Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuw en hulp gezocht.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nieuw en hulp gezocht.

    Korting op 420shop

    #2
    Re: Nieuw en hulp gezocht.

    Welkom! Alvast veel succes met het kweekje!

    Die Early Skunk schijnt idd redelijk goed te groeien hier in ons klimaat. Het is alvast een zeer sterke plant die tegen behoorlijk wat kan. Kan wel behoorlijk groot worden als ik het goed op heb dus als de planten niet in het zicht mogen staan --> opletten. Er zijn er hier ook die met feminized zaadjes van de Early Skunk wat problemen hebben gehad. Meer info: http://jointjedraaien.nl/wietforum/threads/5288

    Dat ze uit de wind staan is niet echt nodig, een beetje wind kan hen zelfs goed doen. Zo ga je ze dingen een stuk steviger te gaan groeien. Teveel wind uit altijd dezelfde richting (in volle grond) zorgt er echter voor dat ze gaan scheefgroeien en is mss iets minder handig. In potten is dit makkelijk op te lossen door ze regelmatig eens te draaien.

    In de zon is een must! Zorg er indien mogelijk ook voor dat ze s nachts in de donker kunnen doorbrengen, vlak onder een straatlantaarn is dus af te raden. Maar ik vermoed dat je hier op het platteland iets minder last van hebt.

    Comment


      #3
      Re: Nieuw en hulp gezocht.

      bedankt voor je reactie.
      de planten staan s' nachts wel ee nbeetje in de schemering.
      Ik had op sensiseeds.com gelezen dat ze rond de 500 gram opbrengen, ik weet niet of dat iemand dat misschien kan bevestigen.
      Moet ik ook de planten gaan voeden om een hoger THC gehalte te krijgen of meer toppen of maakt dat niet zoveel verschil.
      Moet ik de plant ook als hij groeit af en toe buiten zetten zodat hij met het seizoen mee gaat?
      gr. sjors

      Comment


        #4
        Re: Nieuw en hulp gezocht.

        groei en bloeifase hangt af van hoeveelheid licht zij krijgt (sativas trekken zich hier minder van aan, komen uit streken waar het verschil tussen de seizoenen niet zo groot is in lichturen). De meeste geven zo'n 18 uur licht tijdens de groei, 12 tijdens de bloei. Zolang hij de juiste hoeveelheid krijgt maakt het niet uit of hij buiten of binnen staat.

        Een halve kilo van een plant is wat veel maar niet onmogelijk. Als je zoveel wilt zal het wel een serieus grote plant moeten worden in een zeer grote pot of volle grond.

        Het aantal toppen kun je in de hand werken door de plant te gaan fimmen of toppen (http://jointjedraaien.nl/wietforum/t...ghlight=dieven).

        Comment


          #5
          Re: Nieuw en hulp gezocht.

          Okay dus de plant moet af en toe naar buiten?
          mijn vader heeft plantenkunde gestudeerd dus ik denk dat hij dat wel zal weten.
          ik neem aan dat ik gewoon goed moet voeden om natuurlijk een goede oogst te krijgen?

          Comment


            #6
            Re: Nieuw en hulp gezocht.

            Hoi

            Wij hebben vorig jaar ook early skunk neergezet.
            Ik zag dat je al een link had naar ons topic.

            Als je ze in de vollegrond neer zet lijkt me dat je de 500 gr moet kunnen lukken.
            Kijk wel uit het worden groote struiken lekker breed en hoog ook dus op tijd toppen.
            Op zich niet z'n hele moeilijke plant om te onderhouden.

            De smaak is erg lekker een lekkere zoete smaak.
            Wij hadden haar in de kas staan dus hebben erg weinig last gehad van schimmels en ongedierte.

            Als je nog meer vragen heb stel ze en we zullen zien of we je kunnen helpen.

            Grzzz Tiezzz

            Comment


              #7
              Re: Nieuw en hulp gezocht.

              vollegrond is gewoon de tuin dus?
              ik doel gewoon op een kweek die het overleeft want dit is de eerste keer dat ik kweek dus ik verwacht ook niet te veel.

              Comment


                #8
                Re: Nieuw en hulp gezocht.

                Ja volle grond is gewoon de tuin.

                Vorig jaar was ook onze eerste kweek.
                Ik zou zeggen als je de mogelijkheid heb zet er dan twee in een pot en twee in de volle grond.
                Dan zou je die in de pot als je wil kunnen verduisteren.
                Ook onze zaadjes komen bij sensi seeds vandaan wij hadden vorig jaar 1 man er tussen zitten dit jaar hebben we er weer een gepland en ook dit blijkt een man te zijn.
                dus echt femenised is het niet dus kijk uit en let goed op.

                Grzzz Tiezzz

                Comment


                  #9
                  Re: Nieuw en hulp gezocht.

                  verduisteren?
                  ik ben niet echt bekend met alle termen.
                  maar early skunk doet het gewoon goed en ze worden ook mooi groot? want ik echt plaats zat.

                  Comment


                    #10
                    Re: Nieuw en hulp gezocht.

                    Ja de early skunk wordt groot en doet het goed als je er goed voor zorgd wij gaven wel voeding zowel in de groei als de bloei tijd.
                    Als je potten gaat gebruiken zou ik wel voeding geven en een goede grond.
                    in de vollen grond hoef je niet perse voeding te geven.

                    De smaak is erg lekker en alleen daarvoor zou ik ze zo weer neerzetten dus zeker de moeite waard.

                    Verduisteren houd in dat je je planten eerder in bloei zet.

                    Grzzz Tiezzz

                    Comment


                      #11
                      Re: Nieuw en hulp gezocht.

                      Bij verduisteren zorg je dat je plant geen licht meer krijgt. Je gaat hem afdekken of ergens wegzetten waar het donker is. Dit kun je doen omdat je omgeving teveel nachtlicht geeft of om, zoals Tiezzz zei, de bloei eerder in gang te zetten. Voor het laatste gaje wanneer het buiten nog lang licht is (18u) de plant slechts 12 uur licht geven en de rest van de tijd zorgen voor een donkere omgeving. Hierdoor denkt de plant dat het al later op het jaar is en gaat hij vroeger in bloei.

                      Comment


                        #12
                        Re: Nieuw en hulp gezocht.

                        Okay! bedankt voor alle informatie, ik denk dat ik nu wel kan gaan beginnen.
                        Heel veel respect voor jullie.

                        Comment


                          #13
                          Re: Nieuw en hulp gezocht.

                          vergeet ons niet op de hoogte te houden via een verslagje

                          Comment


                            #14
                            Re: Nieuw en hulp gezocht.

                            zal ik doen ik ga denk ik vanavond de zaadjes bestellen, eerst even me oom voor wat meer info vragen

                            Comment


                              #15
                              Re: Nieuw en hulp gezocht.

                              ES viel mij wat tegen.

                              Er zijn wel betere soorten.

                              Grtz, HJM
                              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                              Comment

                              Bezig...
                              X