Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beginneling 2x frisian dew en 2x purple#1 feminized

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    beginneling 2x frisian dew en 2x purple#1 feminized

    Korting op 420shop
    precies een week geleden zijn we hier begonnen met onze zaadjes te laten ontkiemen.
    2 zaadjes frisian dew en 2 zaadjes purple#1 allebei feminized.
    na 2 dagen waren er bij 3 een worteltje te zien de 1 wat langer dan de ander.
    na 3 dagen heb ik ze allemaal in een eigen potje met stekgrond gedaan.
    nu 2 dagen later staan er al 3 boven de grond en de vierde is denk ik onderweg.
    ik heb ze vandaag lekker in het zonnetje gezet.

    nu even een paar vraagjes:
    - ik heb zaadjes over hoe kan ik die het beste tot volgend jaar bewaren?
    -als de plantjes 10cm zijn en goed doorgeworteld kan ik ze dan het beste meteen in de uiteindelijke grote pot zetten of eerst een tussenmaat?
    3 gaan in pot en 1 gaat er in de volle grond puur om zelf te ondervinden wat het verschil word.
    - heeft er toevallig iemand ervaring met cocopeat(plantaarde/compost)?
    kan ik deze het beste mengen met potgrond en wanneer kunnen de planten daarin?
    dit zijn mijn vragen voor nu en zou het fijn vinden als jullie mij een beetje willen helpen.

    #2
    Re: beginneling 2x frisian dew en 2x purple#1 feminized

    ik heb zaadjes over hoe kan ik die het beste tot volgend jaar bewaren?

    Best in een doosje, potje, ... in de ijskast. Geen doorzichtig potje want licht is nefast voor de zaden.

    als de plantjes 10cm zijn en goed doorgeworteld kan ik ze dan het beste meteen in de uiteindelijke grote pot zetten of eerst een tussenmaat?

    De beste manier is eerst nog even een tussenmaat geven dan krijgen ze wat verse aarde met voeding erin is deze tussenmaat door worteld in de uiteindelijke potmaat.

    heeft er toevallig iemand ervaring met cocopeat(plantaarde/compost)?
    kan ik deze het beste mengen met potgrond en wanneer kunnen de planten daarin?


    Kan je heel goed mengen zonder problemen, heeft zelfs voordeel dat de grond luchtiger is door de cocos. Je moet anders eens in de hydro sectie kijken op deze link hydro-kweken bij algemene info. En de planten kunnen erin bij het volgende overpotten

    Grtz
    Last edited by Jointjedraaien; 29 March 2011, 03:51.

    Comment


      #3
      Re: beginneling 2x frisian dew en 2x purple#1 feminized

      bedankt voor de snelle reactie,
      ga snel effe speuren op dat topic want kan nog wel wat informatie gebruiken over ph en evt hydrokorrels etc.
      info is hier natuurlijk ook welkom of een tip voor een goed mixje.
      ik heb dus die cocopeat, potgrond, beendermeel, vinassekali en moet nog wel even wormenmest halen.
      ben ik nog wat vergeten?

      de groetjes

      Comment


        #4
        Re: beginneling 2x frisian dew en 2x purple#1 feminized

        Wat zijn de samenstellingen van je potgrond en de NPK waarden ?

        Grtz

        Comment


          #5
          Re: beginneling 2x frisian dew en 2x purple#1 feminized

          oke nou hier komt ie dan,
          samenstelling:
          praxis potgrond=product op basis van tuinturf gemengd met turfstrooisel,kalk en meststoffen.
          speciale potgrondmix is toegevoegd. dit is een N.P.K-meststof met als extra toevoeging spoorelementen, met voeding voor 6 tot 8 weken.
          ph 5,5-6,5
          bemesting 1,5kg PG-mix per m3

          weet niet wat je nou moest weten maar dit is alles wat er vermeld staat

          heb je een goed plan voor me, wel uitleggen in blonde vrouwen taal svp haha

          Comment


            #6
            Re: beginneling 2x frisian dew en 2x purple#1 feminized

            Deze samenstelling lijkt me idiaal te zijn.

            Cocopeat 50%

            Potgrond 50%

            Beendermeel 15%
            (is een meststof die de ontwikkeling van de jonge wortels bij plantjes stimuleert).

            Vinassekali 35%- 40 % (is een bijproduct van de suikerindustrie en zeer geschikt om biologische en gangbare teelten te bemesten. Voor een sterke en diepgroene bladkleur en voor een gezonde en snelle groei van uw plantje).

            Wormenmest 50%Wormenmest wordt beschouwd als de kaviaar van de voeding

            Comment


              #7
              Re: beginneling 2x frisian dew en 2x purple#1 feminized

              de planten groeien goed, de frysians zijn nu exclusief pot 1.20 meter hoog en de purple's zijn exclusief pot 1.50 meter.
              ze hebben allemaal al laten zien dat het echte vrouwen zijn en het lijkt wel of ze al haartjes krijgen.

              nu heb ik een vraag over de voeding, ik heb ze tot nu toe de afgelopen 2 weken elke week een lekkere thee van wormenmest gegeven.

              nu valt mij sinds een paar dagen op dat de onderste bladeren een beetje geel worden het zijn er maar 2 ofzo maar toch zit het me niet lekker.

              nu wil ik morgen toch maar wat voeding gaan halen , wat kan ik ze nu nog het beste geven?
              nog wat groei of kan ik ze al bloeivoeding gaan geven?

              oh ja en nog een vraag.
              ik ben van plan om voor het drogen straks een kweektent van 100x100x200 te kopen met een koolstoffilter erin.
              nu kwam ik een koolstoffilter met ventilator tegen voor 40 euro voor 125m3 is deze sterk genoeg?
              heeft er iemand misschien nog een ander idee voor een droogtent??

              zo nu weer lekker het zonnetje in tussen de planten

              groetjes

              Comment

              Bezig...
              X