Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek - half mislukt

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek - half mislukt

    Korting op 420shop
    Hoi!

    3 weken geleden heb ik m'n zaadjes (5 x The Church van Greenhouse, gefeminiseerd) laten ontkiemen en geplant. Alle 5 succesvol ontkiemd en geplant. Maar ik neem aan dat ik waarschijnlijk alle beginnersfouten heb gemaakt die je kan maken aangezien het er op begint te lijken dat slechts 1-2 van de 5 het gaan overleven. Ik vermoed dat vooral het te veel of te weinig geven van water aan de basis ligt.

    De eerste mislukking was vorige week tijdens de hitte. M'n tot dan toe grootste plantje verschrompelde van de ene dag op de andere, bladeren werden geel en droog. Heb uiteindelijk in de hoop nog iets te redden de slechte stukken weggeknipt (blijft niet veel van over) en tot aan eerste lobblaadjes herplant.

    Gisteren begon de zware regenval: m'n twee kleinere plantjes krijgen eveneens gele verkleuringen.

    Kan iemand me vertellen wat ik mogelijk fout gedaan heb zodat ik ervoor kan zorgen dat m'n resterende twee alsnog overleven?
    Attached Files

    #2
    Re: Eerste kweek - half mislukt

    Potjes te klein je had ze al moeten over potten en lijkt er op dat je ze verzopen hebt
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Re: Eerste kweek - half mislukt

      3 keer per week 200/250 ml water geven op de aarde zo kan je ze niet verzuipen, ik hoop dat je kerkjes het redden, want eenmaal groot zijn ze prachtig!

      Peace
      Last edited by Frikandel; 15 July 2009, 20:42.
      Keep It Green

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: Eerste kweek - half mislukt

          Heb de twee overblijvers nu in 30 liter potten staan? Dat genoeg? Ze staan mooi op het ogenblik en zijn alweer gegroeid, zal regelmatig foto's plaatsen. Ik probeer het wateraanbod exact te houden want ik denk dat het daaraan toch gelegen zal hebben.

          Comment


            #6
            Re: Eerste kweek - half mislukt

            Oorspronkelijk geplaatst door Kei View Post
            Heb de twee overblijvers nu in 30 liter potten staan? Dat genoeg?
            30 Liter is voldoende maar meer kan geen kwaat. Een plant is doogaans net zo groot onder de grond als boven de grond. Dus hoe beter de wortel zich kan ontwikkelen hoe gezonder je plant zal zijn.

            Grtz

            Comment

            Bezig...
            X