Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kas warm genoeg op het moment?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    kas warm genoeg op het moment?

    Korting op 420shop
    hallo,

    ik krijg deze week mijn zaadjes binnen 5 x ww fem.
    Ik wil deze eerst een tijdje binnenlaten totdat ie ene beetje stevig plantje is.
    Dan wil ik hem in een kas zetten(buiten). zal ik hem dan overdag gewoon in de kas laten of ook ff in de zon zaten wanneer de zon lekker schijnt voor wat extra zuurstof?
    kan ik deze plant dan ook savonds laten staan? tot welke temp kan dit ongeveer?

    ik hoop dat iemand ff kan response...

    thanx

    #2
    Re: kas warm genoeg op het moment?

    Als de zon lekker schijnt zeker int zonnetje zetten. 's nachts liever niet onder de 15 graden vanaf 18 graden vetragen reeds vele plantprocessen, Fosvor kan nauwelijks nog door je plant getransporteerd worden. Bij 15 graden staat veel transport van elementen al nagenoeg stil. Bij een grondtemperatuur onder de 12 graden doet je plantje gewoon helemaal niks. Daarnaast zijn grote temperatuurschommelingen zeer nadelig de plant heeft telkens veel tijd nodig om op bedrijftemperatuur te komen. temp_curve_ned..gif

    Grtz
    Last edited by monty; 14 April 2010, 10:55.

    Comment


      #3
      Re: kas warm genoeg op het moment?

      Je zou eens je thermometer moeten nemen en eens gaan meten hoeveel het is overdag en hoeveel snachts.

      Comment


        #4
        Re: kas warm genoeg op het moment?

        Overdag lekker in de zon en in de nacht binnen zetten

        groetjes Bella
        God was never on your side..

        Comment


          #5
          Re: kas warm genoeg op het moment?

          In de kas kan alles nu hoor de temp loopt op tot 30 overdag en snachts rond de 10 bij ons dan .

          Maar het gaat uiteindelijk om je bodemtempt en die is wel goed hoor in je kas omdat hij overdag goed warm word.

          Veel suc6.

          Greetzz GG

          Comment


            #6
            Re: kas warm genoeg op het moment?

            Ik heb nu anderhalve week 4 skunkjes #1 in mijn plastic kasje staan en ze hebben de nachtvorst zonder problemen overleefd, ik zie ze zelfs met de dag groter worden.
            Heel goed zal het wellicht niet zijn met de nu koude nachten maar ik waag het er op!

            Comment


              #7
              Re: kas warm genoeg op het moment?

              Kas is warm genoeg hoor, ligt ook aan het soortje maar W.w. kan het hebben.
              s'Avonds koelt het behoorlijk af, onder de 10*C.
              Het enige probleem wat je waarschijnlijk gaat krijgen is dat ze gaan strekken.

              Appie.

              Comment

              Bezig...
              X