Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste kweek (verslag)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    eerste kweek (verslag)

    Korting op 420shop
    Hallo mensen ik heb eind juni een stekje gekocht (Jack Herrer). Deze heb ik eerst een paar dagen in een pot gehad i.v.m de harde wind. deze verhuisde steeds van de schuur naar de tuin om lekker in het zonnetje te staan. alleen mevrouw begon te hangen naar een paar dagen dus uit bezorgdheid heb ik het vrouwtje maar in de volle grond gezet. Na wat lees werk op dit forum en kweek tips uit "Soft Secrets" kwam ik er achter dat donkere grond met veel wormen en genoeg zuurstof voor de worteltjes het beste moet zijn. Mijn lieve opa die gooit al jaren zen koffie dik in een bepaalt stuk van de tuin en vermengd dit regelmatig met de grond, deze grond bleek echter zeer geschikt te zijn , veel wormen en lekker donker. voor het toevoegen van zuurstof in de grond ben ik even langs de sloot wallen in ons mooie Drenthe geweest, voor gemaaid gras en riet voor extra zuurstof in de grond. dit heb ik tot schappelijke stukjes gesneden zodat dit met de grond verwerkt kon worden. hiervoor heb ik een gat gespit van een vierkante meter, gras en riet door deze grond verwerkt, uiteraard met handjes, en het hele zooitje weer in het gat gegooid, niet aan gestamd zodat de wortels mooi de ruimte hebben om hun weg te zoeken en zicht te nestelen in de grond. na twee dagen nog te hebben gehangen kwam het vrouwtje gelukkig weer aan de bloei en staat daar nou trots te zijn op haar plekje . dus mijn tip voor de echte koffie drinkers (niet de senseo slurpers) onder ons. gooi dik niet in de container maar gooi het in je tuin en vermeng dit met de grond. preparatie van de grond hoeft niet duur te zijn, tenminste mij heeft het alleen nog maar 2.50 gekost voor het stekje. tot zo ver voor eerst

    goeie morgen mensen. nou het is vandaag 7 juli, gisteren hebben wij hier een fikse onweer, stort regen en hagel gehad. ik was een beetje bang dat mevrouw het niet zou overleven dus wat heb ik gedaan. heb een grote speci kuip gepakt daar aan de zijkant een gat gemaakt zodat ze voldoende zuurstof kon krijgen. ook heb ik wat gemaaid gras en droog riet op het bed gelegd, zodat ik zeker wist dat ze niet zou stikken. de speci kuip heb ik over plantje gezet, zodat de bui niet de kans kreeg om mevrouw te verwoesten . ze is inmiddels al 24 cm, en dat vanaf 28-06-09. ik vindt het prima morgen volgt er weer een update.

    goedendag. nou het is vandaag 12 juli, nou mevrouw is inmiddels flink gegroeid
    ze heeft een hoogte bereikt van 29,5 cm. ik heb er verder nog niks aan gedaan want het gaat wel lekker volgens mij. miss morgen weer een update in ieder geval een foto .

    hallo mensen tis alweer een tijdje geleden maar er was ook niet echt veel gebeurd. heb een paar keer te vroeg geroepen dat het een mevrouw was. goed van vertrouwen he maar het is gelukkiig een vrouwtje geworden. ze heeft even een paar dagen gehangen maar komt er nou weer boven op. ook heeft ze bezoek gehad van een paar vervelende luizen maar die heb ik over gelaten aan de lieveheersbeestjes. dus daar nou geen last meer van. nou hopen dat ik straks lekkere toppen mag drogen en oproken want begint nou wel veel geld te eisen haha.
    nou binnen kort weer een update. groetjes

    hallo mensen. nou alweer 14 augustus mevrouw is intussen tijd stevig gegroeit en een mooie volle bos geworden . ik heb de oude foto's maar weer verwijdert en wat meer recente foto's der neer gezet. verder heb ik eigelijk niet veel te melden de natuur gaat mooi zen gang hier . nou binnenkort weer een kleine udate. groetjess
    Attached Files
    Last edited by Reindert; 14 August 2009, 11:40. Reden: wijsheid voor iedereen :D

    #2
    Re: eerste kweek (verslag)

    High Reinderd,

    Dat klinkt interessant zoon boi kweek.
    ben benieuwd hoe je stekken gaan.

    Keep us up to date

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: eerste kweek (verslag)

      bio kweek daar was ik nog niet opgekomen haha.
      uiteraard houd ik jullie dagelijks op de hoogte met wat foto's en tekstverslagen.

      Comment


        #4
        Re: eerste kweek (verslag)

        verplaatst naar buitenkweekverslagen...

        grtzzz

        Comment


          #5
          Re: eerste kweek (verslag)

          Oorspronkelijk geplaatst door haze'o'lator View Post
          verplaatst naar buitenkweekverslagen...

          grtzzz

          dank je wel. zag het later ook alleen wist niet hoe ik het moest veranderen

          Comment


            #6
            Re: eerste kweek (verslag)

            Welkom op het forum
            Hopelijk ga je er veel plezier uit halen .

            Dat van koffie heb ik ook dikwijls gelezen ... ik ben benieuwd hoe het daar afloopt
            Veel succes

            Comment

            Bezig...
            X