verduisteren al mogelijk met voorjaarszon ?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • pele
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • Oct 2007
    • 235

    #1

    verduisteren al mogelijk met voorjaarszon ?

    Korting op 420shop
    Heb een vraagje voor diegenen die het misschien al es probeerden of het zeker weten door ervaring
    Zou het mogelijk zijn om vanaf begin juni al te verduisteren
    of is de voorjaars zon nog niet sterk( kleur ) genoeg om een weedplant af te bloeien ?
    groetjes
    pele
    Ganja is my medication , ganja is my cure ;
    smoking marihuana for sure !!!
  • Abel
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Apr 2010
    • 834

    #2
    Re: verduisteren al mogelijk met voorjaarszon ?

    je kunt verduister wanneer je zelf wilt

    Comment

    • tomaat
      Expert Stoner
      • Mar 2010
      • 91

      #3
      Re: verduisteren al mogelijk met voorjaarszon ?

      En als je nou wilt toppen moet dit voor of na het verduisteren gebeuren of maakt dit niet uit.En moet een plant een bepaalde hoogte hebben voor te verduisteren of kun je een plant van 4 of 5 weken oud al verduisteren?

      Comment

      • Abel
        Senior Grower
        MemberLucky Member
        • Apr 2010
        • 834

        #4
        Re: verduisteren al mogelijk met voorjaarszon ?

        Zodra de plant de eerste volle bladeren heeft kan je verduisteren
        maar dit heeft weinig zin omdat een heel magere opbrenst hebt

        Comment

        • pele
          Wicked Stoner
          MemberLucky Member
          • Oct 2007
          • 235

          #5
          Re: verduisteren al mogelijk met voorjaarszon ?

          Oorspronkelijk geplaatst door tomaat
          En als je nou wilt toppen moet dit voor of na het verduisteren gebeuren of maakt dit niet uit.En moet een plant een bepaalde hoogte hebben voor te verduisteren of kun je een plant van 4 of 5 weken oud al verduisteren?
          het kan dus ,
          @ tomaat toppen doe je best in groei dus voor je begint te verduisteren
          @ abel veel kleintjes maken ook een grote+ ge kunt al een idee vormen wat je mag verwachten na de zomer , ook pheno , bloeitijd en co
          Ganja is my medication , ganja is my cure ;
          smoking marihuana for sure !!!

          Comment

          • robster
            Retired
            • Mar 2010
            • 53

            #6
            Re: verduisteren al mogelijk met voorjaarszon ?

            verduisteren kan altijd,,, toppen in de groei is het best.. greetz

            Comment

            • monty
              Banned
              • May 2009
              • 11215

              #7
              Re: verduisteren al mogelijk met voorjaarszon ?

              Oorspronkelijk geplaatst door pele
              Heb een vraagje voor diegenen die het misschien al es probeerden of het zeker weten door ervaring
              Zou het mogelijk zijn om vanaf begin juni al te verduisteren
              of is de voorjaars zon nog niet sterk( kleur ) genoeg om een weedplant af te bloeien ?
              groetjes
              pele
              De plant gaat in de bloei onder invloed van het plant hormoon phitochroom. Phitochroom is er in de actieve vorm en inactieve vorm. Onder invloed van licht word de actieve vorm weer snel omgezet in de inactieve vorm. In het donker zet de plant deze weer om in de actieve vorm dit proces duurt twee uur. Ervaart de plant vervolgens gedurende 10 uur een voldoende hoge concentratie van de actieve vorm dan gaat ze in de bloei. Dus planten gaan bloeien van 12 uur donker. dit heeft weinig met het lichtspectrum te maken. Dus verduisteren in juni kan zeker. De zon intensiteit is in juni juli het sterkste ds je bloei dan in optimale omstandigheden af.

              Buitenwiet kweken, alle info die je nodig hebt! Buitenwiet kweken in de tuin of op het balkon.


              Buitenwiet kweken, alle info die je nodig hebt! Buitenwiet kweken in de tuin of op het balkon.


              Informatie over Binnen wiet kweken. Dit board is enkel bedoeld om informatie uit te wisselen en te discussiëren over binnen wiet kweken. Stel je vragen over het kweken van wiet in het daarvoor bestemde forum!

              Grtz

              Comment

              • pele
                Wicked Stoner
                MemberLucky Member
                • Oct 2007
                • 235

                #8
                Re: verduisteren al mogelijk met voorjaarszon ?

                @ MOnty thx voor dit duidelijk antwoord op mijn vraag ivm het kleurenspectrum van voorjaarszon , niet van toepassing dus
                ga het deze zomer es proberen op micro schaal
                Ganja is my medication , ganja is my cure ;
                smoking marihuana for sure !!!

                Comment

                Bezig...