Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vreemd blad ??

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    vreemd blad ??

    Korting op 420shop
    Hiii,

    Weet iemand wat er mis is aan dit blad? Mijn plantje staat gewoon aan het raam.

    Bijdeze vroeg ik mij af of ik nu al kan zien of het een man/vrouw is?

    En is hij niet wat te stretchy?

    Dank bv

    Grrr

    ----->>>> help me cannab0y, alsook student in gent
    Attached Files

    #2

    Comment


      #3
      Re: vreemd blad ??

      Update:

      Thx b0y, wel de plant is iets te stretchy denk ik. Hoe krijg ik die minder stretchy?

      Grr
      Attached Files

      Comment


        #4
        Re: vreemd blad ??

        Heb je daar zilverpapier rond geplaatst en zo aan het raam gezet? Of heb je snel een hokje in elkaar geknutseld?

        Minder stretchy kan je ze moeilijk krijgen, tenzij je onder lampen kweekt. Wat wel helpt is iets later beginnen. Nu een zaadje planten gaat voor relatief minder "stretchy" planten zorgen dan wanneer je bv. begin april begint.

        Je moet echter niet panikeren, stretchy is niet altijd slecht. Je plantje gaat niet blijven doorgroeien als je het in die pot laat staan. Wel als je het zou verpotten, maar als je achter een ruit op kot kweekt kan je moeilijk een 35-literpot gaan gebruiken .

        Kan je misschien bij je volgende foto's een close-up nemen van de oksels van je internodes? Dan kunnen we misschien al zien of het een vrouwtje of een mannetje is, hoewel jij dat misschien al sneller weet dan wij...?

        Groene groeten!

        Comment


          #5
          Re: vreemd blad ??

          hehe ,

          Wel, soms staat hij aan mijn ruit, maar soms staat hij hier ook onder de velux boven met een lampje op. Hij groeit wel veel enz. Ik zal hem dan best maar eens overpotten.

          Soms staat hij in dat hokje met zilverpapier rondom. Maar niet als hij aan mijn ruit staat.

          Is het nu al van belang dat hij soms in het volledige donker staat? Of pas later?

          Ik weet nog niet of het mannetje is of vrouwtje Nog niet echt te zien denkik?

          Hier ff nieuwe foto's:

          Grtzzzzz
          Attached Files

          Comment


            #6
            Re: vreemd blad ??

            Is het nu al van belang dat hij soms in het volledige donker staat? Of pas later?

            Ik weet nog niet of het mannetje is of vrouwtje Nog niet echt te zien denkik?
            Het is tijdens de groei niet nodig dat ze 24/24 licht hebben. Als je ze tot nu toe 24u licht hebt gegeven, hou het dan zo. Normaal gezien zouden ze tijdens de groei 18u licht per dag moeten krijgen. Schakel je over naar bloei, moet je je uren veranderen van 18u licht per dag naar 12u licht per dag.

            Ik zou m'n plantje gewoon fulltime aan m'n raam laten staan en eventueel een beetje bijlichten. Wat voor lamp gebruik je nu?

            Het is inderdaad ook nog niet te zien of het een mannetje of vrouwtje gaat worden.

            Je spreekt van verpotten. Hoe groot is die pot die je daar nu hebt? Hou er rekening mee dat de plant nog op je vensterbank moet passen en dat door te verpotten je plantje een nieuwe groeispurt krijgt, wat niet ideaal is als je in een kleine ruimte zoals een kot kweekt. Ik zou toch, moest je nog verpotten, een niet te grote pot nemen. Een 5-literpot en maximum een 10-literpot zouden het al moeten doen.

            Greetz

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                Re: vreemd blad ??

                Ja, maar als ge zo aan een raam kweekt, en de herst komt eraan, dus de plantjes bloeien.... En binnen brandt er nog licht? Dan moet dat toch nodige stress geven?

                Dus als extra tip jongens: als de zon onder is, zie dan ook dat de plantjes donker staan tijdens de bloei.

                Comment


                  #9
                  Re: vreemd blad ??

                  Updatetje:

                  7.5liter pot gaan halen. plant groeit goed denk ik.

                  Vreemd blad, weet iemand wat dit is ? Of zou kunnen zijn ?



                  Grtzzzz
                  Attached Files

                  Comment


                    #10
                    Re: vreemd blad ??

                    Ge zou ze toch beter goeie wortelstim geven voor een bredere stam.
                    Als ge uw ramen openzet en der waait tocht langs je plant zodat de blaadjes wat bewegen helpt ook veel.

                    Maar mijn vraag aan u is: Waar zie jij dat vreemd blad?
                    Kan je er eens een individuele close up foto van plaatsen aub?

                    Comment


                      #11
                      Re: vreemd blad ??

                      Oorspronkelijk geplaatst door Leffe
                      Ge zou ze toch beter goeie wortelstim geven voor een bredere stam.
                      Als ge uw ramen openzet en der waait tocht langs je plant zodat de blaadjes wat bewegen helpt ook veel.
                      Die wortelstimulator is eigenlijk voor niks meer nodig op dit moment. Wortelstimulator is goed voor je zaailingen om zo de wortelontwikkeling te bevorderen, maar bij een plant als die van Yaya zijn het vijgen na Pasen. Dat wortelgestel is van zichzelf al goed op gang getrokken (zie de grootte van de bladeren), het enige dat een beetje tegensteekt is de dunne stam. Zoals Leffe al zei, gewoon je raam op een klein kiertje zetten of zelf zorgen voor wat beweging. Als je er een klein ventilatortje op plaatst op de laagste stand, zodat enkel de blaadjes lichtjes bewegen, is er meer dan genoeg circulatie.

                      Greetz

                      Comment


                        #12
                        Re: vreemd blad ??

                        die wortelstimulator mag je tot in de vijfde week groei meegeven. het zorgt er alleen voor dat je wortels actiever gaan zoeken naar voeding. opzich zie je bijna geen verschil maar het is wel merkbaar aan je toppen tijdens het bloeien.

                        grtz
                        a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

                        Comment


                          #13
                          Re: vreemd blad ??

                          ok, zal ik meer voor gaan kijken voor meer wind rond de plant. Soms staat het raam wel open, maar niet zoo dikkewijls

                          Hier het vreemde blad......

                          Grtzz
                          Attached Files

                          Comment


                            #14
                            Re: vreemd blad ??

                            Dat lijkt me eerder het gevolg van een kataanval dan van een genetisch foutje...

                            Of misschien iemand die er een stukje heeft afgescheurd? Je hebt van die mensen die denken dat ze de bladeren ook kunnen opsmoren... Misschien iemand van je bezoekers ofzo?

                            Greetz

                            Comment


                              #15

                              Comment

                              Bezig...
                              X