Eerste keer buitenkweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • HCH
    Retired
    • Jun 2010
    • 14

    #1

    Eerste keer buitenkweek

    Korting op 420shop
    Ga voor het eerst (buiten) kweken en wil het gelijk goed aanpakken.

    Wil thuis
    5 potten met lowryder #2 planten met 3 seeds per 5L pot.

    en in een bos,
    2x pot met early pearl met 1 seed per pot.

    Nou ben ik beneiuwd wat jullie hiervan vinden.
    Ook wil ik graags tip wat betreft:

    - kiemen (in de pot meteen of thuis ontkiemen)
    - Voeding
    - Water

    en niet onbelangrijk, wanneer ik zou kunnen knippen en hoeveel het zou opleveren.

    Alvast bedankt
  • monty
    Banned
    • May 2009
    • 11215

    #2
    Re: Eerste keer buitenkweek

    les je ikndude alles staat reeds hier, heb je nieuwe vragen dan kijk eens ens ff oude leesbare vragen naja
    veel succes

    Comment

    • HCH
      Retired
      • Jun 2010
      • 14

      #3
      Re: Eerste keer buitenkweek

      Ok bedankt voor je reactie,

      Heb wat rondgezocht, maar kan zeker niet alles vinden.

      Hoeveel zaadjes doen jullie er in per pot voor buiten in een pot van 10 L
      en hoe vaak ga ik water geven?

      alvast bedankt en sorry voor deze noob vragen

      Comment

      • nulvijfnul
        Expert Stoner
        Member
        • Apr 2010
        • 98

        #4
        Re: Eerste keer buitenkweek

        1 zaad per pot is aan te raden

        Comment

        • Captain Djeppoz
          Senior Stoner
          Member
          • Jun 2010
          • 30

          #5
          Re: Eerste keer buitenkweek

          Oorspronkelijk geplaatst door HCH
          Ok bedankt voor je reactie,

          Heb wat rondgezocht, maar kan zeker niet alles vinden.

          Hoeveel zaadjes doen jullie er in per pot voor buiten in een pot van 10 L
          en hoe vaak ga ik water geven?

          alvast bedankt en sorry voor deze noob vragen
          Je zal toch wel geregeld moeten gaan kijken of de planten niet te droog staan , je kan moeilijk zeggen met welke periodiciteit je moet watergeven.
          Normaal gezien zou een plant die buiten staat weinig extra water nodig moeten hebben , aangezien we in de BENELUX niet elke dag met 30°C geconfronteerd worden.
          Als het al een dag of 3 niet geregend heeft ,zou ik toch eens gaan checken , indien ze niet zo ver van bij jou thuis staan zou ik elke dag eens gaan kijken.

          Comment

          • HCH
            Retired
            • Jun 2010
            • 14

            #6
            Re: Eerste keer buitenkweek

            Ok bednakt voor jullie reacties, het is redelijk dichtbij. Maar valt nogal op om elke dag te gaan kijken daar aangezien daar echt nooit iemand komt.

            Ik zal om de dag een keer gaan kijken met een fles water.

            Hebben jullie verder nog tips qua dingen die ik kan bijvoeren (hetgaat om 3 lowryders #2 female) en 2 early pearl (fem/male).

            Alvast heel erg bedankt/

            Wat gaat het me ongever qua grammen opleren na een week of 11 ?

            Comment

            • HCH
              Retired
              • Jun 2010
              • 14

              #7
              Re: Eerste keer buitenkweek

              Ben de seads aan het ontkiemen in nat keukenpapier, en over een dag of 2/3 kunnen ze de pot in.

              Welke grond is het beste? Kan niet naar de growshop vanwege vervoer etc, maar gewoon bij de boerenbond hier in de buurt het je 100 verschillende, welke is het beste?
              En iemadn een idee van wat het gaat opleveren ?

              Alvast bedankt, MVG

              Comment

              • Abel
                Senior Grower
                MemberLucky Member
                • Apr 2010
                • 834

                #8
                Re: Eerste keer buitenkweek

                Zaai en stekgrond en daarna in bemeste potgrond

                Comment

                • HCH
                  Retired
                  • Jun 2010
                  • 14

                  #9
                  Re: Eerste keer buitenkweek

                  Ok, maar wil ze in 1x in een 18L pot zetten, welke grond is dan het beste, gewone potgrond?

                  En moet ik dan juiste wel voeding bijvenen de eerste paar weken/ erna?

                  MVG

                  Comment

                  • Amili
                    Son of the Bong
                    420 MemberMemberLucky Member
                    • Apr 2010
                    • 418

                    #10
                    Re: Eerste keer buitenkweek

                    Je moet gewoon ff bij een tuin winkel langs gaan.
                    Zeggen dat je een paar tomaten stekjes hebt ofzoow.
                    En dat je hier grond voor zoekt.
                    Misschien hebben ze wel een light mix. Zo niet dan ff in zaai of stek grond en later in de bemeste grond.

                    Succes

                    Comment

                    • HCH
                      Retired
                      • Jun 2010
                      • 14

                      #11
                      Re: Eerste keer buitenkweek

                      Ok, ga ik doen.

                      Is allemaal beetje lastig aangezien me ouders er niks van weten (had het wel gevraagd, maar dan zou ze weg flikkeren zodra ik een keer weg ging )
                      Zal straks ong. 60 liter potgrond halen 2x18 L en 4x 5L

                      En wat kunnen jullie aanraden met betrekking tot de voeding?
                      Kan niet elke dag langsgaan, maar hoogstens 2x per week.

                      Alvast bednakt.

                      MVG

                      Comment

                      Bezig...