Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenplant, bijna klaar voor oogst?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Buitenplant, bijna klaar voor oogst?

    Korting op 420shop
    Ik heb zaadjes in denemarken gekocht toen ik daar op vakantie was, Jack Herer zeiden ze. Ik heb enige foto's Ik had btw. gekeken wanneer ik moest toppen dmv. die thc cristallen te bestuderen met een vergrootglas. Helaas kan ik het met mijn vergrootglas niet goed zien.
    Ik heb hier zojuist enige foto's gemaakt.
    Op de foto's is ook te zien dat mijn bladeren rotten??

    Het is wel jammer want op de foto's heeft mijn plant nog maar 1 stengel, ik had hem getopt toen hij jong was maar ongeveer een maand geleden was er 1 afgebroken...
    Attached Files

    #2
    Re: Buitenplant, bijna klaar voor oogst?

    Is een wat iele plant idd,maar maakt zware toppen,of het een jh is weet ik niet heb geen ervaring met die soort.
    Om te voorkomen dat er nog wat breekt beter de zwaardere takken wat stutten misschien?
    Het bruin kan ik er niet zo goed op zien,ligt niet aan jouw foto's wss,maar aan mijn oude scherm...
    Hoop voor je dat het geen toprot is...

    Grts
    Daniella
    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

    Misty's ABC

    Comment


      #3
      Re: Buitenplant, bijna klaar voor oogst?

      Heeft deze plant echt vanaf het begin buiten gestaan? Hij doet me denken aan een lampenplant die later buiten is gezet. De toppen zijn bijzonder compact en zwaar voor een plant die de volledige buitencyclus heeft doorlopen. Zelf zou ik in ieder geval een aantal stekken aan de wortel proberen te krijgen en enkele moederplanten binnen laten overwinteren onder de lamp. Het is maar de vraag of je ooit nog zulke zaden op de kop kunt tikken.
      Ik hoop dat je er een potent rokertje aan overhoudt.

      Succes

      Xtreme

      Comment


        #4
        Re: Buitenplant, bijna klaar voor oogst?

        We hebben hem wel 2 weken binnen voor laten groeien onder een bureau lampje en Xtreme, hoe kan je stekken uit een plant krijgen... Zou je me dat kunne uitleggen?

        En als je op foto 2 kijkt zie je bijna onder aan de stam ducktape er om heen zitten, daar was de ene stengel dus afgebroken = 50% van me oogst weg...

        Kan iemand btw. zegen hoelang het ongeveer nog zal duren voordat ik kan oogsten?

        Alvast bedankt..

        Comment


          #5
          Re: Buitenplant, bijna klaar voor oogst?

          Hmm, als ik deze plant zo ziet zitten er weinig stekken aan.
          Of je moet er een top voor op eisen, maar lijkt me een moeilijke keuze bij deze plant.
          Zoek ff op dit forum naar stekken.

          Over het algemeen kan je je planten oogsten wanneer de meeste stampers (dat zijn die witte draadjes) amber kleurig zijn.
          Naar mijn idee kan deze plant nog wel heel eventjes staan, maar als ik de stampers bekijk op de foto zie ik toch al wat verkleuring onstaan, dus zal niet lang meer duren.

          (p.s niet wachten tot ze alle bruin zijn, dan ben je te laat)

          Comment


            #6
            Re: Buitenplant, bijna klaar voor oogst?

            Oorspronkelijk geplaatst door Martin View Post
            We hebben hem wel 2 weken binnen voor laten groeien onder een bureau lampje en Xtreme, hoe kan je stekken uit een plant krijgen... Zou je me dat kunne uitleggen?

            En als je op foto 2 kijkt zie je bijna onder aan de stam ducktape er om heen zitten, daar was de ene stengel dus afgebroken = 50% van me oogst weg...

            Kan iemand btw. zegen hoelang het ongeveer nog zal duren voordat ik kan oogsten?

            Alvast bedankt..

            Er is inderdaad weinig materiaal om de gangbare stekmethode toe te passen. Zelf heb ik in voorkomende gevallen de zogenaamde bladstek methode wel eens toegepast. Je hebt dan wel wat meer uitval in vergelijk met de beproefde methoden, maar het werkt echt.
            Hoe te handelen bij de bladstekmethode:
            je snijdt een aantal gezonde bladeren met een scherp mes met steel en al af:
            je doopt de steel en tot de aanzet van het blad in een stekmedium (in talkpoeder gaat ook):
            maak met een potlood vrij schuine gaten met een onderlinge afstand van 5 cm in de stekgrond:
            steek de steel tot de aanzet van het blad in de stekgrond:
            druk de grond voorzichtig aan:
            knip of snijd ongeveer 2/3 van de bladvingers af (je verkleint daarmee het verdampingsoppervlak en voorkomt dus uitdroging)
            de bladeren begieten (beter is benevelen met een plantenspuit):
            dek de potten of bakjes met wat vershoudfolie af:
            prik wat gaten in de folie ter voorkoming van smeul:
            zet de potten op de vensterbank of nog beter permanent (dus 24 uur uur etmaal) onder tl (lichtkleur coolwhite) tot de stekken geworteld zijn:
            regelmatig opnieuw benevelen:
            zodra de stekken aan de wortel zijn per etmaal een lichtperiode geven van 18 uur en een donkerperiode van 6 uur.
            Reken met deze methode op een uitval van 50 %.

