Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste stappen buitenteelt, tips?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste stappen buitenteelt, tips?

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

    ik heb 5 Royal Automatic (Feminised) zaadjes gekocht bij een shop in amsterdam. Dit zijn autogrowing planten geschikt voor buiten, met een looptijd van zaaien tot oogsten van 2 maanden, omdat ik anders te laat was dit jaar. (www.royalqueenseeds.nl)
    Nu vroeg ik me af; de zaadjes zijn nu aan het ontkiemen,
    hoe lang moet/mag het witte worteltje zijn voordat je ze in de aarde zet?
    en hoeveel water geef je ze dan de eerste week(en)?

    Kan iemand mij helpen?

    #2
    Re: Eerste stappen buitenteelt, tips?

    Het gemakkelijkste is: je ontkiemt ze niet voor, je neem een potje, doet er je potaarde in, graaf een kuiltje van een cm diep, zaadje erin, aarde over kruimelen, goed water geven en op een warme plaats zetten ...

    de meeste steken dan het kopje boven binnen de 4 dagen ...

    Heb je al die drukte niet meer ...

    maar om te antwoorden op je vraag, vanaf het punt dat je zaadje gebroken is (je plant dus aan het kiemen is) dan mag je ze al in meduim stoppen ...
    sigpic

    Comment


      #3
      Re: Eerste stappen buitenteelt, tips?

      Dankje voor het antwoord!
      Ze zijn al opengebarsten, dus ik ga ze nu de grond in stoppen dan!
      Ze moeten nu dus de eerste paar weken niet in de zon, of wel?
      zo nee, waar dan? gewoon binnen in een kamer zetten zonder lamp?
      greetz

      Comment


        #4
        Re: Eerste stappen buitenteelt, tips?

        het gemakkelijkste is gewoon in een pot onder de zon, dan hoef je ze niet meer de laten wennen aan de zon.

        Comment


          #5
          Re: Eerste stappen buitenteelt, tips?

          is het normaal dat als de plantjes net doorkomen dat de stam een beetje bruinig is? of moeten ze dan meer water krijgen?

          Comment


            #6
            Re: Eerste stappen buitenteelt, tips?

            Comment


              #7
              Re: Eerste stappen buitenteelt, tips?

              Zoals hierboven te zien zijn de plantjes al aardig gegroeid, ik vroeg me af wanneer ze over gepot moeten worden? De maat van de volgende pot die ik heb is nog te zien in de volgende 2 links, en moeten ze dan ook gelijk in all-mix?

              Groetjes

              Comment


                #8
                Re: Eerste stappen buitenteelt, tips?

                http://i646.photobucket.com/albums/u...8062009001.jpg

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste stappen buitenteelt, tips?

                  High Urbatwi,

                  Je kan overpotten als er wortels aan de onderkant uit je pot komen. Maar het kan ook eerder. Je kunt de pruitjes tot aan het lobblad in de grond zetten de plant zal op dat deel van de steel weer nieuwe wortel aanmaken en komt zo lekker stevig te staan. Bruine kleur is een veelvoorkomend iets bij zaailingen niet echt iets om je zorgen over te maken. Hier staat wat uitleg erover http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...len-t5653.html. Je Plantjes zijn nog erg jong voor de almix, zaailingen houden niet zo van voedselrijke grond. dus ik zou nog even wachten met overpotten tot en 2 of 3 internodes zijn gevormd. Als ze teveel strekken kan je ze dus altijd eerder overpotten maar zou dan niet de almix gebruiken.

                  Grtz

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste stappen buitenteelt, tips?

                    Dank voor de tips, de lobblaadjes zijn gewoon die eerste niet wietbladvormige bladeren? Groetjes

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste stappen buitenteelt, tips?

                      High,

                      Ja de lobblaadjes (ook wel kiemblaadjes genoemd) zijn idd de eerste niet wietbladvormige blaadjes. plantje kan zo diep herpot worden dat deze nog net boven de aarde uitsteken. NB een niet volgewortelde kluit zal uit elkaar vallen bij het verpottenen voor wortelschade zorgen. Tip voor de volgende keer. Vol je startpot maar tot 2/3 de met stek/zaaigrond. zo kun je er nog aarde bij doen als de zaailingen te zeer strekken.

                      Grtz

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste stappen buitenteelt, tips?

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste stappen buitenteelt, tips?

                          Comment


                            #14

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste stappen buitenteelt, tips?

                              Normale lamp zou ik weglaten dat zorgd alleen maar voor strekken gewone gloeilamp levert nauwelijks bruikbaar licht voor je plant dus hij gaat op zoek naar licht en strekt, beter een sl nemen of tl. Overpotten kan als de pot volgeworteld is, worteltjes piepen er dan aan de onderkant uit, pot je vroeger over heb je kans dat de kluit uitelkaar valt en je veel wortelschade hebt. wordtelstimulator bevat nauwelijks voeding dus dat kan je gewoon de eerste 3 weken geven

                              grtz

                              Comment

                              Bezig...
                              X