Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste keer; guerilla

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    eerste keer; guerilla

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,
    eindelijk vind ik eens een actief forum
    ik heb net voor de eerste keer een zaadje ontkiemt en het geplant in potgrond in een kleine pot. ( gemengd met volle grond) ik heb het tamelijk vroeg gedaan, maar heb er nog en ik kon eigenlijk niet wachten.
    Ik heb het zaadje tamelijk lang laten ontkiemen omdat het ineens plots een paar dagen begon te sneeuwen, maar vandaag is het gedaan en heb ik het in een verwilderd park gezet , ik heb er ook "huishoudfolie" over gespannen, en die houd het goed bij harde regen.
    Ik ben van plan wanneer het een plantje begint te worden het in de volle grond te zetten.
    rond het plantje staat er hoog verdord gras en doornstruiken, maar die heb ik rond het potje weggedaan, en het gras houd het zonlicht niet tegen.
    het zou tof zijn als jullie advies , tips of ervaringen met dit soort "weinig-kans-op-succes-buitenplantjes" zouden geven.
    ohja trouwens, door het slechte weer heb ik het zaadje tamelijk lang laten ontkiemen, het worteltje was al ongeveer 3 cm, nu het kwam bijna los van het omhulseltje ( het harde deel van het zaadje eigenlijk ) , is dit een probleem? ik heb het 'omhulseltje bekeken en het zag er niet echt meer nuttig uit )

    Ik hou jullie op de hoogte
    ---greetz---

    de 1e foto's

    het geinproviseerd "serretje"


    het eerste plantje staat nu op een nieuwe plaats, en er staat nu een pas ontkiemd zaadje in een potje op de eerste plaats


    #2
    Re: eerste keer; guerilla

    nu had ik toch nog een extra vraagje, wat doe ik als het een mannetje is? is daar eigenlijk iets bruikbaar van? ik weet dat ik hem weg van men vrouwtjes moet zetten ( ik heb nu nog maar 1 plantje maar er komen er binnenkort meer ) zodat hij ze niet bestuift.

    en euhm, nog een vraag die ik fel op voorhand stel, ik had iets gehoord dat je je plant , vlak voor je die oogst, kan laten stressen zodat hij meer thc aanmaakt, dit deed je dan door de stengel half te knakken of er een plastic vuilzak over te trekken. werken deze methoden en hoe moet je ze uitvoeren?
    alvast bedankt
    ---greetz---

    Comment


      #3
      Re: eerste keer; guerilla

      Oorspronkelijk geplaatst door GrowTheHerbs
      Hallo allemaal,
      eindelijk vind ik eens een actief forum
      ik heb net voor de eerste keer een zaadje ontkiemt en het geplant in potgrond in een kleine pot. ( gemengd met volle grond) ik heb het tamelijk vroeg gedaan, maar heb er nog en ik kon eigenlijk niet wachten.
      Ik heb het zaadje tamelijk lang laten ontkiemen omdat het ineens plots een paar dagen begon te sneeuwen, maar vandaag is het gedaan en heb ik het in een verwilderd park gezet , ik heb er ook aluminiumfolie over gespannen, en die houd het goed bij harde regen.
      Ik ben van plan wanneer het een plantje begint te worden het in de volle grond te zetten.
      rond het plantje staat er hoog verdord gras en doornstruiken, maar die heb ik rond het potje weggedaan, en het gras houd het zonlicht niet tegen.
      het zou tof zijn als jullie advies , tips of ervaringen met dit soort "weinig-kans-op-succes-buitenplantjes" zouden geven.
      ohja trouwens, door het slechte weer heb ik het zaadje tamelijk lang laten ontkiemen, het worteltje was al ongeveer 3 cm, nu het kwam bijna los van het omhulseltje ( het harde deel van het zaadje eigenlijk ) , is dit een probleem? ik heb het 'omhulseltje bekeken en het zag er niet echt meer nuttig uit )

      Ik hou jullie op de hoogte
      ---greetz---

      Comment


        #4
        Re: eerste keer; guerilla

        ja inderdaad, ik bedoelde plastic folie / huishoudfolie. nu, rond het dor gras is er ook groen gras, maar voorlopig laat ik hem staan, ik zal eens rondkijken voor betere plaatsten en die dan daar zetten
        ja ik had nog een vraag ( die intussen ook al vanboven staat ) maar die vraag kan wachten;
        die gaat namenlijk over het zogenaamd stressen van je plant, door de wortel te knakken of er een vuilniszak over te trekken paar dagen voordat je hem oogst -> weet niet of het waar is , zowel, hoe voer je het deftig uit en wanneer?

