Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Dat zijn wantsen die komen in de nacht en maken gaatjes in je bladeren
zie hier
Heb je gaatjes in je bladeren van je plant dan zou je wel een van dit beestje last kunne hebben
Wantsen Donkere kleine prikplekken of gaatjes op bladeren en jonge vruchten. Bladeren vertonen misvormingen en groeien vaak niet verder uit.
Deze schade wordt veroorzaakt door stekend-zuigende insecten: wantsen. Typisch voor deze parasiet is het driehoekig schildje tussen de vleugels. Bij het aansteken van het blad wordt giftig speeksel in het blad gespoten waardoor de plantencellen gedood worden. Hierdoor ontstaan de typische groeimisvormingen met bruin omzoomde gaatjes. Er zijn diverse soorten. De gewone groene wants (6 mm) en de behaarde wants (6 mm) zijn twee gekende soorten die vrij veel schade kunnen aanrichten.
Je kan dit beestje bestrijden ik deed dit vorig jaar met Bayer Garden Insecten bestrijding gekocht speciaal voor sier planten en groenten dus niet schadelijk voor de groenten/Wietje
Ohja ook nog vergeten bij te melden heb er maandag wat aarbeien voding bij gedaan hoorde dat dat goed was.
Kan iemand mij ook vertellen waneer ongeveer de planten gaan bloeien?
Maar ik neem aan dat het dezelfde is als de eerste foto bij die ge nieuw geplaatst hebt?
Dat is wel een lekkere madam gekomen. En zal nog een lekkerdere madam worden
Schoon dames man. Mooi bossig en struikig uitgesteld.
Wel gaten in uw potten voorzien onderaan he.
De gaten zal ik zo wel effe maken.
En bedankt voor de complimenten wel leuk om te horen zo voor de eerste keer. Die ene op foto img-038 had in een kasje gestaan en door mijn druke werk vergeten water te geven waren ze een beetje verdort maar is toch weer goed gekomen met wat intesiefe zorg.
Leave a comment: