Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag over een zaadje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vraag over een zaadje

    Korting op 420shop
    Hallo wietkwekers,
    Ik heb afgelopen dinsdagmiddag zaadjes binnen gehad(holland's hoop), die had ik dus laten ontkiemen in een schaaltje met natte watjes met folie eroverheen. Op het papiertje dat meegeleverd was stond dat het 3 tot 7 dagen duurde voordat er een worteltje begon te groeien of ontkiemde whatever, maar bij mij was er na anderhalve dag al een worteltje begonnen te groeien bij 1 zaadje, die was toen iets van 2,5 a 3 mm, maar dat is hij nu nog steeds(zaterdag), ik weet niet wat ik moet doen, want hij groeit niet meer i.i.g. niet meer zo snel, maar hij vertoont ook geen andere dingen zoals dat hij dood is ofzo, moet ik hem nu planten?

    Alvast bedankt

    #2
    Re: Zaden ontkiemen

    Direct de grond in als je voorkiemt van zodra de wortelpen zichtbaar is. ze zal het mischien nog redden.

    het-eigenlijke-zaaien-t240.html

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: Zaden ontkiemen

      bedankt man

      Comment


        #4
        Re: Zaden ontkiemen

        Dan nog een vraagje,
        ik heb nog een zaadje in het schaaltje dat open is, als je naar binnen kijkt zie je het worteltje, maar je ziet hem nog niet er buiten zoals bij die andere, ik denk dat dat morgen is, of moet ik hem nu al planten?
        Maar ik dacht van niet, maar mijn moeder zei zo ja je moet ff wachten nog met die andere, nou dat moest dus ook mooi niet.

        Alvast bedankt.

        Comment


          #5
          Re: Zaden ontkiemen

          Kan je zelf kiezen.
          ik zou wachten tot het worteltje eruit komt en dan planten die handel .

          Peace

          Comment


            #6
            Re: Zaden ontkiemen

            ik heb mijn plantjes op de old-skool manier gedaan.
            gewoon de zaadjes de grond in wat water bijdoen folie over en wachten en 5 van de 6 zijn ontkiemt
            grtz

            Comment


              #7
              Re: Zaden ontkiemen

              Zo doe ik het normaal ook, gewoon de vochtige grond in en wachten maar .
              Maar sommige mensen weten liever op voorhand of er wel iets uit dat zaadje gaat komen.

              Peace

              Comment


                #8
                Re: Zaden ontkiemen

                Bedankt voor de reacties jongens, ik wacht nog wel een dagje.

                Peace

                Comment


                  #9
                  Re: Vraag over een zaadje

                  Nog een vraagje, dat zaadje waar ik het in de eerste post van dit topic over had, is nu nog steeds niet (dinsdagmiddag, drie en een halve dag ongeveer dus) boven de grond, ik had wat aarde weggehaald en gekeken naar het zaadje en hem een beetje opengemaakt, maar hij lijkt nauwelijks of niet gegroeid te zijn, zit er nog enige kans op overleving in? Laat het me weten.

                  Alvast bedankt.

                  Comment


                    #10
                    Re: Vraag over een zaadje

                    zwier da maar weg...
                    Ik heb mijn eerste zaadje black jack verloren door het ongeduldig kijken.
                    Die is er ook niet doorgekomen, plus jij hebt die nog eens opengehaald...

                    Foto's zouden natuurlijk helpen.. Laat da nog een viertal dagen steken en zie dan he...

                    My odds: it's dead!

                    Comment


                      #11
                      Re: Vraag over een zaadje

                      Bedankt voor de snelle reactie, en ja dat dacht ik ook al.
                      Maar mijn zaadjes zijn al zo slecht en is het niet al te laat om nieuwe te kopen?(voor buiten)
                      Er zijn na een week 2 van de 5 zaadjes ontkiemt

                      Comment


                        #12
                        Re: Vraag over een zaadje

                        Neem contact op met je zaadleverancier.
                        Wie weet krijg je ze alle vijf terug en heb je er 2 winst gemaakt

                        Het is jammer, maar zulke dingen gebeuren nu eenmaal.

                        Ik heb nog regelmatig als ik pompoenpitten koop er van de 10 maar 1 kiemt.
                        En tot op vandaag is het me nog steeds niet gelukt een pompoen uit te groeien.

                        Comment


                          #13
                          Re: Vraag over een zaadje

                          Hahahaha, een pompoen
                          Nogmaals bedankt.

                          Comment


                            #14
                            Re: Vraag over een zaadje

                            Hallo, ik krijg gewoon een nieuw zakje toegestuurd!!!

                            3 hoera'tjes voor de service van http://www.dutch-headshop.com.

                            Comment


                              #15
                              Re: Vraag over een zaadje

                              Ik heb nu weer gekeken naar een zaadje dat ik maandagochtend had geplant, maar ook dit zaadje lijkt wel nauwelijks gegroeid te zijn, wat doe ik fout?

                              Comment

                              Bezig...
                              X