        Comment


          #5
          Re: eerste keer; guerilla

          Oorspronkelijk geplaatst door GrowTheHerbs
          nu had ik toch nog een extra vraagje, wat doe ik als het een mannetje is? is daar eigenlijk iets bruikbaar van? ik weet dat ik hem weg van men vrouwtjes moet zetten ( ik heb nu nog maar 1 plantje maar er komen er binnenkort meer ) zodat hij ze niet bestuift.

          en euhm, nog een vraag die ik fel op voorhand stel, ik had iets gehoord dat je je plant , vlak voor je die oogst, kan laten stressen zodat hij meer thc aanmaakt, dit deed je dan door de stengel half te knakken of er een plastic vuilzak over te trekken. werken deze methoden en hoe moet je ze uitvoeren?
          alvast bedankt
          ---greetz---

          Comment


            #6
            Re: eerste keer; guerilla

            alvast bedankt, tips enzo zijn nog altijd welkom.
            ik houd jullie op de hoogte en indien ik een fototoestel kan bemachtigen, dan maak ik een nieuwe topic op :Kweekverslagen met foto's
            misschien nog een vraagje, welke soort grond zou ik gebruiken wanneer het een klein plantje is? en vanaf welke grootte kan ik het eventueel voeding geven? en dan nog een belangrijke, hoeveel water moet ik ze ongeveer geven? kan iemand een gemiddelde geven naargelang de grootte en de hoeveelheid water?
            bedankt & greetz

            Comment


              #7
              Re: eerste keer; guerilla

              Je stelt veel vragen, maar geen probleem, die zijn er om beantwoord te worden
              Voor de grond raad ik je aan wat info op het forum te zoeken. Probeer de zoekfunctie eens.
              Je moet vooral letten op NPK's. Dat is voeding die je bijgeeft.
              Naargelang de toestand (groei of bloei) heeft je plant andere stoffen nodig.
              Kijk ook eens in het magazine van maart, daar staat ook informatie in over grond.

              Water moet je een beetje zien. Dat hangt af in hoeveel liter grond je plant staat, en in welke fase je plant zich bevind.
              De grond mag niet te nat zijn, maar ook niet te droog Uit ervaring zult ge wel leren.

              Succes verder,
              Skannabis

              Comment


                #8
                Re: eerste keer; guerilla

                Oorspronkelijk geplaatst door GrowTheHerbs
                alvast bedankt, tips enzo zijn nog altijd welkom.
                ik houd jullie op de hoogte en indien ik een fototoestel kan bemachtigen, dan maak ik een nieuwe topic op :Kweekverslagen met foto's
                misschien nog een vraagje, welke soort grond zou ik gebruiken wanneer het een klein plantje is? en vanaf welke grootte kan ik het eventueel voeding geven? en dan nog een belangrijke, hoeveel water moet ik ze ongeveer geven? kan iemand een gemiddelde geven naargelang de grootte en de hoeveelheid water?
                bedankt & greetz
                In de ontkiemfase - waar je zaailing zich nu wellicht in bevindt - gebruik je het best stek- en zaaigrond, te verkrijgen in ieder tuincentrum. Deze grond heeft een veel lichtere structuur dan gewone potgrond en laat je wortels meer ruimte om zich beter en sneller te ontwikkelen.

                De precieze grootte van je plantje en wanneer ze voeding te geven is moeilijk te bepalen. Vanaf dat het plantje een 15-25cm is, is het de moment om je voedingbus open te trekken Normaal gezien kan je beginnen voeden als je plantje drie internodes heeft.

