Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn allereerste kweek... (Purple Tops)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn allereerste kweek... (Purple Tops)

    Korting op 420shop
    Afgelopen donderdag heb ik 11 zaadjes Purple Tops binnen gekregen en ben ik meteen 's avonds toen ik thuiskwam gaan ontkiemen.. Heb hiervoor gekozen omdat het een buitenwietje is en goed tegen het nederlandse klimaat kan.

    Gewoon in een kleine kweekkas op erg natte watten. Vrijdag kwamen de eerste zaadjes al uit, zaterdag kwam de rest van de zaadjes ook al uit, dus heb ze meteen maar in diezelfde kweekkas in de potgrond gelegd.

    De potgrond in de kweekkas hou ik aardig vochtig, ook als de deksel van de kas erop zit heb je behoorlijk condensvorming en een hoge luchtvochtigheid in de kas dus dat houd de grond ook erg vochtig.

    Gisterenavond stak zowaar de eerste zijn koppie al boven de grond en vanmorgen kwamen daar nog eens 3 stuks bij.. Ze gaan nu al als een speer.

    Ik verwacht dat aankomende dinsdag ze alle 11 boven de grond staan aangezien ze allemaal ontkiemt waren. De bak staat de hele dag buiten, nu nog met de deksel erop maar ben van plan over een weekje de deksel eraf te halen en er lange sateprikkers langs te zetten ter ondersteuning.

    Hier een paar fototje die ik vandaag gemaakt heb, ik ga jullie op de hoogte van de vorderingen houden.

    Mensen met tips over bijvoorbeeld voeding of wat dan ook? alsjeblieft meld het.. dit is mijn eerste kweek en ik moet nog erg veel leren..





    Last edited by Roytje1981; 28 June 2009, 20:59.

    #2
    Re: Mijn allereerste kweek... (Purple Tops)

    Hich,
    Prima van start gegaan Roy, ga zo door!

    Comment


      #3
      Re: Mijn allereerste kweek... (Purple Tops)

      Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
      Hich,
      Prima van start gegaan Roy, ga zo door!

      Fijn om te horen... thnx..

      Comment


        #4
        Re: Mijn allereerste kweek... (Purple Tops)

        iemand misschien een idee over het volgende?

        10 van de 11 zijn nu zo'n 2 a 3 cm boven de grond.. Maar onderaan bij de potgrond zijn ze erg dun, zo dun dat sommige gaan liggen.. de potgrond is nog aardig vochtig (niet te). Staan ze te lang in de zon? want ze staan al sinds gisteren buiten in de kas die bovenaan op de foto staat met de deksel erop.

        Iemand een idee of weet iemand of dit kwaad kan? Heb er net sateprikkers naast gezet maar ze zijn nog te klein om er een ijzerdraadje of iets omheen te knopen.

        Comment


          #5
          Re: Mijn allereerste kweek... (Purple Tops)

          High Roy,

          Je kunt wat aarde om het stammetje doen voor extra steun. Plantje mag tot aan de kiembladen in de aarde.

          Tip voor de volgende keer, vul je pot bijt ontkiemen maar voor 2/3 met aarde, zo kun je er later makkelijk nog wat bij doen als je spruitjes te veel stekken. Plastieke kap houd wel wat bruikbaar licht tegen. waarschijnlijk vandaar dat ze zo strekken. haal die kap maar weg en int zunneke dermee

          grtz

          Comment


            #6
            Re: Mijn allereerste kweek... (Purple Tops)

            Vanmiddag kom ik thuis en een paar plantjes zien er niet uit.. half dood.. lichtbruinig nu al en lobblaadjes die opeens een stukje kleiner zijn..

            Heb nu de kap eraf gehaald dus hoop dat er nog iets te redden valt..

            thnx voor je reactie monty

            Comment


              #7
              Re: Mijn allereerste kweek... (Purple Tops)

              Als ze nu al halfdood zijn dan zou ik ze niet in de volle zon zetten, maar eerst eens rustig in de schaduw. Hoop dat het goed komt!

              Comment


                #8
                Re: Mijn allereerste kweek... (Purple Tops)

                doordat je planten in een serre staan en met deksel vermoord je al ware je planten hal ze er uit en zetze buitne lekker in de schaduw giet ze in de ochtend goed nat en zorg dat ze in de schaduw blijven staan.
                Je serre houd 80% licht tegen en je plantjes willen naar de zon
                met dit weer in een serre is veel tewarm.

                suc6
                God was never on your side..

                Comment


                  #9
                  Re: Mijn allereerste kweek... (Purple Tops)

                  Hoe gaat het nu met ze? Ben benieuwd!

                  ~Xilvero

                  Comment


                    #10
                    Re: Mijn allereerste kweek... (Purple Tops)

                    Heb ze helaas niet meer kunnen redden dus woensdag maar meteen even nieuwe zaden besteld.. Big Bang feminized..

                    Donderdag even naar de growshop geweest om wat info in te winnen en meteen maar even Light-mix, voeding en 25L potten gehaald...

                    Opnieuw beginnen dus.. ach, aldoende leert men..

                    Zaadjes van Big Bang liggen inmiddels te ontkiemen, so far so good.. Hie ga ik een nieuw verslag van maken 1 deze dagen..

                    wat mij betreft mag deze gesloten worden...

                    greetz

                    Comment


                      #11
                      Re: Mijn allereerste kweek... (Purple Tops)

                      Ow das spijtig roy. Maar zoals je zelf al zegt er wat van geleerd en je begind met goede moet aan de volgende ronde. thumbs up.

                      Grtz

                      Comment


                        #12
                        Re: Mijn allereerste kweek... (Purple Tops)

                        Spijtig om te horen! In ieder geval veel succes met je volgende kweekje!
                        Zal je verslag volgen!

                        ~Xilvero

                        Comment

                        Bezig...
                        X