Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gele bladeren + witte stipjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    gele bladeren + witte stipjes

    Korting op 420shop
    geachte lezertjes,
    ik ben op reis geweest en ondertussen ging mijn moeder voor mn plantjes zorgen
    nu ik terug ben is m'n ene plant geel geworden startend beneden aan de plant. mn moeder zei dat ze enkel de laatste dag(gisteren) geel begonnen te worden.
    toen ik weg was hebben ze water gekregen wanneer het nodig was, ik gebruik ook voeding van plagron.
    mijn plantjes stonden buiten in een kweekkast, ik zal ze waarschijnlijk binnen een weekje in de volle grond zetten

    ik denk dat de gele blaadjes zijn door de warmte maar dit kan ik niet met zekerheid zeggen, is er iemand van jullie die mij hier meer over kan vertellen?
    ook merkte ik witte stipjes op op sommige blaadjes wat zou dit kunnen zijn en is dit erg?

    alvast bedankt om te lezen en voor de nodige info die ik zal krijgen
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 7 photos.

    #2
    Plantjes staan in veel te kleine potten, dus zo vlug mogelijk overpotten. Die potjes waar ze nu in staan moet volledig doorwortelt zijn nu, met als gevolg dat ze veel te weinig zuurstof/stikstof hebben en het gehele wortelsysteem uit balans geraakt.
    Hoeveel liter zijn die potjes eigenlijk?

    Comment


      #3
      Yeah, lekker in de volle grond zetten, of 3x zo grote potten.

      Die kas gaat niet wegwaaien denk ik.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        ik ga nu om aarde rijden en dan zal ik ze meteen in volle grond zetten, en mijn kas is goed verstevigd omdat deze al eens was weggewaaid met mn dames er in, waarbij 1van de 3 het niet gehaald heeft.

        Comment


          #5
          Denk dat je plantjes wel klaar zijn als je terug komt van die wereldreis.


          !(◎_◎)
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            even een update:
            de dames staan ondertussen in volle grond, de onderste blaadjes worden geler/bruiner, de bovenste hebben een mooie kleur, de geel/bruine bladeren zou dit nog steeds het gevolg zijn van iets te lang in potten te zitten? ik voeg een fototje bij van de wortel toen ik ze verpotte.

            maar in de bovenste bladeren heb ik nu last van mieren is er een simpel middeltje die geen kwaad kan voor mn dames maar wel effectief is?

            ik las ook iets van dieven, zou ik dit ook al doen? volgens wat ik las mag ik het wel doen maar toch nog eens nachecken

            alvast bedankt
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 5 photos.

            Comment


              #7
              Die gele bladeren mag je vergeten. Dat is wss een gevolg van het stikstoftekort dat de plant heeft opgelopen. De rest van je bladeren zien er al beter uit.
              Nu die mier. Ik ga ff m'n eigen tekst copy/pasten die ik gisteren hier op dit forum in een ander topic reeds al reply gaf.
              Mieren en bladluizen leven in symbiose. Bladluizen laten honingdauw achter als afvalstof. Dit is een zoete stof waar mieren dol op zijn. Mieren beschermen de bladluizen tegen vijanden(bv. lieveheersbeestjes) in ruil voor de honingdauw van de bladluizen.
              Mieren op zich zullen je planten niet beschadigen, een combinatie van bladluis en mier echter wel. Dus zie je mieren over je planten lopen, dan is dat een teken dat ze er iets gevonden hebben wat hen interesseert. Checken dus en dubbelchecken.

              Een simpel maar doeltreffend middel is een zeepoplossing. Enkele druppeltjes afwasmiddel (dreft, groene zeep,...) in een plantenspuit gevuld met lauw water.
              De plant besproeien, vooral de onderkant van de bladeren en tussen de scheuten. Goed checken de dagen erna of ze wel allemaal weg zijn en/of er zich geen nieuwe hebben genesteld. Herhalen indien nodig.

              Als je puur natuur wil gaan, dan kan je lieveheersbeestjes proberen. Maar door die overbevolking van mieren bij jou lijkt me dat geen goed idee.
              Adalia is zo'n natuurlijk middel. Dat kan je kopen en zijn eigenlijk lieveheersbeestjeslarven. Deze hang je dan in een bijgeleverd papieren zakje in kolonies waar de bladluizen zich bevinden. Zij zullen de bladluizen oppeuzelen en zijn onschadelijk voor planten.

              Comment


                #8
                Lieveheersbeestjes hebben geen zin als er mieren zitten. Die moeten eerst weg.
                Anders stuur je een peletonnetje babykrijgers naar een plant die bezet is door een compleet leger mieren die de luizen beschermen.
                Dan stuur je ze regelrecht de dood in.

                Dieven doe je niet buiten.
                Het is wiet, geen tomatenplant.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Inderdaad, eerst de mieren weg natuurlijk. Kaneel strooien schijnt te helpen. Ik heb momenteel last van bladluizen op m'n zonnebloemen buiten. Heb al verschillende keren met zeepsop gespoten maar het zijn verdikke hardnekkige beestjes. Vandaag heb ik rond de planten kaneel gestrooid want die mieren blijven natuurlijk ook terugkomen(logisch). Morgen nog maar eens checken.

                  Dieven doe ik wel als ik binnen kweek. De onderste scheuten krijgen nooit genoeg licht om volwaardig te groeien en bloeien, afhankelijk van de strain en sativa/indica dominantie. Ik hou het wel miniem en wat voldoende licht krijgt laat ik er aan en dat is best nog wel veel.
                  Buiten doe ik het niet. Licht valt daar ook heel anders dan binnen.

                  Comment

                  Bezig...
                  X