Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Planten schieten te vroeg in de bloei en stoppen met groeien

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Planten schieten te vroeg in de bloei en stoppen met groeien

    Korting op 420shop
    Beste wietrokers- en groeiers,

    Ik ben een 21 jarige student uit brabant, dit is de 3e zomer dat ik thuis wiet verbouw.

    Ik heb 5 planten buiten staan, deze heb ik voor het gemak opgedeeld in groepen:
    Groep 1 (ontkiemt zaadje geplant op 16 mei): 2 planten (Critical+ Autoflowering (Dinafem) feminized) (1 plant is half opgegeten door een hond in de 3e week)
    Groep 2 (ontkiemt geplant op 2 juni): 2 planten (Northern Lights XL Autoflowering (Zambeza) feminized) & 1 onbekende

    Beide groepen heb ik in potten gezet tot er wortels aan de onderkant te zien waren, vervolgens heb ik ze in 10liter emmers gezet (met geboorde gaten). Enkel groep 1 staat nu in emmers en groep 2 ga ik deze week overzetten.
    Beide groepen staan in onbemeste tuinaarde, hier heb ik zelf Vertafort Plantenvoeding aan toegevoegd en ik geef ze kraanwater gemengd met PowderFeeding Grow wanneer ze in de groeifase zitten, dit vervang ik met Powderfeeding Hybrids wanneer ze in de bloeifase komen.
    De planten krijgen alleen water wanneer de grond (1cm onder het oppervlak) niet meer nat is.
    Ze krijgen van 10:30 in de ochtend tot 19:00 in de avond zonlicht(buiten die uren staan er simpelweg huizen voor, wel zou ik ze kunnen verplaatsen als dit bijdraagt aan het probleem).
    Wanneer ze groot genoeg zijn haal ik ze uit de emmers en zit ik ze in de open grond (ik wil ervoor zorgen dat de planten niet te hoog/breed worden i.v.m. buren en ruimte).
    Als het hard regent zet ik ze in de schuur recht voor de deur, in de deur zit een relatief groot raam waardoor het niet erg donker is (hier staan ze ook nooit meer dan een halve dag).

    Mijn probleem is, groep 1 is sinds vorige week aan het bloeien terwijl ze kleiner zijn dan groep 2, nu is een deel van groep 2 sinds deze week ook aan het bloeien. Beide groepen groeien (bijna) niet meer.
    Ik heb zoiets nog nooit gezien, wel heb ik het een en ander gevonden over reveg maar het is vrij onduidelijk hoe ik dit kan toepassen op buitenplanten.

    Het enige verschil met voorgaande jaren is dat de planten op een andere plek staan(in verband met jonge honden), hierdoor vangen ze 's ochtends eerder, maar 's avonds minder lang licht. De totale tijd in de zon zou niet veel moeten schelen.

    Zie hier het fotoalbum:
    http://imgur.com/a/LbwiK


    Als iemand meer informatie/foto's nodig heeft, laat het alsjeblieft weten. Ook sta ik open voor op- en aanmerkingen.

    Mijn foto's heb ik op Imgur geupload om de kwaliteit van de foto's te behouden en jullie een betere inzicht te geven over de status van mijn planten, als dit tegen de regels is los ik dit direct op.

    Met vriendelijke groet,

    Tinman
    Post with 0 views. Kush

    #2
    Het zijn autoflowers zeg je, dan is het normaal dat ze na een weekje of 3-4 gaan bloeien. Dat ze nog zo klein zijn zou kunnen komen door het feit dat ze maar 9 uur licht krijgen maar ik denk eerder door het overpotten, dit doe ie normaalgesproken niet met autoflowers.

    had je eerdere jaren geen autoflowers gebruikt?

    Comment


      #3
      Tuinaarde is ook zwaar, heb je alle kluiten wel goed stuk geknepen? Beter gebruik je potgrond.

      XL autoflowers blijken vaak maar een M formaat te bereiken.

      Verder sluit ik me bij Nyln aan.
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        #4
        Bedankt voor jullie reacties, voorgaande jaren heb ik ook feminized autoflowers gebruikt en de planten 1 of 2 keer overgepot. De grond is zo luchtig en los mogelijk gemaakt, vervolgens heb ik deze natuurlijk ook niet aangestampt. Bovendien heb ik groep 2 nog niet overgepot in die beginnen nu hetzelfde te doen als de voorgaande groep.

        Maar hebben jullie tips hoe ik nou verder moet? Laat ik groep 1 in de emmers staan en zet ik deze na een periode in de volle grond? En wat doe ik met groep 2 aangezien die wortels ook wel aan hun maximale capaciteit zitten in de relatief kleine pot?

        Comment


          #5
          Denk dat je ze te lang in kleine potjes hebt gehouden.
          Autoflowers groeien maar 3-4 weken gemiddeld, dus als ze dan 2 weken (?) in een klein potje staan blijft er niet zoveel tijd over om te groeien.

          imgur is niet tegen de regels, maar sommigen gaan liever niet naar een externe site die de privacy niet zo nauw neemt.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Oke, maar ik zoek dus nog een oplossing. Zal ik ze allemaal in de open grond zetten en hopen op het beste?

            Comment


              #7
              Aangezien de planten al bloeien zou ik ze lekker laten staan zoals ze nu staan.

              Comment


                #8
                Zou ze allemaal in emmers zetten en veel groter zullen ze niet gaan worden maar misschien worden het wel Cola toppen
                God was never on your side..

                Comment


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                  Zou ze allemaal in emmers zetten en veel groter zullen ze niet gaan worden maar misschien worden het wel Cola toppen
                  Ok ga ik dat proberen, bedankt allemaal

                  Comment

                  Bezig...
                  X