Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

water

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    water

    Korting op 420shop
    ik ben een buiten kweek aan het opzetten
    nu ligt die buiten kweek dicht bij een rivier .kan ik daar het gietwater uithallen ??

    de planten staan in volle grond

    #2
    Re: water

    ja kan. elk stroompje heeft wel zijn eigen ph. als je in de mogelijkheid bent dan meet die eens even.

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: water

      Ik zou water liever uit de kraan halen dan uit de rivier, je weet immers niet of er rotzooi in zit.
      Bedenk je dat je ook het water uit die rivier niet drinkt, simpele reden is dat het niet geschikt is voor consumptie en er ziek van kan worden.
      Als je jou plantjes hiermee opgroeit dan kunnen de schadelijke stoffen in de plant achterblijven die jij dan weer oprookt.
      Mocht je een regenton hebben dan zou je daaruit je water kunnen halen, dit is over het algemeen redelijk schoon (mits je aan de A10 in A'dam woont).
      Nog liever uit de kraan halen en wil je gek doen dan zou ik water in de fles gaan halen bij de super ! (-;

      Comment


        #4
        Re: water

        de in nederland gekweekte sla geven ze ook gewoon slootwater.ps en niet alleen sla

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Re: water

            Geef ze in eerste instantie schoon water uit de kraan tot dat ze aan geslagen zijn.
            Door de rivier in de buurt zal het grondwater best hoog zitten en hoef je ze niet meer te wateren.
            Gewoon zelf ff in de gaten houden....beter voor safe gaan.

            Comment


              #7
              Re: water

              die betrefende rivier is de maas ......
              hier word er gewoon in gezwommen iedere zomer

              Comment


                #8
                Re: water

                Ik heb nooit gehoord van wiet met smetvrees. Maar als die bestaan noem ik ze Astaplant. Die kun je namelijk alleen in een steriele omgeving kweken ha-ha-ha..
                Maar ff ontopic;
                Aangezien je buiten kweekt en je al van de natuur afhankelijk bent jk2 zou ik in geval van stromend water gewoon lekker Maaswater gebruiken. Ph waarde testen kan nooit kwaad idd.
                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...verslag-*2010*

                Comment


                  #9
                  Re: water

                  @Taz,

                  Het hoeft ook niet steriel te zijn, ik gebruik zelf regenwater.
                  Maar enige voorzichtigheid is in mijn ogen toch wel gewenst.
                  Je weet namelijk niet of je water besmet is i.t.t. de redelijke waarborg die je wel hebt bij kraanwater.
                  Vandaar dat ik als advies kraanwater gaf.

                  Maar ik wil wel even kijken of ik een monstername kan bemachtigen welke aantoont dat je bij het roken van die wiet ter plekke tegen de vlakte gaat!

                  Comment


                    #10
                    Re: water

                    Zat je gwn even te sarren Asta ..
                    Voorzichtigheid is altijd een goed advies en daar wil ik niks aan af doen. Zolang er geen Tsjernobyl tafarelen worden geschetst
                    Kraanwater verschilt toch ook per regio, en zit ook troep in om de leidingen schoon te houden? Of is dat weer te vergezocht?

                    Grtz
                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...verslag-*2010*

                    Comment


                      #11
                      Re: water

                      bij kraan water is er soms kans op chloorvergiftiging . maar het chloorgehalte van kraanwater valt hier in BE (en in nederland mssn ook) nog goed mee.
                      bij oude leideingen heb je ook kans op loodvergiftiging.

                      de maas is niet bepaald het meest ideale water voor aan je plant te geven,
                      maar hij zal er waarschijnlijk niet van sterven
                      Last edited by Shades of Green; 26 May 2010, 12:00.

                      Comment


                        #12
                        Re: water

                        Oorspronkelijk geplaatst door TAZ View Post
                        Zat je gwn even te sarren Asta ..
                        Voorzichtigheid is altijd een goed advies en daar wil ik niks aan af doen. Zolang er geen Tsjernobyl tafarelen worden geschetst
                        Kraanwater verschilt toch ook per regio, en zit ook troep in om de leidingen schoon te houden? Of is dat weer te vergezocht?

                        Grtz
                        Dat las ik er al vanaf Taz, ik kan wel tegen een stootje hoor
                        o.a. Chloor is een van de toegevoegde middelen om bacterie groei tegen te gaan tijdens het transport van water.

                        Wat betreft loden leidingen die liggen er alleen nog in de woningen, het advies daarvan is dat je deze z.s.m. vervangt i.v.m. loodvergiftiging.
                        En ja soms is er de kans op een te hoge dosis chloor, maar als deze boven de waardes ligt van wat toegestaan is in Nederland dan krijg je altijd een brief van de leverancier dat je de kraan een uurtje moet laten lopen op je eigen kosten!

                        Comment


                          #13
                          Re: water

                          is wel mogelijk denkik
                          Is het glas halfleeg of halfvol?

                          Comment


                            #14
                            Re: water

                            maas water is het beste water van nederland

                            Comment


                              #15
                              Re: water

                              ik woon dus in het zuiden
                              ik weet niet hoe ergens anders het maas water is
                              maar zoals al gezegt .hier is een plek waar je 8 euro betaalt voor in de maas te zwemmen ....

                              dus daarom waarom geen maas water aan em planten geven .......

                              Comment

                              Bezig...
                              X