Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Genoeg zonlicht in serre?? Zie foto's

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Genoeg zonlicht in serre?? Zie foto's

    Korting op 420shop
    Hey iedereen!

    Dit jaar heb ik een basic serre gekocht voor mijn autoflowers. Na het plaatsen ervan zat ik wel met de vraag of die serre genoeg zonlicht doorlaat door de groenachtige wanden?? Wat is jullie mening?

    Dit is de serre op de website:
    https://www.hubo.be/nl/p/tomatenserr...cm/556307.html
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    #2
    Heb die dingen nogal zien passeren. Zijn voor tomaten, duh tomatenserre. Tomaten moeten beschut staan of ze krijgen ziektes. Ze hebben zoveel zonlicht niet nodig. WIet wel. Dus nee, ni geschikt.

    Comment


      #3
      Ik denk van wel hoor en je planten zijn wat beschermd tegen weersinvloeden. Ik zou wel overwegen om een niet lichtdoorlatend zeil te kopen om te kunnen verduisteren en eerder af te bloeien. Ik heb bij dergelijke serres de planten al door de nok zien schieten.

      Wanneer je dus verduisterd dan bepaal jij de afbloeitijd en uiteindelijk je hoogte en breedte van je planten.
      http://akk.li/

      Comment


        #4
        Ik heb die ook.
        In mijn Qweekbelevenissen kom je die regelmatig tegen op foto's.

        Begin van 't kweekjaar of als er echt extreem weer is zet ik de wietplanten daar wel eens in, maar eigenlijk laat zoiets niet veel licht door.
        Ik zet er meestal wat peperplanten en tomaten in, en ander spul, als het bijv. gaat hagelen of de zon te fel is voor andere plantjes.
        Als je 'm op een echt zonnige plek zet is het met wiet wel te doen.
        Beide raampjes open, en je kunt de deur gewoon omhoog rollen, dan komt er ook zon binnen.

        Ik heb onder het dak wel eens wat extra bamboestokken gestoken, tegen het doorzakken van de regen.
        Of een bamboestok met een tennisbal erop, rechtop in de kas tegen het dak, zodat het water er af loopt.
        Ohja, en ik steek aan elke kant een stuk draadeind met een bocht erin over het frame, de grond in, zodat-ie niet wegwaait.
        Ook scheerlijnen op de vier hoeken.

        Die kas gaat nu z'n vierde jaar in, en ik denk ook het laatste.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          thanks mannen! peace

          Comment

          Bezig...
          X