Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

highway delight & afghani hindu kush onder glas

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: highway delight & afghani hindu kush onder gla

    @ flip hasjkip,
    die insecten zitten er toch al met heel veel, dus dat zal niet veel uitmaken.
    ik heb overwogen om mijn planten in de volle grond te zetten, maar aangezien ik wel eens bezoek heb wil ik mijn planten toch kunnen verzetten. bovendien ben ik bang dat als er iemand komt voor de meterstand, ik daar problemen mee kan krijgen als diegene ziet dat er meer dan 5 planten staan. vandaar. trouwens, in de growshop zei iemand dat het heel erg belagrijk is om mijn planten te verduisteren om te zorgen dat de wiet van hoge kwaliteit is, maar iemand anders (in dezelfde growshop) zei dat zolang de zon overdag goed meewerkt dit niet nodig is. mijn bedoeling is toch wel om te zorgen dat er voldoende werkzame stoffen in de wiet komt. kan iemand mij vertellen of de wiet van goede kwaliteit kan worden zonder te verduisteren?

    Comment


      #17
      Re: highway delight & afghani hindu kush onder gla

      Pesoonlijk denk ik dat dat daar niets met te maken heeft?
      Ik heb vorig jaar niet verduisterd en werd aardig begaaid van mijn wiet hoor.

      Comment


        #18
        Re: highway delight & afghani hindu kush onder gla

        Je kunt de natuur zijn gang laten gaan of je kunt haar een beetje helpen. Met verduisteren zorg je voor de juiste omstandigheden, nml. een cyclus van 12 uur licht & 12 uur duister. 's Nachts kan het licht van buitenaf deze cyclus verstoren, licht van een straatlantaarn kan al voldoende zijn. De juiste omstandigheden = de juiste opbrengst !

        Wilt niet zeggen dat je zonder verduisteren geen lekker wietje kan kweken, alleen het klimaat in NL / BE is nou niet echt ideaal te noemen Kreeg afgelopen week heel veel regen, wind en zelfs hagel om de oren en temperaturen gaan van 35 naar 18 graden en weer terug. Gelukkig hoef jij je daar geen zorgen om te maken, jij hebt een kas, dat zorgt in ieder geval voor een prettige omgeving !

        Met verduisteren kun je de bloei ook eerder laten starten, handig voor langbloeiers die je buiten wilt houden.
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


          #19
          Re: highway delight & afghani hindu kush onder gla

          maar snachts is het toch nooit volledig donker? bijvoorbeeld door maanlicht. of heeft dat zodanig weinig invloed dat de kwaliteit er nauwlijks onder te lijden heeft? want mij werd verteld dat mn planten aardedonker moesten staan om topwiet te krijgen. nu moet ik er wel bij zeggen dat het wel heel erg moeilijk wordt om elke nacht consequent te verduisteren. dus dat zal sowieso niet snel gaan gebeuren. en daarnaast is dit ook de 1e keer dat ik het ''professioneel aanpak''. omdat ik vroeger nog niet eens potgrond gebruikte, laat staan speciale voeding. ik heb toen ook nog geen gram geoogst, maar dat was gewoon om te kijken hoe zo'n plant groeit enzo. Ik wil nu zorgen dat alle omstandigheden optimaal zijn, omdat ik nu toch wel aardig aan het investeren ben voor mijn doen. dan wil ik daar toch wel iets rookbaars voor terug waar ik in ieder geval fatsoenlijk stoned van wordt.

