Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn eerste kweek

    Korting op 420shop
    Hi All,
    Heb dit jaar voor het eerst een paar plantjes buiten gezet. Bij de growshop 5 Polm Gold zaadjes gekocht. Eerst laten ontkiemen en toen in een klein potje naar buiten. Heb bij 3 van de 5 een staafje plantenmest van de Action gestoken (wilde het niet bij alle 5 doen in het geval het verkeerd zou uitwerken) en het frappante is dat juist die 3 planten het beter lijken te doen.
    Planten gewoon in potgrond van de Gamma gezet, nu staan ze in bouwemmers van 12 liter. Ik voed ze 1 keer in de week met Terra Flores van Canna (voor de bloei begon kregen ze Terra Vega).
    Ze hebben wel e.e.a. te lijden gehad, te weinig water toen ik op vakantie was en onlangs hebben m'n kinderen van de 3 mooiste planten een paar flinke takken (en dus toppen) afgerukt toen ze 'jungletje'aan het spelen waren . Weggooien is zonde dacht ik, dus gauw die takken maar geknipt en gedroogd, smaakte best aardig moet ik zeggen .
    Heb inmiddels de 2 grootste stinkers bij mijn ouders naast het kippenhok gezet, moet natuurlijk een beetje aan de buren denken.
    Heb een paar foto's bijgevoegd, iemand enig idee wanneer ik zou kunnen oogsten?
    Attached Files

    #2
    Re: Mijn eerste kweek

    Heb je ze nog verduisterd ?

    Comment


      #3
      Re: Mijn eerste kweek

      Mooi verhaal en mooie plantjes. lekker vroeg in bloei.



      Grtz

      Comment


        #4
        Re: Mijn eerste kweek

        Ik heb ze niet verduisterd (of toch, 2x noodgedwongen met een verjaardag in de schuur gezet). Voor de rest hebben ze altijd buiten gestaan en heeft moeder natuur de rest gedaan (behalve met een paar verschrikkelijke hoosbuien, toen heb ik ze even onder het afdak gezet).
        Direct na de langste dag begon de bloei.
        Ik heb er wel luizen in gehad, die heb ik behandeld met een middeltje van de Welkoop, speciaal voor groente en fruit.

        Thanks voor het plaatje Monty, zal m'n plantjes goed in de gaten houden!

        Er komt weer een heerlijk weekje mooi weer aan
        Last edited by spliff; 15 August 2009, 16:10.

        Comment


          #5
          Re: Mijn eerste kweek

          Hoe kan je nu al zulke mega toppen hebben zonder verduisteren?
          God was never on your side..

          Comment


            #6
            Re: Mijn eerste kweek

            Monty dacht dat het misschien kwam door de heg die misschien een paar uur zon weg neemt of gewoon een vroeg bloeiend soortje. Kan dat kloppen Spliff ?

            Comment


              #7
              Re: Mijn eerste kweek

              des te beter voor hem he

              mvg

              Comment


                #8
                Re: Mijn eerste kweek

                Normaal gesproken zou je inderdaad denken dat die heg wat zon weg zou pakken, maar ik heb de pech (in dit geval mazzel) zonder baan te zitten, dus iedere dag kan ik de planten zo verplaatsen dat ze continu in de zon staan. Eerste zon komt om een uur of 8 de tuin in, de planten pakkken de laatste stralen tot de zon ondergaat.
                Volgens de bijsluiter zou de oogst in september plaats moeten vinden, maar volgens de bijsluiter zouden deze planten ook alleen geschikt zijn voor zuidelijke landen. Ik vind dat laatste wel meevallen

                Comment

                Bezig...
                X