Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verduisteren, begin augustus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verduisteren, begin augustus?

    Korting op 420shop
    Beste medekwekers,

    Om de vele verhalen over toprot te vermijden, ben ik wat info aan het zoeken over verduisteren. Ik heb al heel wat topics bezocht maar ik zit nog steeds met wat vragen.

    - ​​​is het zinvol om begin augustus te starten met verduisteren of moet dit sowieso midden juli?

    - tot hoelang zou ik moeten doorgaan met verduisteren als ik begin augustus verduister?

    Grtz, laurenzo

    #2
    Ik heb zelf geen ervaring met verduisteren zelf, maar op die laatste vraag is het antwoord simpel;
    Je moet net zolang doorgaan tot het aantal lichturen buiten kort genoeg is om haar in de bloei te houden. "Hoeveel uur is dat dan?" Tja... Dat durf ik je zo echt niet te zeggen.. Verschilt een beetje per soort heb ik hier geleerd (dank aan JD leden), zoals je weet houden we binnen de 12 uur aan om er zeker van te zijn dat die bloei komt (hoewel ik ook over 13 uur lees) en er schijnen soorten te zijn die bij 14 uur licht al gaan bloeien. Maar welke jij hebt zou ik zo niet durven zeggen. Dus om veilig te blijven zou ik zeggen tot de dagen korter zijn dan 12 uur, https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ginnen-zonuren dus ongeveer midden-eind september (Of als je deze kalender wil geloven, 25 september, zonsondergang%202017.jpg


    )


    Ohja, voor je eerste vraag lijkt het mij afhankelijk te zijn van wanneer je de bloei wilt..? Zodra je begint met juist verduisteren zouden ze na ongeveer een week al de bloei moeten laten zien, afhankelijk van het soort (ik benoem gewoon even de extremen) duurt het 6 tot 15 weken tot ie afgebloeit is, waar je rekening mee moet houden. Ik weet niet welk soort je hebt en wanneer het gaat regenen dus zou niet weten wanneer het handig is om d'r afgebloeit te hebben/te laten bloeien om de kans op toprot zo klein mogelijk te houden
    Last edited by BackYardPlant; 16 June 2017, 17:29.

    Comment


      #3
      September bedoelt BYP.

      Je kunt starten wanneer je wil.
      Als je van 18:30 tot 6:30 gaat verduisteren kun je half september stoppen en ze buiten laten staan.

      Je kunt ze ook half augustus om 18 uur donker zetten en voor je naar bed gaat zet je ze weer buiten.
      Dan hoef je 's ochtends niet zo vroeg je bed uit.

      Er zijn veel manieren om aan die 12 uur te komen.
      Hier komt wiskunde van pas in het echte leven.
      (m'n zoon zat pas allemaal vakken op te noemen die hij niet nodig achtte in reallife
      Last edited by QnQ; 16 June 2017, 07:12.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • BackYardPlant
        BackYardPlant commented
        Editing a comment
        ik zit te kijken naar de 8, mijn fout !!! Zat even te denken van 8 tot 18 is 12
        Da's 10...


        Ik bedoelde inderdaad september!


        Wiskunde is alleen al vanwege het inzicht wat je er van krijgt verrekte handig, nog niet eens om de wiskunde zelf later toe te passen

      #4


      Ik heb een Early Skunk, dus ik denk dat het eerder richting 13 uur zal zijn maar als ik het doe dan zal ik niet veel risico pakken.

      Bedankt voor de reacties!

      Comment

      Bezig...
      X