Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste keer; guerilla

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: eerste keer; guerilla

    ik ga mijn plantje nu ook onder de lucht zetten, dus zonder plastic erboven, ik ben nu bezig met nog een zaadje te ontkiemen, die ga ik ergens anders zetten. , wel ga ik rond mijn eerste plantje een "windscherm" zetten dat de wind van de zijkanten, maar niet van boven tegenhoud, zo (heb ik gehoord) wordt mijn plantje sterker, maar krijgt hij toch niet alle wind
    voorlopig geen foto's, het is ook niet zo interessant... het plantje is al een beetje gegroeid, dus daar ben ik blij om

    @ cannaboy . ik weet nog niet zeker of ik het op de helling ga zetten, het goede is: het is moeilijk te zien, en het staat mooi naar de zonkant, ik ga trouwens mijn plantje in volle grond zetten, maar nu nog niet, nu staat het toch nog maar ergens voorlopig.

    Comment


      #17
      Re: eerste keer; guerilla

      Dat idee van die plastic errond, schrap dat al maar. Je bent veel beter af met een laag plastic erboven en luchtcirculatie om en rond je plant, dan geen lucht errond en een open ruimte erboven. Waarom is dit niet zo interessant? Wel, m'n beste, als je plantje in bloei gaat en het regent een paar dagen, gaat er geen wind aan je bladeren van je plant kunnen wat bijgevolg toprot kan veroorzaken. Ook gaat je plant niet erg stabiel zijn. Omdat hij afgeschermd is door die folie, kan er wederom geen wind aan je plant wat een zwakke stam en zwakke vertakkingen tot gevolg gaat hebben.

      Als je iets wil doen, zorg dan dat je plant ietwat droog staat onder een laag doorzichtig plastic. Een plant in volle grond heeft diepe wortels en als het regent haalt hij z'n water toch uit de grond.

      Hopelijk ben je wat geholpen

      Greetz

      Comment


        #18
        Re: eerste keer; guerilla

        ja bedankt had het van een andere gast gehoord dat het zo goed was
        bedankt he
        ---greetz---

        Comment


          #19
          Re: eerste keer; guerilla

          precies plastic er boven laten tot je iets grotere plant heb ..
          slakken en ander ongedierte is dol op kleine jonge groen plantjes !!
          zie je plastic momenteel als bescherming .. tegen ongedierte en kou

          nog een tip .

          als je een gat graaft zet hier dan een of 2 vuilnis zakken in
          of jutenzak zorg wel voor drainage .. als je avalzakken gebruikt

          als je dit doet .

          *voeding word ook daadwerkenlijk opgenomen door je plant
          en niet door de rest van het park
          *Geen last van wortels van andere planten
          die de groei van jouw plant kunnen belemmeren
          *meer voor delen maar dat wil ik dit jaar eerst testen voor ik het neer ga zetten !!

          Comment


            #20
            Re: eerste keer; guerilla

            er komen binnekort weer nieuwe foto's
            nu had ik nog een vraagje:
            ik heb hier korrelkalk en organische groente en tuinmest;
            wanneer en wat zou ik ze moeten gebruiken en ongeveer hoeveel?
            mercikes

            Comment


              #21
              Re: eerste keer; guerilla

              Amai Rico, das wel slim bezien van die vuilzak!
              Daar had ik nog eens niet aan gedacht, en wij gaan ver onze put graven.
              Maar misschien best de onderkant volledig verwijderen? Zo kan de wortel nog verder naar beneden groeien.

              En om dan even growtheherbs te woord te stellen.

              Ik ga voor potgrond, wormenmest, bloedmeel, beendermeel en kalk.
              Ook gaan we langs boven die zijn konijn zijn keutels op de grond gooien.
              Zo neemt de regen en/of het water die voedingstoffen mee in de grond.

              We gaan ons ook voeding in het water geven, zo'n speciaal product voor de fotosynthese beter te laten werken. Want helaas, mijn moederplantje buiten zal maar zo'n 6tal uur volle zon vangen.

