Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ontkieming

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    ontkieming

    Korting op 420shop
    hallo mensen,

    Ik zie in veel buitenkweek verslagen dat na de ontkieming de plantjes binnen onder een lamp gehouden worden. (voor wat aan te sterken??)

    Ik heb thuis nog ene hele hoop lampen liggen, ik heb een baardagaam die UV lampen nodig heeft. (breeddaglicht lampen en UVB lampen)

    Ik heb bijvoorbeeld een breedspectrumdaglicht lamp (150 watt) met een Neodymium coating. Dit spectrum is ideaal voor de fotosynthese bij planten en het UVA-licht (ultraviolet A) (beweren ze op de site) :

    http://www.exotic-pets.co.uk/exo-ter...king-lamp.html

    Zou ik deze lamp kunnen gebruiken voor mijn ontkiemde plantjes te belichten voor ik ze buiten plaats?

    cheers

    Jelle

    #2
    Re: ontkieming

    hallo jelle ik raad je aan om 2 a 3 tl.s tegebruiken 18 wat cool with kleur 33 werkt perfeckt
    kunt wel een lamp van 150 wat neerhangen vinde ik zonde terwijl het ook mogelijk is om met 2a3 tl te groeien gr cococs
    Last edited by cocos; 12 February 2010, 10:51.

    Comment


      #3
      Re: ontkieming

      Oorspronkelijk geplaatst door cocos View Post
      hallo jelle ik raad je aan om 2 a 3 tl.s tegebruiken 18 wat cool with kleur 33 werkt perfeckt
      kunt wel een lamp van 150 wat neerhangen vinde ik zonde terwijl het ook mogelijk is om met 2a3 tl te groeien gr cococs

      Voorwat is het zonde? Ik heb die breedspectrumdag lampen thuis liggen, die TL's zou ik dan ng moeten gaan kopen?

      Comment


        #4
        Re: ontkieming

        Mja, vraag me af wat dan goedkoper is inderdaad, ik zou het gewoon proberen met je lamp.
        Ik wil dit jaar mijn buitenkweekzaadjes ook voortrekken binnen, ik heb een 250 watt groeilamp gekocht, ben benieuwd

        Comment


          #5
          Re: ontkieming

          Met alle respect, maar ik blijf het onnodig vinden om buitenwiet binnen voor te groeien. Je kunt je beter focussen om binnen af te bloeien. 't Is toch jammer dat je met zorg gekweekte plantjes in het najaar staan weg te rotten.

          Comment


            #6
            Re: ontkieming

            Vind ik ook
            Als je ze vanaf mei buiten zet krijg je al struiken dus waarom voorkiemen?
            Dat je een bakje met TL maakt voor de stekjes okay.
            Maar het is een zonde van de elektriciteit...

            Comment


              #7
              Re: ontkieming

              Ik heb hier weleens problemen gehad om de temp goed stabiel te houden, dan is een lampje erop een prima oplossing om de zooi warm te houden. dat was voordat ik met warmtematjes aan de slag ging (uitsluitend in gebruik voor stekken tegenwoordig, zaad moet z'n eigen weg vinden, lukt het niet is het niet goed genoeg denk ik altijd maar
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

              Comment


                #8
                Re: ontkieming

                Ik denk dat ik het gewoon probeer! Ik zou dit jaar voor autoflowering soorten gaan, dan heb ik van het potentieel natte najaar geen last! En het voortrekken van de kiem is louter om mijn plant een goeie start te geven! Mijn tuin heeft nogal veel last van slakken en rotzakken houden nogal van mijn kostbaar groen heb ik vorig jaar gemerkt

                Comment

                Bezig...
                X