Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een (paar) plantje(s) kweken zonder materiaal

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Een (paar) plantje(s) kweken zonder materiaal

    Korting op 420shop
    Hoe kan ik het beste een of meerde plantjes kweken, zonder daarvoor allerlei lampen/klimaatregeling-systemen aan te leggen?

    Ik ben namelijk van plan om op mijn kamer wat te laten groeien, maar ben echt een beginner eerste klas en heb totaal geen professioneel materiaal. Ik wil het verbouwen voor eigen gebruik, dus hoeft het niet top-kwaliteit te zijn.

    Mijn vragen:
    Welke zaadjes kan ik het beste kopen, die gewoon fatsoenlijke kwaliteit afleveren?
    Lukt het met huis en tuin materiaal of moet ik een speciale lamp kopen?
    Wat heb ik nog meer nodig naast potten, aarde, kalk, voeding en water?

    #2
    Re: Een (paar) plantje(s) kweken zonder materiaal

    Denk dat jij microkweek (goedkoopste manier) of TL-kweek wil doen. Zou in die rubriek eens rondneuzen en er zal een wereld voor je open gaan. Je hebt in elk geval nog een kastje of hok nodig dat je aan de binnenkant wit verft (niet met latex wegens verkeerd lichtspectrum. Ook een ventilator zal je nodig hebben. Geloof dat ze bij microkweek van die heel goedkope compurerfans gebruiken. Lampen zullen TL- of spaarlampen moeten zijn, met het juiste lichtspectrum (ook veel over te vinden op dit forum) en die hang je dan horizontaal op, het liefst met een reflector (kan je zelf maken, zie microkweek). Hoe meer licht hoe meer opbrengst is normaal gezien de regel (als je de andere factoren ook onder controle hebt). Gewoon in je kamer kweken zal geen goeie resultaten geven. De donkere periode moet echt wel donker zijn, hok moet constant verlucht worden

    Verder moet je een keuze maken uit zaden. Wil je gefeminiseerde zaden (die vrouwelijk zijn indien ze niet herma uitdraaien) of reguliere zaden (die minder vlug herma uitdraaien, maar je moet dan later wel de vrouwtjes uitselecteren.

    Het beste zou je grond in de growshop kopen, maar als je dat niet van plan bent zou ik zeker een zak perliet kopen om door je aarde te mengen. Dit maakt de aarde luchtiger en de perliet houdt vocht op die ze dan loslaat op het moment dat de plant het nodig heeft.

    Maar zei het al zou eens op het microkweekforum rondneuzen en daar eventueel wat vragen stellen

    Grtjs
    The more I see, the less I know, the more I like to let it go

    Comment


      #3
      Re: Een (paar) plantje(s) kweken zonder materiaal

      Buiten kweken is de beste oplossing om niet veel geld eraan te hangen maar je hebt dan wel wat kennis nodig van schimmel, voeding, toprot. maar deze kan je uitgebreid vinden op dit forum.
      Kijk eens in de cannabis soortendatabase voor alle soortjes en neus eens rond..

      Comment


        #4
        Re: Een (paar) plantje(s) kweken zonder materiaal

        Maar kan ik ze niet gewoon laten groeien als een andere normale plant

        Comment


          #5
          Re: Een (paar) plantje(s) kweken zonder materiaal

          Nee, ze zal misschien wel groeien, maar zeker niet degelijk bloeien. Er is echt geen licht genoeg in huis, zelfs aan het raam niet want glas filtert het licht. En in de donkere periode zou je jezelf in het stikdonker moeten steken. De plant zal helemaal van slag raken door de onregelmatige en niet toerijkende omstandigheden en zal als ze al in bloei raakt zeker een hermafrodiet zijn. Je moet bedenken dat een wietplant een echte buitenplant is (daarom is een kweekhok ook een poging om de omstandigheden van buiten zo goed mogelijk na te bootsen). Gewoon in huis zal ze doodongelukkig zijn. Niet leuk voor de plant, niet leuk voor jou (alleen maar frustrerend).

          Weet natuurlijk niet hoe je woont, maar kan je niet gewoon een plant buiten zetten in april of mei of nog later? (tuintje of gewoon in een pot die groot genoeg is). Dit heeft al veel meer slaagkans (kan je zelfs met enkele plantjes enkele honderden grammetjes afhalen als je ze in de volle grond zet). Een stevige vroegbloeier is in September af. Of een autoflowertje in een grote bloempot ergens buiten in de zon waar niemand het kan zien? Die hebben het voordeel dat ze klein blijven (niet al te grote potten nodig ook, maar hoe groter hoe beter) en ze schieten vanzelf in bloei. Opbrengst is wel veel minder dan bij een gewone plant, maar de smaak en THC-gehalte kunnen best goed zijn.

          Hoop dat je een passende oplossing vindt,

          grtjs
          The more I see, the less I know, the more I like to let it go

          Comment


            #6
            Re: Een (paar) plantje(s) kweken zonder materiaal

            Persoonlijk zou ik een autoflower nemen...
            GreenHouseSeed heeft een nieuw soorjte uit Green-O-Matic.
            is een autoflower en kost nog geen 25euro voor 5 vrouwelijke zaden.

            Comment


              #7
              Re: Een (paar) plantje(s) kweken zonder materiaal

              Ja ik woon dus in een flat, dat is het probleem.. Jammer dat het hier niet lukt dan

              Comment


                #8
                Re: Een (paar) plantje(s) kweken zonder materiaal

                Is inderdaad jammer, heb je niet gewoon een balkonetje? Zet daar in een 27 liter pot 4 Green-O-Matics ofzo...

                Comment

                Bezig...
                X