Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een kas op het dak

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Een kas op het dak

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

    Dit jaar wil ik weer wiet gaan kweken, ik heb er alleen geen ruimte voor in mijn tuin (of in ieder geval geen plek waar zonlicht is). Daarom zat ik te denken om om mijn dak te kweken, hier staat alleen af en toe enorm veel wind, ik ben dus bang dat de planten omwaaien of breken. Zo kwam ik bij het idee een kas op het dak te zetten.

    Wat denken jullie hiervan? Kan dit? of is dit geen goed plan? Ik heb namelijk ook gehoord dat zo'n kas enorm warm kan worden in de zomer en het de groei van de planten kan remmen, zou je eventueel iets van koeling in kunnen bouwen?

    Graag jullie mening, alvast bedankt!

    #2
    Ik denk dat de kas op het dag de aandacht trekt van de politie helikopters,
    De wind is in de zomer wel minder en anders een stok naast de stam of een (houten)plaat maken tegen de wind.

    Comment


      #3
      Op n dak kan je prachtig kweken en afbloeien omdat ze laat in t seizoen warme voetjes houden.
      Zorg dat je beetje laag blijft met buigen en knakken en maak n windscherm.

      Dikke scrogg erop en gaan.

      Suc6
      Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
      Het systeem betreurt dit ten zeerste.

      Comment


        #4
        Met wind kan een kas ook van het dak waaien?

        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #5
          Ghehe, precies, dat dacht ik ook.
          Als een plantje kan wegwaaien, dan waait een kas zeker van het dak, bovendien wordt een kas veel te warm.
          Grote potten vullen, desnoods bevestig je alle potten aan elkaar, en dan zal het niet zomaar wegwaaien.

          25x 11L met autoflowers in juni gezaaid, wat plankjes op de hoeken, spanbandje erom, en dan komt 't vast helemaal goed.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            De ramen/luiken van de kas moet open kunnen worden gezet voor als het te warm wordt.
            Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

            Comment


              #7
              Ik heb afgelopen twee jaar een bak op het dak gehad en aankomende jaar wordt het 3e jaar.

              Voordelen?
              1. Maximaal aantal zonuren. Dit ligt natuurlijk helemaal aan de ligging van het dak ten opzichte van de zon.
              2. Geen kruipende beestjes en veel minder vliegende beestjes, want die blijven vooral op tuinniveau hangen.
              3. Geen andere planten direct in de buurt die ziektes kunnen overdragen, grotere kans op gezonde planten.
              4. Geen gedoe met gasten in de tuin, die even rondkijken en vragen of dat nou echt van "die" planten zijn.
              5. Verleiding om de hele tijd aan je planten te frunniken is veel kleiner omdat je alleen `s avonds wat water met voeding geeft en de planten even checkt.
              6. De typische "stank" tijdens het bloeien verwaait op een paar meter hoogte veel sneller omdat daar meer wind staat dan op bodemhoogte in je tuin.


              Nadelen?
              1. Elke keer naar boven het dak op. Toegang via een balkon of zo is bijna wel een vereiste, je kunt niet elke keer een ladder tegen het dak zetten.
              2. Je dak moet maar net goed liggen ten opzichte van de zon, vaak wel te zien aan plaatsing van zonnepanelen in de buurt.
              3. Een waterkraantje of regenton op het dak of in de buurt is wel erg handig.
              4. Elke keer het dak op kan de aandacht trekken in de buurt. Als je er nog meer andere planten neer zet, is het al een stuk beter uit te leggen, voor als er ooit eens iemand naar vraagt.


              Tips
              1. Koop geen kant en klare kas, die zijn vaak te groot. Voor een paar autoflowers heb je maar een kleine bak nodig en die valt veel minder op. Als je er zelf een maakt kun je hem net zo groot maken als je zelf wilt. Groen gerasterd kas-folie ziet er ook mooier uit vind ik zelf.
              2. Op het dak wordt het vaak een stuk warmer dan in de tuin, zorg voor ventilatie in je bak. Zon zat, dus maak daar gebruik van door een klein zonnepaneel neer te zetten, en een paar kleine ventilatoren in te bouwen. Voor elke fan die naar binnen blaast, ook een die naar buiten blaast. Als de zon schijnt heb je altijd een lekker briesje in de bak waardoor het niet te warm wordt.
              3. Paar flinke stenen onder in waardoor er ook tijdens een stormbui niks aan de hand is. Zet hem tegen een muur waar je paar schroeven met zo`n lusje in draait, zelfde schroeven aan de zijkant van je bak en een touw er tussen. Je bak is dan verzwaart en verankert; laat de storm maar komen!
              4. Maak een schuin dakje waardoor regenwater niet blijft staan.
              5. Maak een deur aan de voorzijde, als je planten in de bloei gaan kun je er vanaf de bovenkant amper meer bij met de gieter.


              Autoflowers 2016

              Comment

              Bezig...
              X