Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

lowryder#2 balkonkweekje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    lowryder#2 balkonkweekje

    Korting op 420shop
    hi, ik ben vorige week naar de alien achter lowryder zaad geweest.

    ik heb ze eerst in een natte watjes gelegd tot ze ontkiemd waren en dan een halve cm onder de grond in kleine potjes geplant . nu een week later zijn er nog maar 2 zaadjes bovengekomen.

    hier alvast m'n eerste foto.


    verder heb ik nog enkele vraagjes ,
    ze staan nu momenteel in gewoon potgrond , zou ik er wat voeding moeten bijdoen ? zoja, welke ?

    ik zou graag een mannetje en een vrouwtje appart zetten voor het zaad , kan ik een bevrucht vrouwtje later tussen m'n andere vrouwtjes zetten ? of is er dan nog altijd kans dat ik de andere ook bevrucht ?


    alvast bedankt ,


    grtz
    Attached Files

    #2
    Re: lowryder#2 balkonkweekje

    Welkom splifferke!

    Als uw plantje goed doorworteld is kunt ge pas voeding geven.
    Ik raad u aan al een goede wortelstim te bestellen/kopen, dan heb je die al liggen zodra het mag.
    Veel kwekers geven voeding na de 2de week, ik heb hele lichte dossisen gegeven vanaf de 1e week.
    En ik zeg u zonder schroom, maand later staan ze zo goed als halve meter hoog!
    (moet hierbij wel toevoegen, ik heb geweldig veel chance gehad met het weer)

    Of het mogelijk is dat uw vrouwtje door de bestuiving ander kan bestuiven, daar zou ik me niet durven uitspreken.
    Onthoud dat bij bestuiving niet dat het enige gevaar is, het kan ook op je vingers, kleren, ... zitten he.

    Okiwiet heeft daar meer ervaring in, die bestuift handmatig. Ik denk dat het voor jouw op die manier gemakkelijker wordt.
    Afwachten op zijn antwoord zou ik zo zeggen
    Succes en blijven posten he

    Comment


      #3
      Re: lowryder#2 balkonkweekje

      hey

      als je wilt bestuiven is het veiliger dat je een ventje apart zet en laat bloeien. vang zen stuifmeel op door vb zwart papier op uw pot te leggen, het stuifmeel kun je dan samen schrapen en bewaren. ik steek men stuifmeel in een fotorolleke of gewoon in een stripzakje. dit leg ik in een doosje met rijstkorrels in voor het vocht te weren en dan in de koelkast.
      als je dan wilt bestuiven pak je gewoon een borsteltje (penseeltje) draai deze eerst zacht rond in het stuifmeel, dan selecteer je de plant met de eigenschappen die je wenst. zet deze 24 uur apart en ga je zachtjes over haar pistels met het borsteltje. doe dit in de tweede a derde week bloei voor max zaden

      als de bestuiving succesvol is zalje dags nadien al bruinepistels zien verscheinen

      grtz
      a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

      Comment


        #4
        Re: lowryder#2 balkonkweekje

        effe een up date, ze zijn nu ongeveer 3 weken na ontkiemen. van de 6 zijn er ondertussen nog maar 4 , 1tje is de steel afgebroken en andere is gewoon nooit uitgekomen . de andere 4 doen het goed, ik zit dus nu al aan dag 18.

        ik hoop dat het uiteindelijk 3 vrouwtjes en 1 mannetje zullen zijn, we zullen zien , kben benieuwd


        hier alvast de foto's ,
        met het triestige weer voorlopig staan ze nu onder 2 x 40 w lampen
        Attached Files

        Comment


          #5
          Re: lowryder#2 balkonkweekje

          die lampen die er hangen hebben weinig nut vrees ik, als je in het bezit bent van spaarlampen ofzo zelf al zijn ze maar 14 watt gaan ze nog meer nut hebben dan die gloeipeer

          plantjes zelf staan mooi enkel wa gestrekt, maar da heb ik hier ook met ons belgisch klimaatje

          grtz
          a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

          Comment


            #6
            Re: lowryder#2 balkonkweekje

            kheb gisteren ook ergens op het forum gelezen dat het niet veel nut zou hebben met die bureaulampjes dus heb ik ze maar gewoon weer terug achter het venster gezet. die lamp vervangen door een spaarlamp zou beter zijn ? en hoeveel watt zou ik nemen ?

            P.S hier staan ze ook in een belgisch klimaatje

            Comment


              #7
              Re: lowryder#2 balkonkweekje

              Wel ge koopt een spaarlamp da past in uw bureaulamp
              Dan zijn da geen extra kosten

              Comment


                #8
                Re: lowryder#2 balkonkweekje

                het geslacht begint nu al duidelijk te worden , ik zie bij de ene witte draadjes , bij de andere dan kleine ronde bolletjes ( het mannetje zeker ? )


                nu hebben ze al enkele dagen wat onder het zonnetje gestaan op het terras maar nu beginnen opeens de bladeren te verkleuren ( geel ) .

                wat zou de oorzaak kunnen zijn ?
                en is dit erg ?

                alvast bedankt ,

                Comment


                  #9
                  Re: lowryder#2 balkonkweekje

                  heb je er mischien een foto van

                  heb je er toevallig water opgesproeit want dan is het gewoon een beejte verbrand

                  Comment


                    #10
                    Re: lowryder#2 balkonkweekje

                    Met dit weer zullen ze moeilijk verbranden

                    Greatz.

                    Comment


                      #11
                      Re: lowryder#2 balkonkweekje

                      tja dats waar

                      Comment

                      Bezig...
                      X