                Het is belangrijk om in de ontkiemfase een hoge vochtigheidsgraad te bewaren, dus je stek- en zaaigrond mag wel tamelijk nat zijn maar ook niet doorweekt. De grond moet goed vochtig aanvoelen als je je vinger erin steekt. Ook goed opletten dat je potje onderaan gaatjes heeft, zodat het overtollige water eruit kan. Wat zijn de afmetingen van je huidige potje?

                Als je kleine potjes gebruikt (7 op 7cm of 10 op 10cm) hebben ze momenteel genoeg aan een 20-25cl per dag, per potje. Het best gebruik je regenwater, die PH schommelt gemiddeld altijd rond 6 en da's ideaal voor je zaailingen. Kraantjeswater is praktisch even goed, maar puur natuur is en blijft het beste .

                Greetz

                Comment


                  #9
                  Re: eerste keer; guerilla

                  fotos zeggen meer dan 1000 woorden

                  Comment


                    #10
                    Re: eerste keer; guerilla

                    Hey
                    ik ben juist gaan kijken naar mijn guerilla plantje , en ik heb net gezien dat er een stengeltje boven de grond is gekomen met 2 blaadjes ( nu nog ongeveer 1.5 cm )
                    ik ben al blij dat men ontkiemt zaadje toch gegroeid is.
                    ik heb er nu ook een omgekeerde frisbee naast gelegd die het regenwater opvangt zodat ik het makkelijk water kan geven.
                    ook de kleine stelling met plasticfolie heeft het gehouden na de harde wind en regen van gisteren
                    ---greetz---

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12
                        Re: eerste keer; guerilla

                        hey, ik heb net foto's getrokken, deze ga ik in mijn eerste post helemaal vanboven zetten.
                        het is wel met een gsm, maar van redelijke kwaliteit.
                        Ik heb ook nog een vraag voor jullie, ik heb een zaadje gekregen van een vriend, ak47, daar heb ik al van gehoord, hij heeft ze voor 2 euro gekocht in een growshop en hij zegt dat ze 99% kans hebben op vrouwelijk, kan het dat ze maar 2 euro kosten dan? ik geloof het eigenlijk niet, maar het zaadje ga ik zeker planten
                        ---Greetz---

                        Comment


                          #13
                          Re: eerste keer; guerilla

                          heb je topic verzet ivm je pm

                          2 euro voor een fem zaad is niet veel. maar zekerheid heb je nooit asl je los koopt.

                          volg het zekers op verder op

                          grtz en laat ze knallen
                          a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

                          Comment


                            #14
                            Re: eerste keer; guerilla

                            ik heb nog een aantal vraagjes...
                            valt er nu nog te veel regen om mijn plantje buiten te zetten zonder iets er boven?
                            ik heb een helling gevonden met veel zonlicht, maar het is echt steil, is het slim om hier mijn plant op te zetten?
                            mercikes

                            Comment


                              #15
                              Re: eerste keer; guerilla

                              Oorspronkelijk geplaatst door GrowTheHerbs
                              ik heb nog een aantal vraagjes...
                              valt er nu nog te veel regen om mijn plantje buiten te zetten zonder iets er boven?
                              ik heb een helling gevonden met veel zonlicht, maar het is echt steil, is het slim om hier mijn plant op te zetten?
                              mercikes

                              De mijne staan nu ook te genieten van het ondergaand zonnetje, zonder iets erboven. Het is dus mogelijk! Plus zorgt de regen dat je potgrond goed nat blijft, wat altijd handig is bij zaailingen.

                              Een helling met veel zonlicht? Waarom zou je je plantje daar willen opzetten? Als je het op de helling zet en het staat stabiel, zie ik er geen graten in. Is er echter nergens een stabiele plaats om je pot neer te zetten, is de kans groot dat door erosie door middel van regen e.d. je pot (met plant) van de helling valt.

                              Greetz

                              Comment

                              Bezig...
                              X