Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Planten schieten te vroeg in de bloei en stoppen met groeien

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Planten schieten te vroeg in de bloei en stoppen met groeien

    Korting op 420shop
    Beste wietrokers- en groeiers,

    Ik ben een 21 jarige student uit brabant, dit is de 3e zomer dat ik thuis wiet verbouw.

    Ik heb 5 planten buiten staan, deze heb ik voor het gemak opgedeeld in groepen:
    Groep 1 (ontkiemt zaadje geplant op 16 mei): 2 planten (Critical+ Autoflowering (Dinafem) feminized) (1 plant is half opgegeten door een hond in de 3e week)
    Groep 2 (ontkiemt geplant op 2 juni): 2 planten (Northern Lights XL Autoflowering (Zambeza) feminized) & 1 onbekende

    Beide groepen heb ik in potten gezet tot er wortels aan de onderkant te zien waren, vervolgens heb ik ze in 10liter emmers gezet (met geboorde gaten). Enkel groep 1 staat nu in emmers en groep 2 ga ik deze week overzetten.
    Beide groepen staan in onbemeste tuinaarde, hier heb ik zelf Vertafort Plantenvoeding aan toegevoegd en ik geef ze kraanwater gemengd met PowderFeeding Grow wanneer ze in de groeifase zitten, dit vervang ik met Powderfeeding Hybrids wanneer ze in de bloeifase komen.
    De planten krijgen alleen water wanneer de grond (1cm onder het oppervlak) niet meer nat is.
    Ze krijgen van 10:30 in de ochtend tot 19:00 in de avond zonlicht(buiten die uren staan er simpelweg huizen voor, wel zou ik ze kunnen verplaatsen als dit bijdraagt aan het probleem).
    Wanneer ze groot genoeg zijn haal ik ze uit de emmers en zit ik ze in de open grond (ik wil ervoor zorgen dat de planten niet te hoog/breed worden i.v.m. buren en ruimte).
    Als het hard regent zet ik ze in de schuur recht voor de deur, in de deur zit een relatief groot raam waardoor het niet erg donker is (hier staan ze ook nooit meer dan een halve dag).