Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grote van potten

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Grote van potten

    Korting op 420shop
    Hallo daar ik heb een paar vraagjes ik heb een kast gemaakt op mijn balkon van 2m x 1,5m x 2m en ik vraag me af of ik beter 400 of 600 watt lampen kan gebruiken.
    En of het nut heeft de deuren te openenen en ze in het zonnetje te latne staan of juist catrastrofaal en als laatste vraag ik neem 5~7 planten hoe groot moeten de potten zijn voor die planten bv. 50l? of krijg ik dan problemen dat mijn kast maar 2m hoog is.

    gegroet Ceristo

    #2
    Re: Grote van potten

    Waarom bouw je in godsnaam een kast op je balkon ?

    Het beste dat je kan doen is de kast goed lichtdicht maken zodat er geen extra licht meer aan kan als de planten in't donker moeten staan.

    De grootte van je potten bepaal je zelf, maar als je onder lampen kweekt raad ik je aan om maximum een 15-literpot te gebruiken. Ben je van plan om een buitenkweekje te doen op je balkon, gebruik dan die oorspronkelijke 50-literpotten waar je het over had.

    Greetz

    Comment


      #3
      Re: Grote van potten

      Ik ga een kast op mijn balkon bouwen omdat ik op kamers woon en mijn balkon evengroot is als mijn kamer en ik in mijn kamer er geen ruimte voor heb. Dus aangezien ik het hele jaar wil kweken heb ik toch een kast nodig om me plantjes te beschermen tegen die harde wereld ^^.

      Ok thnx ik zal wat 15 liter potten gaan halen, nog een vraagje tussen door is het handig om kleinere potjes te gebruiken als de plant kleiner is?

      Maar ik heb nu 2x 400 watt lampen besteld en 10 zaadjes van Ingemar's Punch en 10 van Californian Orange Skunk besteld. ik hoop dat het wat gaat worden aangezien ik nog moet kijken of ik die kast s'nachts warm kan houden, als jullie nog suggesties hebben van ong welke temp het moet zijn als het licht uit is hoor ik het graag.

      Ik zal in de komende weken even wat foto's maken van mijn kast en hopelijk uitgekomen zaadjes.

      Greetz Ceristo

      Comment


        #4
        Re: Grote van potten

        Oorspronkelijk geplaatst door Ceristo
        nog een vraagje tussen door is het handig om kleinere potjes te gebruiken als de plant kleiner is?
        Ja zeker zaailingen of stekken is gemakkelijker in een kleiner potmaat, is toch maar bedoeling om te kiemen of te wortelen. In een later stadium in grotere potten overplanten met bemeste grond. Dit kan je doen tot je de uiteindelijke potmaat bereikt heb, (afhankelijk van je keuze).

        Grtz

        Comment


          #5
          Re: Grote van potten

          oki dan haal ik allerlij grote potten. thnx voor de info

          Grtz Ceristo

          Comment


            #6
            Re: Grote van potten

            Een kast op u balkon.. daar wil ik nu toch wel eens ne foto van zien hoor.

            Ik vraag mij echt af hoe dat overkomt bij toevallige passanten.
            *SmokingggGG* !

            I wanna get high... so high!

            Comment


              #7
              kast op balkon

              de foto's komen er binnenkort aan ik heb zelf nog geen internet daar dus moet dat nog ff regelen, maar het is een soort van dakterras/balkon en er zijn maar 2 huizen die een klein beetje van de kast kunnen zien en aangezien ik boven en tussen 3 snackbar/kebab zaken woon is de stank overlast ook minimaal ^^.

              ik zit er overna te denken om ook nog wat buiten plantjes neer te zetten alleen ik weet niet welk soortje ik kan nemen die redelijk klein blijft (geen lowrider^^) en nu nog een redelijke goed eind product leverd (gaat mij niet zo zeer om de hoeveelheid) als jullie enige suggesties hebben hoor nik die graag.
              De plantjes kunnen als ik ze verplaats ong de gehele dag vanaf zonsopgang tot ondergang direct zonlicht krijgen en krijgen redelijk wat wind.

              Comment


                #8
                Re: Grote van potten

                zoeken achter een overwegende indica.
                Indica's worden niet zo hoog als sativa's

                Comment


                  #9
                  Re: Grote van potten

                  Ja kan ze zo klein houden als je zelf wilt. Je kan altijd toppen
                  Dus ook al heb je de plant die het grootst word, kan je die altijd onder de 1 meter houden, als je zou willen.

                  En al helemaal als je nu nog gaat planten, wordt ie zoiezo niet heel groot meer.

                  Comment

                  Bezig...
                  X