in een kas kweken.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Amili
    Son of the Bong
    420 MemberMemberLucky Member
    • Apr 2010
    • 418

    #1

    in een kas kweken.

    Korting op 420shop
    hallo,

    Ik ben Emile en ben 19 jaar oud. Ik ben al een tijdje bezig met het verdiepen in binnenkweken.
    Nu ik met me ouders heb gesproken en zij het niet zo'n goed idee vonden om binnenwiet te gaan kweken, heb ik maar besloten om het in een kas te doen.

    Deze kas is niet super groot maar het moet wel lukken.

    Toen ik 14/15 was had ik ook plantjes maar mannelijke en vond het erg leuk om te kijken hoe hij groeide. helaas gingen deze snel dood omdat ik het toch niet kon roken.

    Nu wil ik graag in deze kas 5 plantjes zaden.

    Mijn vraag is ben ik hier te vroeg mee....?
    Als het buiten ongeveer 20 graden is is het in de kas tussen de 22 en 30 graden...
    Als het te warm is kan ik naatuurlijk ook ff het duurtje ff open zetten.
    of de ventilator open zetten.

    Denk je dat het lukt om het te doen ?

    de kas is ongeveer 1.5 bij 0.6 en 1.5 hoog

    Voeding is bijzaak. deze kan ik regelen via een vriend.

    graag reacties.
    Last edited by Amili; 11 April 2010, 15:36.
  • citroax
    Banned
    • Apr 2010
    • 47

    #2
    Re: in een kas kweken.

    indica soortje neerzetten en gaan verduisteren, 2x oogsten

    Comment

    • Buizerd
      Advanced Grower
      MemberLucky Member
      • May 2008
      • 1161

      #3
      Re: in een kas kweken.

      Prima idee!
      Begrenzing kwa hoogte (1,5 meter zit je bij veel soorten net o pde helft ) dus of laat zaaien of vroeg afbloeien.
      Dmv verduisteren, wat citroax dus oo kzegt. Je kan dan idd 2 keer oogsten.

      Comment

      • ama
        Retired
        • Mar 2010
        • 182

        #4
        Re: in een kas kweken.

        het kan zeker gewoon genoeg je planten toppen en een klein soortje pakken

        Comment

        • D0RDT
          Wicked Stoner
          • May 2009
          • 215

          #5
          Re: in een kas kweken.

          je kan ook lowryders nemen en 3x oogsten

          Comment

          • D0RDT
            Wicked Stoner
            • May 2009
            • 215

            #6
            Re: in een kas kweken.

            Nouwja 3x is misschien wat overmoedig ^^

            Comment

            • angel777
              Cronic Grower
              • Mar 2010
              • 3409

              #7
              Re: in een kas kweken.

              nee 3 x is niet overmoedig
              gewoon slim plannen
              HOE MOET IK ONTKIEMEN
              JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

              Comment

              • ama
                Retired
                • Mar 2010
                • 182

                #8
                Re: in een kas kweken.

                waarom zet je niet gewoon meer planten want je moet ze toch klein houwden

                Comment

                • angel777
                  Cronic Grower
                  • Mar 2010
                  • 3409

                  #9
                  Re: in een kas kweken.

                  autoflowers worden niet zo groot dus daar zou je er wel 40 van neer kunnen zetten
                  als 50% vrouwelijk is houd je er 20 over
                  HOE MOET IK ONTKIEMEN
                  JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                  Comment

                  • Buizerd
                    Advanced Grower
                    MemberLucky Member
                    • May 2008
                    • 1161

                    #10
                    Re: in een kas kweken.

                    Ja 3 keer AF kan prima, als je nu begint heb je rond midzomer je eerste lading klaar.
                    Kan goed zijn, of je maakt er hasj van.
                    Dan begin je gelijk met de volgende, die is midden augustus klaar.
                    Prima wiet als je mazzel hebt.
                    Dan door met ronde 3, half oktober klaar.

                    Kan vriezen kan dooien ..

                    Comment

                    • ama
                      Retired
                      • Mar 2010
                      • 182

                      #11
                      Re: in een kas kweken.

                      met auto flauwer kan je ook wel 2 x kweken en dan hoef je volgens mij niet te verduisteren

                      Comment

                      • dozo
                        Stekje
                        Nieuw Lid
                        • Apr 2010
                        • 6

                        #12
                        Re: in een kas kweken.

                        als je voor indica kiest let dan op je ventilatie met afbloeien, het kan erg vochtig worden in je kas, zeler als je gaat verduisteren.

                        Comment

                        • Ready Set Grow
                          Retired
                          • Jan 2010
                          • 796

                          #13
                          Re: in een kas kweken.

                          Dus even kort samenvatten wat ze hier al allemaal hebben gezegd:

                          - Gebruik Indica's Geen Sativa's
                          - Verduisteren
                          - Autoflowers
                          - Veel toppen en fimmen
                          - Laat zaaien

                          en nog wat tips van Ready Set Grow:

                          - Horizontaliseer je planten, het is een methode om je kleine ruimte zo veel mogelijk te benutten
                          - Plooien is ook een optie, als je plant iets te groot word plooi je de stengel.

                          Comment

                          • Amili
                            Son of the Bong
                            420 MemberMemberLucky Member
                            • Apr 2010
                            • 418

                            #14
                            Re: in een kas kweken.

                            hallo,

                            Allemaal bedankt voor de informatie...

                            Krijg deze week me zaadjes binnen.
                            Autoflowering houd in dat de planten zelf bloeien ongeacht de licht periodes?
                            Weet iemand of deze zaadjes dat ook zijn? denk het zelf niet omdat ie ongeveer 2 m kan worden...

                            heb 5x ww seeds van wietzaadjes.nl (van de aanbieding)

                            En hoe moet ik 2 x oogsten? gewoon stekjes maken van me plant? of hoe bedoelen jullie dit?
                            of gewoon de toppen knippen en drogen en de plant door laten groeien?

                            Deze plant moet ik dus genoodzaakt fimmen/toppen?

                            Alvast bedankt...
                            Last edited by Amili; 12 April 2010, 15:42.

                            Comment

                            • Ready Set Grow
                              Retired
                              • Jan 2010
                              • 796

                              #15
                              Re: in een kas kweken.

                              Zo,
                              over fimmen en toppen kan je genoeg informatie vinden op dit forum, gewoon wat zoeken.
                              WW is geen autoflower
                              Om 2 maal te oogsten moet je verduisteren en na je je toppen hebt geoogst niet meer verduisteren.
                              voor deze methode moet je nu a beginnen met zaaien..

                              Autoflowering houd in dat de planten zelf bloeien ongeacht de licht periodes? JA

                              Comment

                              Bezig...