Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kel: Eerste buitenkweek 2009

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: kel: Eerste buitenkweek 2009

    Zoals beloofd even paar foto's van mijn planten.
    tweede is een week geleden(begonnen ze al geler te worden),1e van vandaag,
    moet er wel bijvertellen dat ik al voor de eerste foto ben gaan bijvoeden en pk 13-14 heb meegegeven,2 dagen na de eerste foto was alles rond de toppen,en ook veel blad tussendoor opeens geeeeel...
    In 1 nacht 100% meer geel,schrok me rot..toen ben ik gaan zoeken...

    Wat ik heb gevonden is stikstoftekort,vandaar dat ik er ook zo stellig in ben...En ook denk ik dat mijn behandeling helpt.

    Dus..wanneer er iemand is met een betere verklaring(wel onderbouwen graag)zou ik het ook graag weten,ik persoonlijk behandel ze iig tegen stikstoftekort.

    100_1869.jpg 100_1844.jpg

    Grts
    Daniella
    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

    Misty's ABC

    Comment


      #17
      Re: kel: Eerste buitenkweek 2009

      oke thankyou

      Wat ik nu heb gekocht is BN N 27% van bio nova.

      Ik zal hier onder de werking van het spul beschrijven of beter gezegt van internet geplukt

      Dit product bevat 27 % Stikstof (N), waarvan 13 % NO3, 7 % NH4, 7 % NH2 en daarnaast nog 8 % Magnesium (MgO) en de spoorelementen IJzer, Mangaan en Koper. Het belang van stikstof voor elk gewas zal een ieder bekend zijn. Stikstof is kwantitatief de belangrijkste meststof het is o.a. de bouwsteen van eiwitten (aminozuren) en chlorofyl. Een tekort aan stikstof uit zich dan ook in het lichtgroen worden van de grootste bladeren en een vervroegde bloei-inzet. Een overdosering aan stikstof uit zich in donkergroene bladeren en een geremde groei. Verder komt het voor in de chromosomen (kerndeeltjes), het DNA en vitaminen. Ook speelt het een rol in de osmoseregulatie van de plant. De vorm waarin stikstof gegeven wordt, is echter van een nog groter belang.


      BIO NOVA levert uit de bekende lijn van vloeibare minerale meststoffen ook een zeer krachtige vloeibare stikstofmeststof verrijkt met magnesium. BN N 27 % is mengbaar met alle andere meststoffen . BN N 27 % is voor een optimale werking direct opneembaar en zuinig in gebruik. BN N 27 % is pH regulerend in het groeimedium Een dosering van 1:1000 verhoogt het totale N cijfer met 16,5 mmol en 0,3 mmol Mg.


      BN N 27% dosering:
      Bij ernstige stikstoftekorten tot maximaal 200 ml per 100 liter voedingsoplossing. Als extra in de groeiperiode 25-100 ml/100 liter. Bij gebruik van Bio Nova’s hoofdmeststoffen is extra gebruik van stikstof niet nodig.

      Ik hoop dat het werkt graag een reactie hier op alvast dank daar voor.

      Mvg kel

      Comment


        #18
        Re: kel: Eerste buitenkweek 2009

        ik zou het ook wel willen weten want heb hier hetzelfde probleem.

        Comment


          #19
          Re: kel: Eerste buitenkweek 2009

          Hoi Kel,
          Ziet er goed uit! Ok beetje trubbels misschien maar wel mooie grote struiken. Gaat helemaal goedkomen. Nu maar hopen op een mooi droog najaar. Hopelijk doet bio nova zijn werk! Ik kom nog wel is kijken of het lukt. Succes !
          "Een dwaas die weet dat hij een dwaas is, is al wijzer dan een dwaas die denkt dat hij wijs is." .

          Medigebruiker

          Comment


            #20
            Re: kel: Eerste buitenkweek 2009

            Hi kel,
            Ik denk dat hier sprake is van een Foute communicatie.
            Stikstof wordt zelden gebruikt als bijvoeding voor bloeiende planten,
            wat dat betreft heeft markster echt gelijk.

            Ikzelf geef dus wat extra groeivoeding en bladvoeding,
            Met het bijgeven van stikstof heb ik zelf ook geen ervaring.
            Of je dit wil gebruiken moet dus echt jouw keuze worden.

            Ik zou zeker voorzichtig zijn met de dosering,,,

            Grts
            Daniella
            Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

            Misty's ABC

            Comment


              #21
              Re: kel: Eerste buitenkweek 2009

              Wat goed helpt is wat extra fosfor; kan je vinden in guano mest.

              Grtz
              420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
              Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

              Comment


                #22
                Re: kel: Eerste buitenkweek 2009

                ah ik begon al een beetje aan mezelf te twijfelen

                Comment


                  #23
                  Re: kel: Eerste buitenkweek 2009

                  toppie voor jullie reactie

                  Comment


                    #24
                    Re: kel: Eerste buitenkweek 2009

                    Het is heel normaal dat je planten nu ze in bloei staan geel blad gaan krijgen. De vergelende bladeren hebben hun functie gehad tijdens de groei en staan de nu nog resterende voedingsstoffen af. Kijk maar eens rondom in de natuur: de kastanjebomen krijgen geel blad en zitten vol met kastanjes. De appel-en perenbomen verkleuren eveneens terwijl ze volop vrucht dragen. Zo werkt dit nu eenmaal in de natuur.

                    Xtreme

                    Comment


                      #25
                      Re: kel: Eerste buitenkweek 2009

                      daar zit natuurlijk ook wel weer wat in idd

                      Comment


                        #26
                        Re: kel: Eerste buitenkweek 2009

                        Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                        Het is heel normaal dat je planten nu ze in bloei staan geel blad gaan krijgen. De vergelende bladeren hebben hun functie gehad tijdens de groei en staan de nu nog resterende voedingsstoffen af. Kijk maar eens rondom in de natuur: de kastanjebomen krijgen geel blad en zitten vol met kastanjes. De appel-en perenbomen verkleuren eveneens terwijl ze volop vrucht dragen. Zo werkt dit nu eenmaal in de natuur.

                        Xtreme
                        Jij bent erop Xtreme . Word herfst voor sommige plantjes al, zeker de vroegbloeiers.

                        Grtz

                        Comment


                          #27
                          Re: kel: Eerste buitenkweek 2009

                          Hey daniella
                          Ik heb gedaan wat jullie zeiden over mijn planten.
                          En heb dus stikstof en meer bloei gegeven ook pk13/14 en geloof me of niet maar de planten zijn groener geworden, groter en ze zijn nog meer gaan ruiken dus heel erg bedankt voor jullie adviezen!!
                          Ook zijn de toppen veel dikker geworden waar ik erg blij mee ben .
                          Foto’s post ik morgen ff omdat mijn camera naar de knoppen is.
                          En ik hoop dan ook weer reacties van jullie te krijgen en adviezen natuurlijk.

                          Groetjes Kel

                          Comment


                            #28
                            Re: kel: Eerste buitenkweek 2009

                            geen foto's nog ??

                            Comment

                            Bezig...
                            X