Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kiemplantjes vallen slap!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: kiemplantjes vallen slap!!

    tot aan de kiemblaadjes ingraven,, op die hele stengel kunne ng wortels worde aangemaakt even verpotten en omhoog kweken,, inderdaad ng niet naar buite met je babys anders kan je ze dalijk helemaal begraven greotjesss
    sigpic

    Life Is A way Of Growing - Growing Is A Way Of Life!
    May Jah Bless The Herbs

    Comment


      #17
      Re: kiemplantjes vallen slap!!

      natuurlijk kannen ze daar tegen ,alleen het bevordert de groei niet en dat is wat we toch allemaal willen
      Oorspronkelijk geplaatst door vale View Post
      Het zijn geen mietjes... dus moeten ze er maar tegen kunnen. Btw. zulke gestrekte plantjes kunnen nog niet tegen een scheet, no offense! Aldoende leert men en goed advies opvolgen helpt je op het hele traject, komt goed.


      Zachte heelmeesters maken stinkende wonden (lees:zwakke planten), dus niet vertroetelen, maar verzorgen.
      Worden ze sterk van....

      Comment


        #18
        Re: kiemplantjes vallen slap!!

        Op de 3de foto van je lijkt het wel alsof ze naar de zon strekken.
        Ik heb dit ook in het begin gehad. Dus niet voor het raam plaatsen.
        Stonden ze met z'n alle naar de zon te loeren met hun halfe super lange nekjes
        Zoals andere ook al zeggen gewoon onder een lamp zetten of meerdere.
        Zelf heb ik er ook lampen boven staan 5 spaar lampies van 10W ben je paar uurtjes mee bezig. Ik was er iets langer mee bezig want moest alle fittingen en bedrading zlef er aan monteren.

        dit zijn mijn lampen....
        Als je ook wil doen. dan een aantal tips...

        -Hang de spaarlampen horizontaal, en neit verticaal(mijn fout)
        -Bedenk eerst goed hoeveel lampen en ga niet de t haast te werk(mijn fout)
        -Niet serie schakelen. Maar parralel(mijn fout)
        -Wil je ook van die ''spiegel kapjes'' blikjes leeg drinken boven kan en oder kant er uit... en dan nog een keer doormidden in de lengt.
        Dan vast monteren. Je kan de blikjes wel iets buigen(zodat ze de wat effectiever werken) maar niet te veel dat er deuken in komen, deze deuken zouden je bladeren kunnen verbranden doordat er 1 sterke lichtbundel op je blad komt door die deuk( zo'n deuk werkt dus als een vergroot glas)(ook alweer mijn fout)
        -Zet de lampen op een tijd schakelaar. dan hoef je niet telkens te polsen wanneer ze uit moeten. Ik heb de tijdschakelaar zo ingesteld, dat ze vanaf 7 uur sochtends licht krijgen en om 1 uur snachts uitgaan. Ik kan ze dan dus net voordat ik naar school ga ze water geven en dan hebben ze al 1 uur licht gehad.

        Succes er mee.
        Attached Files
        Last edited by Amili; 19 May 2010, 11:36.

        Comment

        Bezig...
        X