zijn natuurlijk hartelijk welkom!
    Mijn dank is groot!
    Last edited by Xilvero; 23 June 2009, 16:15.

    #2
    Re: Eerste buitenkweek - verslag

    Hey.

    Voorlopig is het belangrijk dat de zaailingen een goede luchtvochtigheid hebben. en ze moeten nog niet direct in het zonlicht staan. Wanneer de plantjes wat groter en steviger zijn doe je er wel goed in om ze over te potten. eventueel kan je dan ook meteen een andere grond medium kiezen. Laat de plantjes eerst maar even rustig groeien over een weekje of 2 voeding erbij. De growshop kan je hierbij vast goed adviseren. en zowiezo de mensen hier op het forum ook uiteraard !!

    Succes

    Smoke it!

    Comment


      #3
      Re: Eerste buitenkweek - verslag

      Bedankt voor het advies, ik ga sowieso eens kijken voor een vochtmetertje.
      Later nog wat foto's!

      Comment


        #5
        Re: Eerste buitenkweek - verslag

        Oorspronkelijk geplaatst door Jointjedraaien View Post
        Veel succes met je kweek!
        En bedankt!

        De plantjes hebben vandaag mooi in de zon gestaan en heb ze al een tijdje geen water meer gegeven maar volgens mij gaat alles goed.

        Een van de blaadjes was omgebogen naar onder, dus die heb ik even 'gespalkt'met een tandenstoker.

        Ook zat er op het steeltje een heel klein zwart vliegje ofzo, deze heb ik eraf gepulkt met een tandenstoker.
        Kan dit kwaad? Kan ik hier iets tegen doen? (preventief)

        Hier zijn een aantal foto's van hoe ze er nu bij staan:
        (de foto's zijn niet heel scherp zie ik net. Volgende keer beter! )

















        En nog een van de potjes:




        Nou, dat was het weer voor vandaag, reacties zijn altijd welkom.
        Last edited by Xilvero; 23 June 2009, 16:30.

        Comment


          #6
          Re: Eerste buitenkweek - verslag

          ik zou wel kijken of de grond nog nat is gewoon even met je pink in de grond en voelen of het vochtig is zoniet water geven

          greetz esco

          Comment


            #7
            Re: Eerste buitenkweek - verslag

            Ja hij is nog vochtig, de bovenlaag is wat opgedroogd door de zon.


            EDIT:

            Even over de voeding, welke kunnen jullie mij het beste aanraden in combinatie met kokos?

            Deze combinatie:







            Of is dit misschien nog belangrijk om te hebben?





            Of deze?





            Iemand hier bekend mee?



            Mijn dank is groot!
            Last edited by Xilvero; 23 June 2009, 19:26.

            Comment


              #8
              Re: Eerste buitenkweek - verslag

              Cocos is altijd een voedinglijn apart. Plagron heeft dat, maar ook Hesi. Uw product is daar ook al op coco's se Dus kies maar man, dat kan niemand voor jou kiezn
              En er zullen er nog zijn neem ik aan.

              Over uw planten 's nachts binnen zetten, ja dat is heel goed tegen diefstal. Toch zou ik proberen ze buiten te laten.... puur natuur man. Volledig overgeven aan ons moederke aarde, dag en nacht
              Als ze gestolen worden, vergeef mij voor het advies :p
              Last edited by organic; 23 June 2009, 20:09.

              Comment


                #9

                Comment


                  #10
                  Re: Eerste buitenkweek - verslag

                  coco coir zijn vezels die zich bevinden bij coco's als ik me niet vergis.... staat er ook nog "peat" bij? Dan is het zeker grond.
                  Coco's is meer Bobo zijn gebied. Maar euhm op uw foto's afgaand is uw medium ok hoor
                  Dus ik kan je echt geen antwoord met volle zekerheid geven, met de beste wil.

                  Over voeding:
                  zeker doen man, is je eerste buitenkweek verslag... dus je kan er alleen maar van leren. Komt wel goed man.
                  Je bent in goede handen

                  Comment


                    #11
                    Re: Eerste buitenkweek - verslag

                    Ik zie geen peat nee, maar dat zal wel goedkomen, (Coco?) ik vraag het in de growshop nog eens na.
                    Ik vertrek zo om de Monkey Juices te halen, dus vanmiddag misschien nog wat foto's!
                    Bedankt!
                    Last edited by Xilvero; 24 June 2009, 09:56.

                    Comment


                      #12
                      Re: Eerste buitenkweek - verslag

                      Goed nieuws en slecht nieuws, de voeding was niet op voorraad en komt volgende week pas..
                      Maaar wat is het toch mooi weer! Ze groeien nu wel mooi, ik zal zo snel mogelijk weer wat foto's schieten!

                      Comment


                        #13
                        Re: Eerste buitenkweek - verslag

                        Hallo allemaal, het heeft even geduurt maar nu een update!

                        Voeding duurt weer langer, ik ga denk ik ergens even een andere halen.
                        Ik heb een nieuwe plantensproeier gehaald, erg handig moet ik zeggen! (zie foto's)
                        Plantjes groeien lekker, eentje heeft wat problemen met omkrullende blaadjes, weten jullie wat dat kan zijn? (zie foto's)


                        Wat een plaatjes :






                        Kromme blaadjes:










                        Watersproeier :



                        Tot snel weer!

                        Comment


                          #14
                          Re: Eerste buitenkweek - verslag

                          Hey Xilvero,

                          Het zijn mooie plantjes hoor.
                          Ik vind die hangende blaadjes er persoonlijk niet zo levensbedreigend uitzien.

                          Misschien dat je ze een teveel water geeft? Ik ben ook nog maar een beginner, dus kan het niet met zekerheid zeggen. Ik voel meestal wat dieper in de aarde of het daar wat vochtig is. Als de aarde nog een beetje vochtig is laat ik het voor wat het is

                          Keep up the good work!

                          Comment


                            #15
                            Re: Eerste buitenkweek - verslag

                            Dankjewel, ik ben ze inderdaad minder water gaan geven en het lijkt erop dat ze bijtrekken..

                            Btw, omdat de voeding er (nog!) niet was (leveranciersproblemen), krijg ik de keus om de 'Monkey Juice Coco Grow' te vervangen door DIT.
                            Kan deze samen met kokosgrond (coco-peat)? Kom er zelf niet echt wijs uit.. Thanks!

                            Comment

                            Bezig...
                            X