Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Schimmelvorming op aardbodem rondom plantje?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Schimmelvorming op aardbodem rondom plantje?

    Korting op 420shop
    Hey allen,

    Zoals jullie weten kweek ik op het balkon en ik heb sinds ong. anderhalve week mijn planten in 20L bakken met grow mix aarde...samenstelling van wormenmest, vezels, turfstoffen, perliet, etc.

    Het viel en valt me op dat ik wel eens op het aardoppervlak rondom mijn plantjes een soort van witte pluisjes tegenkom....ze zitten echter een beetje in het zand en als ik ze lostrek trek ik zand mee....dit lijkt steeds meer op een soort van schimmelvorming of zo?

    Kan dit kloppen...heeft iemand hier ervaring mee...of welke stappen kan/ moet ik ondernemen als schimmelvorming een negatief effect op mijn plant heeft?

    Alvast bedankt voor jullie hulp

    Groeten, Stuntman Bart

    #2
    Re: Schimmelvorming op aardbodem rondom plantje?

    Ik heb da ook al gehad, en heb er niets aan gedaan.
    Dat is volgens mij een natuurlijk proces
    Ze leeft nog btw en staat er heel fier bij

    Vraagje, geeft gij water waarin vissen zitten?

    Comment


      #3
      Re: Schimmelvorming op aardbodem rondom plantje?

      Wat is een schimmel?

      Hoewel Schimmels vaak op planten lijken, behoren ze tot een totaal ander deel van de natuur. Tot de schimmels behoren niet alleen gisten, maar ook soorten die paddestoelen vormen. In tegenstelling tot planten kunnen schimmels geen eigen voedsel aanmaken. In plaats daarvan nemen ze voedsel op uit levende of dode organismen via een netwerk van draden. Vele planten zich voort door minieme sporen af te geven.

      Je bovenste laag aarde verwijderen en vervangen door verse aarde .

      Grtz

      Comment


        #4
        Re: Schimmelvorming op aardbodem rondom plantje?

        ok, bovenste laag aarde vervangen ga ik zeker doen als zich veel meer gaat vormen.

        Ik heb toch regelmatig al wat gezien...mogelijk door de broeikas effecten die soms rondom mijn plantjes lijken te ontstaan kan er ook makkelijk schimmel ontstaan...het lijkt indd een soort van gistende schimmel (als ik dat zo kan benoemen)

        In ieder geval bedankt!

        Groeten,

        Stuntman Bart

        ps. geen vijver in de buurt

        Comment

        Bezig...
        X