Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beginner met een heleboel vragen eerste kweek Big Bang

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    beginner met een heleboel vragen eerste kweek Big Bang

    Korting op 420shop
    heeeej ,

    kunnen jullie me even helpen aub?

    mijn plantje staat er wel heel vreemd bij...

    wat doe ik fout? ik gebruik gewone universele potgrond en onderaan hydrokorrels

    voeding die ik gebruik en ga gebruiken is : terra vega(groei) en terra flores(bloei) (canna)
    ik zet ze buiten als het goed is.. bij minder weer achter het raam (groot raam)

    mijn onderste bladeren worden steeds zwakker en zwakker en sterven na een tijdje helemaal af... wat zou hier de oorzaak kunnen van zijn? ik geef ze elke dag water naar gelang de grond vochtig of droog is geef ik ze water... is elke dag verschillend..voeding (canna terra vega) doe ik 5ML op 1L water zoals aangegeven staat op de verpakking.. wat denken jullie dat ik hier fout doe? ik woon in belgie en heb maar 1 plantje staan.. wil geen ruzie met de buren ofzo en houd me aan de regels.. als ze morgen zeggen je mag er vijf zetten jaaa dan weet ik snel wat doen

    ik hoop dat jullie me hier kunnen helpen en ik zal jullie enorm dankbaar zijn..

    zal ook een fototje bijzetten.. slechte bladeren zijn foto's van nu... binnenhuis foto's is ongeveer een week of twee terug heb de plant ook getopt zoals ik gelezen had op internet dit kan mss ook de oorzaak zijn... dit is men eerste plantje dat ik zelf kweek.. uit fouten leer je ook eh

    Peaz!
    Attached Files

    #2
    Re: beginner met een heleboel vragen eerste kweek Big Bang

    Je plantje is heel gestretched, ofwel lamp er dichter bij (als je er een hebt) want de zon is nog net niet krachtig genoeg blijkbaar. Je plant zoekt duidelijk het licht op en gaat daarom gaan strekken.

    Je onderste bladeren lijken een voedingsprobleem te hebben, die verbrande puntjes zouden op een overvoeding kunnen duiden dus hou het rustig met je voeding . Je kweekt op aarde dus voeding geven hoeft nog niet eigenlijk. Das pas later als je plant er echt nood aan zal hebben en je medium uitgeput is .

    Elke dag water? Das redelijk dikwijls, maar als je zegt dat je goed weet wanneer je moet water geven dan zal dat wel, maar ga echt je grond niet zeiknat gaan maken, dat is niet goed voor je plantjes .

    Er is altijd een eerste keer en waar je wel wat zal van leren.

    Greetzzz

    Jona

    Comment


      #3
      Re: beginner met een heleboel vragen eerste kweek Big Bang

      heeej Jona bedankt voor de reactie , ik gebruik een lamp 500watt staat er ongeveer 30cm af.. had ik gelezen op het inernet.. had ze al eens wat dichter gezet maar had dan gezien dat men bovenste bladeren ginge verbranden.. nu nog sporen van.. hoeveel water zou u geven per dag.. in de avond? in de morgen? blaadjes besproeien is dat goed? doe ik in de avond als de zon niet zo fel meer schijnt..

      Bedankt voor de snelle reactie al man

      er zullen er hopelijk nog veel komen.. en dan zo richting een leuke oogst mss

      grtz

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: beginner met een heleboel vragen eerste kweek Big Bang

          dat is zo een lamp die in de living staat normaal.. geeft warmte en jah 500watt.. denk hallogeen lamp dat daar inzit.. maar meestal staat ze buiten hoor.. gebruik de lamp per dag een uur of 4.. ga ook zo geen zware lamp kopen omdat ik het buiten wil doen.. de zon geeft het meeste licht tegenover een lamp.. al moet je dan wel geluk hebben met het weer..

          hoeveel water zou je ze geven Jona? ik gebruik per dag gwn water zonder voeding zo een 20ml per dag en om de 3/4dagen 5ml water + voeding..

          mijn grond is niet echt vochtig staat meer wat naar de droge kant.. maar had ook gelezen dat dat beter is.. ze staan ook wel niet kurk droog

          grtz en thnx maat!

          Comment


            #6
            Re: beginner met een heleboel vragen eerste kweek Big Bang

            Die lamp kan je weglaten dan, hallogeen is echt compleet nutteloos, gaat je enkel maar geld kosten aan elektriciteit . Misschien dat je ergens wat TL erboven kan hangen? Met de juiste kleurencodes dan wel (zoek even rond op het forum met de Search-functie ).

            20ML per dag lijkt me wat weinig, je voeding aanpassen hieraan lijkt me ook niet zo simpel omdat het zo'n kleine hoeveelheden zijn. Je mag gerust wat meer geven, maar ze mogen gewoon niet te nat staan, dat is de vuistregel.

            Nog even dit: GROEI: 18u licht, 6u donker
            BLOEI: 12u licht, 12u donker
            Om ze in groei te houden moeten ze 18u licht hebben (zon of lamp, maakt niet uit) maar die donkere periode moet echt pikdonker zijn, anders heb je geen regelmatige cyclussen en dan wordt het fucked up...

            No problemo,

            Greetzzz

            Jona

            Comment

            Bezig...
            X