Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3 big bang (gaan dik fout..)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    3 big bang (gaan dik fout..)

    Korting op 420shop
    Dag vrienden,

    Na een tweetal maanden gaat het plots sterk bergaf met mijn planten..
    1 plant krijgt super veel gele bladeren en vele gele stippen op de bladeren.
    De andere plant is op twee dagen volledig verlept geraakt..

    Wat gebeurt er?

    De planten krijgen af en toe voeding en staan in 16 liter potten. Ze staan buiten onder een doorzichtig zeiltje (gelijk vorige jaar).

    Hoe kan ik mijn (bijna dode) verlepte plant terug opkikkeren?

    Mercii!
    Attached Files

    #2
    Re: 3 big bang (gaan dik fout..)

    die plant die zo slap hangt kan iig wel een aantal litertjes water gebruiken denk ik zo,
    voor de plekjes op het blad kan ik je geen antwoord geven zou research doen op het net

    mvg.

    Comment


      #3
      Re: 3 big bang (gaan dik fout..)

      Vooral water denk ik, en mischien aan grotere potten toe? De gele bladeren lijkt op over/ondervoeding maar dat weet ik niet zeker..

      Comment


        #4
        Re: 3 big bang (gaan dik fout..)

        Hoeveel voeding en wat soort voeding geef je ze ? En een close up foto van de blaadjes zou ook handig zijn. En zoals de andere zeggen kijk even rond op het forum bij Blad problemen

        Comment


          #5
          Re: 3 big bang (gaan dik fout..)

          Ik geef mijn planten in een kas, elke 2 dagen, 250 ml water, en ze doen het perfect, zijn inmiddels 3.5 M hoog!!!

          Dus teveel water kan ook een oorzaak zijn!!!

          Comment


            #6
            Re: 3 big bang (gaan dik fout..)

            3,5 meter???
            kan dat uberhaupt wel zo groot?

            Comment


              #7
              Re: 3 big bang (gaan dik fout..)

              @ Gotjah: foto's van die gusten?

              Mvg

              Comment


                #8
                Re: 3 big bang (gaan dik fout..)

                Dat kan opzich, maar zou dan ook wel kemp zaad kunnen zijn of een 100% sativa

                Comment


                  #9
                  Re: 3 big bang (gaan dik fout..)

                  water en 50 gram chili salpeter per 10 liter een maal per week en zeker grotere potten nu kan het nog heb ze in 90 liter kuip staan en op volle grond gaan al over de twee meter

                  Comment


                    #10
                    Re: 3 big bang (gaan dik fout..)

                    Oorspronkelijk geplaatst door GotJah View Post
                    Ik geef mijn planten in een kas, elke 2 dagen, 250 ml water, en ze doen het perfect, zijn inmiddels 3.5 M hoog!!!

                    Dus teveel water kan ook een oorzaak zijn!!!
                    "Medicinaal kweker en gebruiker"

                    Comment


                      #11
                      Re: 3 big bang (gaan dik fout..)

                      dag iedereen!

                      We zijnw eer een weekje verder en het blijft er poverkes uit zien..
                      Heb mijn planten eerst wa gewone vloeibare voeding gegeven en dan een weekje laten uitwateren..
                      1 plant doet het goed maar krijgt ook bruine bladeren..
                      De andere twee weigeren nog te groeien en blijken stilaan dood te gaan..
                      Ik heb zo wat rond gezocht wat het probleem kan zijn.. Ik weet er niet veel van maar veel uiterlijke kenmerken van mijn bladeren wijzen vokgens mij op een calcium te kort.. die bruine vlekken met ronde gele randen.. vaak worden de middel bladeren aangetast..
                      Ok, ik denk nu te weten wat het is.. maar hoe oplossen? Ik heb korrels gevonden in mijn tuinhuis die, denk ik, helpen.. (zie foto)
                      Zou het goed zijn als ik die gebruik? Of kan ik andere zaken proberen?

                      Graag jullie reactie!

                      merci!
                      Attached Files
                      Last edited by koen; 10 August 2009, 14:07.

                      Comment


                        #12
                        Re: 3 big bang (gaan dik fout..)

                        niemand een idee wat er zou schelen?

                        Hoe onderscheid ik overvoeding en ondervoeding?

                        dank!!

                        Comment


                          #13
                          Re: 3 big bang (gaan dik fout..)

                          Hi Koen,
                          Ik had je post gisteren ook al gezien,maar in de hoop dat anderen het wel weten het nog maar even laten gaan.
                          Omdat ik het er behoorlijk dramatisch uit vind zien ga ik mijn uiterste best doen te kijken of ik wat kan vinden,
                          Dat spul uit de schuur nog maar ff niet doen,over- en ondervoeding kunnen wat ik er van gezien heb lastig uit elkaar te houden zijn.
                          Je gaat zeker vandaag of morgen nog wat van me horen,en wie weet komen er intussen nog wat mensen voorbij die weten wat het probleem is,ik ben i.i.g. voor je op zoek.
                          Grts
                          Daniella
                          Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                          Misty's ABC

                          Comment


                            #14
                            Re: 3 big bang (gaan dik fout..)

                            Volgens mij voedings tekort zou maar is bionova supermix kopen.

                            Comment


                              #15
                              Re: 3 big bang (gaan dik fout..)

                              super daniella! Ik ben blij dat je ook bezorgd bent om mn plantjes!

                              Ik zal even wat meer info geven..
                              Mijn potten zijn 25 liter groot
                              Ik nog maar 2 keer mestvoeding van aveve met sporenelementen gegeven
                              In mijn potten zitten gaten geboord langs onder voor goede doorstroming
                              ik heb geen beestjes..
                              Planten krijgen genoeg zon
                              Ik geef elke avond water ( zou ik teveel water geven want enkele mensen schrijven hier op het forum dat je bij big bang moet opletten voor overbewatering
                              De bladeren geven duidelijk calcium te kort aan (zie bladproblemen topic)
                              2 van de 3 planten zijn sins vorige week geen centimeter gegegroeid
                              De "goede" plant vertoond nu ook dezelfde bladproblemen (in de midden van plant krijgen de bladeren bruine stippen met gele rondingen, na een tijd sterft blad af)
                              Bij 1 plant zijn de haartjes ook volledig bruin aan het worden..
                              Grondmengsel is universele potgrond met wortelstimulator bij en wat kalkkorrels

                              Dat is het zowat.. Voor mij blijft het een raadsel of ik met over voeding of onder voeding of te veel water of te weinig water zit..

                              ph kan ik niet meten want ik heb geen meter

                              alvast super bedankt voor alle help!

                              koen

                              Comment

                              Bezig...
                              X