Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Early Misty, 1e kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Early Misty, 1e kweek

    Korting op 420shop
    Na het zien van een kweek vorig jaar, zelf ook eentje opgestart m.b.v. mijn kameraad.
    Hij heeft de zaadjes voorgekiemt en gepot, ineens stonden ze bij mij op het erf.
    Gewone potgrond verrijkt met koemestkorrels en beendermeel.
    Foto 9 mei:


    Van de originele 4 is er maar 1 over gebleven. 3 Dochters, 2 honden en het slechte weer hebben ze meegeholpen.
    Toevallig stonden er nog 3 in een kas die geruimt moesten worden, dus heb ik ze geadopteerd.
    Vanwege de hoge temperaturen in de kas waren ze een beetje gestreched, maar ze waren van harte welkom.
    Foto 13 juni:


    Nog een paar pics van net voor mijn vakantie
    Foto 18 juli:


    En eentje van een stekje, een hele top eruit gewaaid, stekjes gemaakt en 1 stek heeft het overleefd
    Foto 18 juli:


    De laatse week ook begonnen met voeding van BioNova. Ook heb ik eentje magnesiumsulfaat toegediend daar deze wel bleekjes was en achterbleef met de groei e.d.
    Verder hebben ze in het begin een brandnetelsapje gehad voor een paar dagen. Voor de rest alleen maar water.

    Ben benieuwd hoe ze erbij staan als ik weer thuiskom, heb 2 personen die de wacht houden.
    Ik had ff een rustig avondje, dus zit nu ff achter de laptop in DK en heb toch maar een verslagje gemaakt om erbij te blijven, want ik mis mijn plantjes wel een beetje....

    vale.
    Last edited by ceBep; 23 July 2009, 01:21.

    #2
    Re: Early Misty, 1e kweek

    Zo, gaat lekker, ik ga je volgen!
    Succes!

    Comment


      #3
      Re: Early Misty, 1e kweek

      Wees welkom vale.

      Dat verkeersbord past er zalig bij Goed dat je dat erbij plaatste, zorgt voor wat extra eye-candy.

      Btw, mag ik je vragen of je zichtbaar verschil zag met uw brandnetelsap?

      Comment


        #4
        Re: Early Misty, 1e kweek

        Ik ben geen expert, maar na gebruik van het sapje werden ze wel mooi donkergroen/glimmend. Dus in mijn ogen was het wel de moeite waard, ook de duimen die een dag "doof" waren.
        En tevens heb na gebruik weinig last van ongedierte gehad, m.n.v. de mineervliegjes.

        P.S
        Het bord is een oud verkeersbord dat ik op mijn werk uit de container heb gehaald, vond het een mooi shotje. Ben gek op fotograferen


        Last edited by ceBep; 23 July 2009, 20:22.

        Comment


          #5
          Last edited by ceBep; 3 August 2009, 23:17.

          Comment


            #6
            Re: Early Misty, 1e kweek

            Jeinde wat een kastaars!
            Geen voeding gebruikt bij die 'foto 18 juli' (naast de koemest en beendermeel)?
            Zal er volgend jaar precies is wat meer aandacht moeten aan besteden.
            Keep up the good work!

            Comment


              #7
              Re: Early Misty, 1e kweek

              Oorspronkelijk geplaatst door Skadril View Post
              Jeinde wat een kastaars!
              Geen voeding gebruikt bij die 'foto 18 juli' (naast de koemest en beendermeel)?
              Zal er volgend jaar precies is wat meer aandacht moeten aan besteden.
              Keep up the good work!
              Voor de 18e juli hebben ze echter wel een paar dagen brandnetelsap in de pot en op de bladeren gehad.

              De week voor mijn vakantie heb ik ze 2 x voeding gegeven van Bio Nova en in de vakantie nog 2x per week van mijn oppas.

              Voor de rest is er voor die tijd niks extra's toegevoegd, dus volgend jaar misschien ff de handschoenen aan???

              vale.

              Comment


                #8
                Re: Early Misty, 1e kweek

                Zo vandaag heb ik de bloeispurt gezien.
                De lange en de magere hebben het huidige voor het eeuwige verwisseld.
                Ballen horen op het veld en niet op mijn playground.
                Reden; slechte ogen/te hoog/stress/licht lantaarnpaal..???

                Vrouwelijke voorbloei, nu ballen. Dus van de 4 zijn er nu nog 2. De volle planten zijn er nog.
                50% kans, komt dus weer overeen met de statistieken.
                Gewoon doorgaan..

                vale.

                Comment


                  #9
                  Re: Early Misty, 1e kweek

                  dam vale, hermaas dus ja kan sluiplicht zijn maar ook andere stressfactoren . hopen dat de rest zonder ballen groot word.


                  jammer man

                  Comment


                    #10
                    Re: Early Misty, 1e kweek

                    Ik heb er nog 2 over
                    Deze gaan tot nu toe goed, dus ik hoop straks weer een paar eigen rokertjes te hebben.

                    vale.

                    Comment


                      #11
                      Re: Early Misty, 1e kweek

                      Nice one vail, goed bezig!
                      Gelukkig was je buurvrouw er nog Zou volgend jaar ook zo eentje willen zetten maar 2,5 m is toch wel een beetje derover...
                      Grtz $iR
                      sigpic

                      Comment


                        #12
                        Re: Early Misty, 1e kweek

                        Oorspronkelijk geplaatst door $ir_Smoke_Allot View Post
                        Nice one vail, goed bezig!
                        Gelukkig was je buurvrouw er nog Zou volgend jaar ook zo eentje willen zetten maar 2,5 m is toch wel een beetje derover...
                        Grtz $iR
                        Is ook eigenlijk wel een beetje te hoog, en ze staan ook nog in het zicht
                        Maar wtf, eigen terrein en eigen kweek, we gaan ervoor.

                        vale.

                        Comment


                          #13
                          Re: Early Misty, 1e kweek





                          De dames hebben er zin in.
                          Ze blijven maar groeien, deze laatste twee zitten nu ook al boven de 2 meter.
                          Van mij mogen ze nu wel stoppen en beginnen met bloeien.
                          Maar ja, komt vanzelf en ik wacht dus maar weer af de komende tijd.

                          vale.

                          Comment


                            #14
                            Re: Early Misty, 1e kweek

                            Wegens het slechte weer gisteren de planten veplaatst.
                            Door de hevige wind heb ik ze wel 10 keer omhoog moeten zetten.
                            Lichte schade aan 1 plant, onderste tak afgebroken.
                            Bloei komt op gang, je ziet elke dag meer witte haartjes.


                            Van de afgebroken tak heb ik een paar stekken getrokken. Weggooien kan altijd, dus gewoon een test:

                            6 in stekgrond met stekpoeder van pokon.
                            2 in gewone potgrond met stekpoeder.
                            In het kweekkasje buiten in de zon.






                            vale.

                            Comment


                              #15
                              Re: Early Misty, 1e kweek

                              suc6 met je spruitjes vale, je weet nooit!
                              Grtz $iR
                              sigpic

                              Comment

                              Bezig...
                              X