              Comment


                #22
                Re: eerste keer; guerilla

                Oorspronkelijk geplaatst door GrowTheHerbs
                er komen binnekort weer nieuwe foto's
                nu had ik nog een vraagje:
                ik heb hier korrelkalk en organische groente en tuinmest;
                wanneer en wat zou ik ze moeten gebruiken en ongeveer hoeveel?
                mercikes
                Die groenten- en tuinmest kan je gebruiken vanaf de derde week groei, maar opletten want overdaad kan schadelijk zijn! Als je je eigen grond mengt, zorg dan dat je zeker niet meer dan een 1/4-verhouding hebt van die compost in vergelijking met je potgrond.

                Die korrelkalk houdt je grond op peil en kan je eveneens vanaf de derde week groei toevoegen. Pas vanaf die derde week neemt je plant actief voeding op.

                Greetz

                Comment


                  #23
                  Re: eerste keer; guerilla

                  heb net nieuwe foto erop gezet,
                  de eerste plant is verplaatst
                  er staat nu een 2e op de oude plaats ( pas ontkiemd dus is nog geen plant)

                  Comment


                    #24
                    Re: eerste keer; guerilla

                    men 2e plantje is nu ook een klein plantje geworden,
                    als iemand nog tips heeft voor guerilla & volle grond, je mag ze altijd geven

                    het regent nu al 2 dagen achtereen dus nu moet ik men plant geen water geven

                    greetz

                    Comment


                      #25
                      Re: eerste keer; guerilla

                      komen binnenkort weer nieuwe foto's,
                      het 2e plantje ( dat zeker 2 weken achterstand had ) heeft het 1e voorbijgestoken, maak kan aan zaadsoort liggen,
                      vanavond vraag ik de soorten nog eens, heb zaadjes gekregen, vanavond weet ik welke soort ze eigenlijk zijn.
                      ( denk dat het haze widow en skunk zijn voor zover ik me de laatste keer dat ik het vroeg kan herinneren )

                      het is dus ===> white widow , haze & skunk ( haze & skunk soorten weet ik niet )


                      nu heb ik nog een vraag,
                      heb nog vloeibare mest voor groenten en bloeiende planten, deze moet ik wss in de bloei geven? (lijkt me logisch)
                      greetz

                      ps; zou is tof zijn als iemand nog eens iets laat weten op men posts want ik ben al een aantal weken de enige die hier iets schrijft

                      Comment


                        #26
                        Re: eerste keer; guerilla

                        ben vandaag weer gaan kijken, het ziet er niet zo best uit
                        het 1e plantje, daarvan groeit een blad goed en het andere niet, het ziet er ook niet zo gezond uit,
                        het 2e plantje is afgescheurd?? :s in het midden van het stengeltje stopt het..
                        dit lijkt me door mensen gedaan maar vind het wel raar, alles stond nog op zen plaats buiten dat het bovenste stuk weg was , kan dit trouwens door insecten / dieren ofzo gedaan zijn?
                        ga er nog een paar zetten een van deze dagen
                        thx en hoop dat jullie snel antwoorden

                        greetz

                        Comment


                          #27
                          Re: eerste keer; guerilla

                          zou iemand me eens kunnen uitleggen hoe het principe met het bekertje bier tegen slakken werkt? en heeft iemand miss nog andere tips tegen slakken en ongedierte? heb ook iets gehoord over koffieafval

                          greetz
                          (hopelijk antwoorden jullie snel)

                          Comment


                            #28
                            Re: eerste keer; guerilla

                            Kan je wat fotos trekken van je plantjes?

                            En dat bekertje bier graaf je in de grond zodat de slakken erin vallen en verdrinken.

                            Peace

                            Comment


                              #29
                              Re: eerste keer; guerilla

                              gewoon fleske voor te drinken nemen
                              zo vanaf de teut 1/3 van de fles wegsnijden

                              dan heb je twee delen

                              bij de 2/3 van de fles kap je bier
                              de 1/3 van de fles doe je er ondersteboven in

                              graaf nu het hele gedeel in en zorg ervoor dat de trechter openblijft. Zo kunnen slakken in de val vallen.

                              De slakken zullen hongerig zijn naar het bier en zullen er in vallen en verdrinken.

                              Comment


                                #30
                                Re: eerste keer; guerilla

                                Gewoon slakkenkorrels gaan halen in het tuincentrum en die rond je plant strooien. Ik gebruik ze al enkele jaren en ze zijn wel doeltreffend!

                                Greatz tjeute.

                                Comment

                                Bezig...
                                X