          Comment


            #20
            Re: highway delight & afghani hindu kush onder gla

            Lees deze maar eens van Monthy :

            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...n-haar-invloed
            Last edited by Jointjedraaien; 13 September 2010, 23:39.
            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

            Comment


              #21
              Re: highway delight & afghani hindu kush onder gla

              ondertussen ben ik op zoek gegaan naar grotere potten, en die zijn inmiddels binnen. een vriend kende een boomkweker die nog wel potten had staan. ze waren alleen wel 20 liter, omdat hij die geen had. Desondanks ben ik wel tevreden want op zich is 20 liter wel groot genoeg want alles bij elkaar heb je zo toch een redelijk oppervlakte aan planten.
              Attached Files

              Comment


                #22
                Re: highway delight & afghani hindu kush onder gla

                Toen ben ik naar de growshop gegaan om cannaboost en pk 13/14 te halen, zodat ik alle voeding en hulpstoffen heb. hieronder staat nu alles wat ik wil gebruiken voor deze kweek.
                Attached Files

                Comment


                  #23
                  Re: highway delight & afghani hindu kush onder gla

                  de planten zijn nu allemaal overgepot en staan er goed bij in de zon. ik heb nog flink wat emmers met water in de kas gegegoten, want het was er weer veel te droog. nu hopen maar dat het weer een tijd vochtig blijft.
                  Nu dat de planten in grotere potten staan ziet het er ineens stukken anders uit. mijn moeder vond het niet zo leuk toen ze mijn wietplanten zag staan.
                  Attached Files

                  Comment


                    #24
                    Re: highway delight & afghani hindu kush onder gla

                    Jeetje,moeders...
                    Ze heeft gewoon gelijk.

                    Wou dat ik zo'n kasje in de achtertuin had,
                    Ziet er allemaal prima uit hoor.

                    Grts
                    Daniella
                    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                    Misty's ABC

                    Comment


                      #25
                      Re: highway delight & afghani hindu kush onder gla

                      Ja groenteboer, gij gaat zonder twijfel een warme winter hebben lol.
                      Goed dat je voeding hebt Gaan ze je heel dankbaar voor zijn beste man.

                      Comment


                        #26
                        Re: highway delight & afghani hindu kush onder gla

                        het is nu 27 juli en mijn planten staan er gezond bij. alleen wel jammer dat ze te lang in te kleine potten hebben gestaan. ik heb nu alle planten getopt. bij sommige hindu kush-planten zijn al goed de 2 hoofdtakken te zien.ik zal daar ook nog wat fotos van maken. Deze foto's heb ik vanochtend gemaakt.
                        Attached Files

                        Comment


                          #27
                          Re: highway delight & afghani hindu kush onder gla

                          Mooie groente Boerke, zit er sappig en gezond uit.

                          Grtz

                          Comment


                            #28
                            Re: highway delight & afghani hindu kush onder gla

                            ja mensen, mijn oordeel is dat in een kas beter te kweken valt dan buiten. Zoals het er nu naar uit ziet in ieder geval wel. ze zijn nog geen week overgepot naar 20 liter, en de wortels komen onder de pot uit. ik heb wel het idee dat de bloei er nu heel erg snel aankomt, want de planten krijgen steeds meer haartjes.
                            ik hoop dat ze in ieder geval nog een stuk kunnen doorgroeien want niet alle planten hebben het formaat waar ik naar streef. een goede les voor de volgende keer om op tijd potten te regelen, zodat de planten optimaal kunnen groeien.

                            Comment


                              #29
                              Re: highway delight & afghani hindu kush onder gla

                              ik heb de voortgang weer bijgehouden en wat fotos gemaakt. sinds ik de planten heb overgepot groeien ze goed en ze staan er goed bij. ik heb hier en daar hoofdtoppen en zijscheuten getopt en ik weet nu van alle planten het geslacht. ik heb een stuk of 10 vrouwelijke afghani hindu kush planten en 3 stuks van het soort; ''highway delight''. de highway delight staan vandaag 15 weken en zitten goed voel met zijscheuten. de hindu kush planten zijn nu net een week bezig met zijvertakkingen, omdat ze voor die tijd in te kleine potten staan. deze groeien nu wel ongelofelijk hard, en alle planten samen verbruiken nu ook behoorlijk veel water en voeding met dit weer. ik ben benieuwd wanneer ik met terra flores en cannaboost kan aan voeden. ik vraag me af hoe mijn schatjes er over een paar weken bij staan.
                              Attached Files

                              Comment

                              Bezig...
                              X