            Succes

            Xtreme
            Last edited by Xtreme; 2 September 2009, 20:44.

            Comment


              #7
              Re: Buitenplant, bijna klaar voor oogst?

              Oke bedankt, Ik zal kijken of er nog enig uitstekend blad aan zit dat ik kan gebruiken voor deze methode van stekken.

              Bedankt.

              Comment


                #8
                Re: Buitenplant, bijna klaar voor oogst?

                heey extreme handige informatie wist ik niet dat jer zelfs al van 1 enkel blaadje al een stek kunt maken hahahaha maar ga het ckur proberen
                misschien een stomme vraag blijft genetica dan altijd 100 % gelijk????

                Comment


                  #9
                  Re: Buitenplant, bijna klaar voor oogst?

                  Ik zou ze zeker nog een 2weken laten staan als dat kan en het weer mee werkt
                  Je zal je toppen dan voller zien worden en thc meer zien worden op je plant.
                  De thc zie je dat zijn die kleine glimmertjes op je plant als je je plant langer laat staan word dat ook veel meer als of er wit laagje over je toppen komt
                  De donkere plek die je zag op je plant ziet er dat beetje uit als bruin en stoffig ?
                  Als dat zo is dan heb je rot in je plant zitten en dat moet je heel voorzichtig verwijderen(heel voor zichtig en ook zorgen dat je echt alles weg haald)
                  want als je het aan raakt vliegen er mini deeltjes weg en dat kan heel je plant besmetten.
                  Ik doe het met plastic zak er om heen en dan kan er nisk weg vliegen.
                  probeer is een foto te maken van die plek.
                  Hoe komt het dat er zo weinig grote bladeren aan jou plant zitten / heb je die weg gehaald.
                  Als je nog vragen hebt gewoon stellen

                  Groetjes Belladonna
                  God was never on your side..

                  Comment


                    #10
                    Re: Buitenplant, bijna klaar voor oogst?

                    Het is alvast geen JH die vertoont geen roze verkleuringen in de toppen (is mijn gedacht kan altijd mis zijn)

                    En als je naar je toppen kijkt mogen ze zeker nog een tijd staan, je ziet nog veel te veel nieuwe topbouw (witte haartjes)

                    Ivm stekken nemen, hoofdregel is dat je plant in bloei moet staan om stekken te nemen anders heb je mss een 5% slaagkans door het te weinig aan de juiste hormonen in de plant. Je plant wil nu af/bloeien dus niet meer groeien, geen wortels maken ... snap je
                    Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                    A. The cop!

                    Comment


                      #11
                      Re: Buitenplant, bijna klaar voor oogst?

                      Oorspronkelijk geplaatst door devils haze View Post
                      heey extreme handige informatie wist ik niet dat jer zelfs al van 1 enkel blaadje al een stek kunt maken hahahaha maar ga het ckur proberen
                      misschien een stomme vraag blijft genetica dan altijd 100 % gelijk????
                      Xtreme
                      Last edited by Xtreme; 4 September 2009, 08:21.

                      Comment


                        #12
                        Re: Buitenplant, bijna klaar voor oogst?

                        Lees de tips van Misty eens en dan vind je veel antwoorden op jou vragen
                        ABC-FAQ-alle-belangrijke-links-in-een-lijst
                        Last edited by Jointjedraaien; 31 May 2011, 02:28.
                        God was never on your side..

                        Comment


                          #13
                          Re: Buitenplant, bijna klaar voor oogst?

                          Oorspronkelijk geplaatst door bansheefeeling
                          .......en ik persoonlijk zou dat stekken vergeten in zoon gevorderde bloei fase,
                          Waarom zou je geen stekken kunnen maken?

                          vale.

                          Comment


                            #14
                            Re: Buitenplant, bijna klaar voor oogst?

                            als je gaat stekken van n bloeiende plant ,gaat dat alleen nog meer stress geven dan dat je stekt van n plant die nog groeit.ik denk dat je beter stekt van n groeiende plant
                            t zal allicht gaan ,maar ik zou t ook niet doengrtz

                            Comment


                              #15
                              Re: Buitenplant, bijna klaar voor oogst?

                              vanmorge stond ik om het punt om weg te gaan, liep me achtertuin in, bam... hoofdtop weg, ik laat nog wel een foto zien, iemand heeft vanach het hek opengemaakt die vanochtend openstond want die had ik dicht gedaan. en ik kijk naar me plant.. iemand heeft vanacht de hoofdtop van mijn plant afgebroken,,, dat was juist het meeste wat er aan zat en die toppen waren het compacts...
                              jammer..

                              Comment

                              Bezig...
                              X