Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Op de eerste foto zie je eerste bloeiverschijnsels,
Op foto 2 zie onderaan de 2 afghani,s. Ze blijven klein in vergelijking met de rest.
Foto 3 is er ene van de grooste die er staat. De Black widow.
Op foto 4 staat centraal de Sweet Tai te Bloeien en rechts ervan de AK47.
Foto 5 is de Cream caramel.
Voor de rest blijft het mooi doorgaan, vandaag ook begonnen met het geven van wat bloeivoeding.
Bij beestjes en ongedierte heb ik ook wat foto,s staan van de beestjes en vliegjes die bij mij vaak op bezoek komen en aardig wat sporen achterlaat. Indien je weet wat ze zijn mag je steeds wat nalaten.
Het groen heb ik 4 dagen niet gezien, maar ze hebben me gelukkig niet gemist. Niets meer chill dan na een hele dag werken eens een uurtje tijd vrij te maken voor ze. Ze doen het naar mijn mening niet slecht, tot mijn verbazing blijven ze groeien, vooral die ene black widow die nu meer dan 2,30m groot is. Wel hebben de 4 Bl.wi. wat bladeren hangen met kleuren die ik er liever niet in zie. Indien iemand denkt dat ze bepaalde tekorten hebben mag je het zeker nalaten want ik weet het niet
Vandaag de 2de tak gevonden die op de grond lag in een week tijd. Deze waren wel van 2 verschillende planten. Op de eerste foto kun je het goed zien. Iemand een idee hoe dit komt? Voor de rest blijven ze maar groeien enkel ziet mijn grootste bw er niet zo gelukkig uit. De bladeren blijven hangen en bij een onderste tak gingen al de bladeren dood. Indien iemand raad weet laat maar komen....
Hallo, merci voor de snelle reactie, krijgt nu 2x per week wat voeding maar voor de rest geef ik niet veel water. ze staan in volle grond. Als ik mijn vinger in de grond steek hoef ik niet diep te gaan om vocht te voelen. Vandaar ik niet veel water bij gaf.
Bro, kunt gij geloven dat ik aan zaadplanten in volle grond (2 maar) per week soms meer dan 20L water over en weer sleur? voor 2 maar he!
Ik zou toch eens goed wat water door die grond laten stromen morgen, het gaat heel warm worden he!!!
Die ene scheut dat plat tegen de grond ligt... toch best zien dat je die terug recht trekt he MBV een touw ofzo, zie wel dat hetgeen in aanraking met je scheut komt niet kan schimmelen he. Wat plakband rond het touw doen bv.
Zit er rondom die afgescheurde tak geen rare vlekken of iets kan ook schimmel zijn... i kheb het ook op me planten en dan kunnen takken het zomaar begeven
ok, da wist ik niet. Ik dacht eigenlijk dat ze makkelijk zelf hun vocht halen uit de grond. Ik zal u raad opvolgen als gij 20l over 2 planten giet. Ik weet wat te doen. Markster had het ook al door.
uw gebeden zijn aanhoort.
Zeg U in het begin, als er een zin niet klopt... Ik ben een beetje oververmoeid. Heb hier een hemels helse avond gehad, amai Het zal dus allemaal wat door elkaar verlopen.... Ik ben ook niet de beste in lange teksten, en dat in combo met oververmoeid...
Enfin, hier goes:
Over volle grond valt weinig te weten. Het is inderdaad zo dat je "niet" moet bijwateren. Maar volle grond is zo goed als in elke provincie toch iet wat anders.
Waar ik nu ben ben ik noodgedwongen bij te wateren in volle grond. Staan hier struiken, bomen, maïs, hoog gras, ... ik mag tot 1m diep in de grond graven, ik blijf vinden dat het hier wat TE lemig is en beetje te droog. Wat als dat weken geen druppel regent he?
Ik herkende dat op jouw foto's, droge grond. Daarom heb ik je geadviseerd er wat water bij te knallen.
Waar mijn ouders wonen, daar staat het grondwater dan weer heel hoog. Daar is het zelfs aangewezen de stenen in de grond te laten, omdat de grond mooi klammig is ten allen tijden.
Het nadeel aan volle grond is uiteraard: Eens ze er staan, staan ze er. Blootgesteld aan alles wat dat plaatsje raken zal in die komende tijd. Hagel, komeet (lol), slecht weer tijdens de bloei, ...
