Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Probleem keuze zaden voor guerilliakweekje en nog een paar andere vragen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Probleem keuze zaden voor guerilliakweekje en nog een paar andere vragen

Korting op 420shop
    Allereerst wil ik me reeds op voorhand excuseren voor deze duizendste "welke-zaden-kan-ik-het-best-kopen-topic".
    Het probleem is echter: er is op dit forum zoveel info aanwezig, en zoveel tegenstrijdige stellingen dat het moeilijk is om als "beginner" het kaf van het koren te scheiden, en vandaar dus dit topic.

Allereerst even dit: Ik heb geen kweekervaring. Ik woon op een appartement dus ik heb geen tuin, en ook op het appartement zelf kweken is geen goed idee daar mijn huisbaas een winkel onder mijn appartement heeft en de geur zou al snel in het hele gebouw hangen denk ik.
    Aangezien ik ook niemand ken die zijn/haar tuin ter beschikking wil/kan stellen voor mijn kweek, ben ik genoodzaakt om over te gaan op het zogenaamde guerilliakweken.

Een specifieke plaats heb ik nog niet; ik heb me wel al goed ingelezen hier op het forum en elders op het net (andere fora en youtube) en qua vereisten van de plant om optimale omstandigheden te hebben om te groeien zit het wel goed. Op een kilometertje of 6 van mijn huis is een bos met weinig wandelpaden, en de vochtige (moerasachtige) grond maakt het moeilijk toegankelijk voor recreatieve wandelaars, sporters en ander gespuis dat een bedreiging voor mijn planten kunnen betekenen
    Er zijn in dit bos "eilandjes" van droge grond in deze moerassen (neem moeras niet letterlijk, je zinkt er niet zo de grond in, maar het is wel behoorlijk nat) en deze zijn volgens mij geschikt voor het planten.

Op deze "eilandjes" is er ook een lage begroeïng, waardoor de planten genoeg zon hebben, de nabijheid van vochtige grond vermijd dat ik teveel moet langsgaan om water te geven, en het feit dat deze eilanjes verborgen liggen tussen bomen, zijn ze ook aan het oog onttrokken.

De periode van het jaar is niet optimaal; ik ben me te laat beginnen interesseren hierin, en daardoor heb ik de correcte moment om te planten gemist. Wel kan ik uiteraard nog gaan voor een autoflowering soort, en daar zit nu juist mijn probleem.

Er zijn zoveel soorten, de ene groter dan de andere, de ene geeft meer opbrengst dan de andere, de ene heeft een hoger THC gehalte dan de andere etc.
    Ik heb nu al zoveel gelezen, zoveel websites die zaden verkopen bekeken, en nog geraak ik er niet aan uit. Mijn eisen zijn als volgt:
    - snelle groeier (autoflower)
    - een degelijke opbrengst (ik verwacht niets spectaculair, maar 10g/plant zoals ik er al zag vind ik echt weinig)
    - soort die weinig onderhoud vraagt (zodat ik minder moet langs gaan)
    - soort die tegen een stootje kan (zodat ze een beetje slecht weer kan overleven)

Qua smaak en high wil ik slechts 1 ding: een kwalitatief goed wietje, zonder meer. ik geef niet om de naam of de afkomst van de plant zolang het maar het beoogde effect geeft.

Wat ik me nu afvraag:
    - zou het verstandiger zijn om te gaan voor een groot aantal planten niet feminised, of de helft van dat aantal feminised? het lijkt me logischer om te investeren in feminised aangezien ik zo weinig mogelijk tijd wil doorbrengen met het lopen van de ene plant naar de andere door deze bossen. Voor mijn eigen gemak en de pakkans te verkleinen dus. Juist?

- voor welke soort zou ik gaan? Er zijn kleinere soorten die op een dikke maand en half klaar zijn, en iets grotere soorten die een kleine 2 maand en half nodig hebben, maar die dus ook meer opbrengst geven. De kleinere lijken me interessanter, aangezien ze minder lang buiten moeten staan, en hierdoor (en ook mede door hun kleinere gestalte) dus ook de pakkans gaan verlagen. Wel valt de opbrengst van deze kleinste soorten dus tegen (10-14 gr per plant)

- zou het beter zijn om, mocht ik bv 10 zaden planten, van deze alle 10 op een andere plaats te zetten, of bijvoorbeeld juist in 2 groepjes van 5? Groeperen van planten is uiteraard makkelijker voor onderhoud, maar het maakt de planten meteen makkelijker detecteerbaar, hoe ervaren jullie dit?

- klopt het dat gebruikte kattenbakvulling gaat voorkomen dat knaagdieren aan mijn planten zitten? Of zou ik toch opteren voor een klein stuk gaas rond de plantjes? Ik doe dit liever niet omdat ik alles zo natuurlijk mogelijk wil laten, maar wat moet dat moet natuurlijk.

- In verband met slakken: ik heb hier gelezen dat mensen botervlootjes met slakkenkorrels bij de plant zetten zodat de korrels door de regen hun kracht niet meteen verliezen, maar om eerlijk te zijn (niet lachen ) begrijp ik niet goed wat men hier mee bedoeld. Graaf ik dan dit botervlootje in de grond in met gaten in het deksel zodat ze er in vallen als ze naar mijn planten kruipen, of hoe moet ik dit bekijken?

- ik ben van plan om mijn planten thuis te ontkiemen en te planten in potjes, tot deze een 10 cm groot is en dus buiten kan. Is het verstandig om meteen naas t de plantjes een stokje te steken om de planten te stutten en ze zo resistenter te maken tegen slechte weersomstandigheden, of is dit niet nodig?

Dank bij voorbaat voor alle info, en nogmaals mijn excuses voor de hoop vragen.
    indien je nog aanvullingen of antwoorden hebt hoor ik het graag!

EDIT: voorlopig denk ik dat, al mijn criteria in acht genomen, dat Lowlife Seeds Feminised Auto Ak47 een goede keuze zou zijn, of niet?
    Last edited by Muzak; 23 June 2010, 11:10.

Re: Probleem keuze zaden voor guerilliakweekje en nog een paar andere vrage

ik denk dat je gewoon eens moet gaan lezen in de outdoor kweekverslagen
    daar vind je voorbeelden zoveel je maar wilt en is meteen 99% van je vragen beantwoord
    zie ik je daarna wel terug voor de laatste moeilijkste vraag te beantwoorden

grtz angel777
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Bezig...
    X