Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

plant binnen al een poos in de bloei, nu naar buiten?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    plant binnen al een poos in de bloei, nu naar buiten?

    Korting op 420shop
    ik heb al een poos terug een plant(ww) onder een simpel led lampje gezet
    nu al flink wat week later en een poos op 12/12 is die 3/4 weken goed aan het bloeien

    maar omdat het zo'n slap lampje is, is het een hele dunne plant geworden
    en met dit heerlijke weer vroeg ik me af of ik hem nu gewoon buiten kan zetten
    of zal hij dan gaan stressen? want ik heb geen zin om te zorgen dat hij elke dag 12/12 staat.

    #2
    Re: plant binnen al een poos in de bloei, nu naar buiten?

    Hey rense,

    Je kan hem misschien al langzaam laten wennen buiten,maar als je wilt dat hij verder in de bloei blijft moet je
    de aantal zon uren wel in de gaten houden.

    Dus 12/12 houden!

    Comment


      #3
      Re: plant binnen al een poos in de bloei, nu naar buiten?

      Nee kan hoor maar hij gaat dan reveggen dus terug in de groei.

      Grtz.gg

      Comment


        #4
        Re: plant binnen al een poos in de bloei, nu naar buiten?

        Je zou je plantje prima naar buiten kunnen zetten maar laat hem even wennen.
        Je haalt je plantje van een bepaalde lichtintensiteit naar een veel hevigere intensiteit dit kan je plantje laten stressen.
        Daarnaast zal je moeten zorgen dat je plantje in de bloei blijft en daarvoor zal je hem moeten gaan verduisteren (12 zon en 12 uur donker).
        Zet je plantje een week lang buiten maar niet in de volle zon, liever een plekje waar in de ochtend wel zon staat en de middag gespaard blijft.
        Na een week moet je plantje dit wel aankunnen en kan je hem vollop laten genieten van de o zo belangrijke voeiding voor je plantje de zon.

        Comment


          #5
          Re: plant binnen al een poos in de bloei, nu naar buiten?

          wow had wel eerder buiten gemogen dan ja. maar gwn 12 - 12 zetten. regenvermijden. en schaduw is goed. maar hoe dichter bij bosjes en bomen hoe dichter bij ongedierten en dat wil je niet. suc6

          Comment


            #6
            Re: plant binnen al een poos in de bloei, nu naar buiten?

            want ik heb geen zin om te zorgen dat hij elke dag 12/12 staat.
            Als je die gewoon buiten laat gaat ze weer in de groei. Enigste optie is dus als je ze buiten wil zetten om er wel een beetje werk voor te doen. Om haar nu na 3/4 weken bloei weer in de groei te laten gaan is doodzonde. Kos de plant veel energie en tijd. Als ze dan ooit weer eens in de bloei zal gaan half september zal je oogst maar zeer schamel zijn. Of buiten en donker zetten (12/12) of binnen verder en er wat verlichting bijhangen. Led ken je prima combineren met SL en TL. Of buiten pleuren en er niet meer naar omkijken maar verwacht dan geen oogst.

            Grtz

            Comment


              #7
              Re: plant binnen al een poos in de bloei, nu naar buiten?

              040620101196.jpg
              bedankt voor alle reacties,

              ik heb besloten het plantje gewoon buiten te zetten en er verder niks meer aan te doen dan gewoon water geven.
              zoals je kunt zien is de plant erg dun en heeft hij hulp nodig om recht op te staan, ik denk dat hij buiten beter kan groeien.

              als er iemand is die mij dit echt ernstig afraad hoor ik het wel

              Comment

              Bezig...
              X