Het is dus in mijn -nederige- mening enorm aangewezen de plant in de groeifase over de maximum te trekken voor de boei er in zit. Ik heb het hier dan niet over een plantje van 50cm hoog he. In mijn mening kunnen outdoor planten (waar we al bomen/struiken) tegen zeggen best wel wat verdragen. Ik ben overigens dit jaar flink op mijn poep gestuikt toen ik de goeie resultaten zag van "wat" meer op de Amnesia zaadplant. Die grond is wel niet opgewaardeerd dus dat "wat" meer was wel op zijn plaats.
Wil je dit zonder bijvoeden... waardeer je best de grond op. Ikzelf heb het maar op één spot gedaan en betreur ik nu ten zeerste. Waar je planten moeten komen, voor de vorst best al wat vaste supplementen (plagron bio supermix bv) inspitten. De vorst lekker over heen laten gaan en nog eens opwaarderen (niet te he). Die grond zal boordevol met micro-bacteriële bewoond zijn.
Ik zelf heb ecostyle bloedmeel, ecostyle beendermeel, ecostyle vinassekali, thomaskali van een kleine lokale bloemenwinkel, plagron bio supermix (maar die is nu op) en gewoon gedroogde koeienmest.
Ik heb dat vorig jaar gedaan (zonder koeienmest) en het enige tekort dat ik voorhad was dit:
Heeft wel wat van magnesium tekort he? Daarom heb ik nu magnesium en calcium in vloeibare vorm van canna langs de kant staan.Maar laat ons dat gebrek in het midden houden want toen ik het postte zei iemand zwaveltekort, ik vind persoonlijk dat het meer wegheeft van magnesium tekort.
De plant is uiteindelijk dit geworden:
Ik heb al door dat ik zowat mijn eigen -buitengewone- methode in het kweken heb. Wat vloeken kan, ...
Maar laat mij U toch duidelijk benadrukken: Ik gebruik ALTIJD minder organische meststoffen in de grond dan vermeld staat.
Dit omdat ik nog graag een booster gebruik tijdens de bloei, maar vooral ook nog indien nodig bij stress bv wat wortelstim kan toedienen. Nog maar te zwijgen over de enzymen (Hesi power-zyme) die er ik geregeld door laat stromen.
Ik heb gezien dat onze grond zowat soortgelijk is. En iemand die ik persoonlijk ken heeft me aangeraden daar dit jaar een fles bij in te graven, zodat het water rechtstreeks naar de wortel kan stromen. Vraagt wel wat tijd tot die fles telkens leeggelopen is in de grond, maar hoe meer werk er aan hoe meer leute, toch?
Dus dit jaar maar gedaan. Daar rond zie je nog vulkanische steentjes, door de poriën die de steentjes hebben heeft het microbacterieel leven nog eens extra broedkans. Je kan zien dat ik het flesje opgevuld had met hydrokorrels om verstopping te vermijden.
Overigens lees ik dat je "wat" groeivoeding geeft.
Als je voelt en merkt dat ze wat meer kunnen gebruiken, zeker niet laten.
Bekijk eens hoeveel ml op hoeveel liter, en respecteer die eenheid dat op het flesje staat.
Ik denk dat er op de maixmum hoeveelheid wel een soort veiligheidsmarge zit, maar dat is info die ik niet ga/kan delen zonder kritiek over me heen te trekken haha.
Die green senstation is een goede keuze voor de bloei!
Maar zowiezo zal ik morgen (donderdag 20/08) flink wat water toedienen, 35°C he Beter wat meer water dan wat minder (IN VOLLE GROND) want dat loopt zo toch weer weg. Drassig/moerassig nooit, maar het mag heus wel wat natter komen te staan in mijn mening.
Hoop je geholpen te hebben in de mate dat ik kon, want ook ik heb nog een hele boel te leren haha
@organic, goeiemorgen. alvast bedankt voor de tips, gisteren heb ik 60 liter water overheen gedaan, vandaag ga ik het eens bekijken of ze nog meer nodig hebben. Voor de rest zal ik het voeden ook wat opdrijven van 1x per week naar 2x per week. Ik heb hier ook al een tip gekregen om wekelijks de bladeren te besproeien met plagron pyt-amin. Lijkt mij geen slecht idee...
alvast bedankt,
grtn Bro
@organic, hoeveel x per week geeft jij voedingswater mee?
Nu met die bloei vragen ze wel wat hier...
Dus nu geef ik ze zo goed als "iedere" waterbeurt voeding.
Ik ga wel bij mijn planten in potten even enkel water geven, zodat alle magnesium eruit is. Anders kan ik geen calcium geven als ze het gaan nodig hebben.
Comment