Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ontkiemd zaadje, welke kant in grond?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ontkiemd zaadje, welke kant in grond?

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

    Ik ben een beginner, en heb 5 zaadjes NLxHaze in de shop gekocht. Nu heb ik als wijze van proef 3 zaadjes meteen in potgrond gedaan, en de resterende 2 zaadjes eerst laten ontkiemen op watjes. Gisteravond heb ik 1 vd 2 zaadjes die ik eerst laat ontkiemen in een pot gestopt, met het steeltje naar boven.
    Nu vroeg ik mij af of dit wel goed is, aangezien ik mij net bedenk dat dat waarschijnlijk voor de wortels is, en ik het dus naar beneden moest planten; moet ik het nu meteen veranderen, of heb ik het toch goedgedaan?


    Alvast bedankt!

    Marco.

    #2
    Re: Ontkiemd zaadje, welke kant in grond?

    Had idd met het worteltje naar beneden "gemoeten".
    Maar maak je geen zorgen deze groeit vanzelf naar beneden toe.

    Als je ze zou opgraven zou je zien dat de wortel in een boogje naar beneden groeit.

    Peace

    Comment


      #3
      Re: Ontkiemd zaadje, welke kant in grond?

      Het domme is, ik las steeds dat het ongeveer 0,5cm a 1cm moet worden geplaatst, en ik zie dus ook het worteltje nu al boven de grond. Dus, snel nog even veranderen lijkt me het beste, of niet?

      Edit: toch maar snel ff veranderd, leek me toch het beste.

      Smokey, jij weet niet toevallig hoe hoog een NLxHaze buiten kan worden? Lees namelijk dat een Original Haze binnen wel 2,5 meter kan worden .

      Comment


        #4
        Re: Ontkiemd zaadje, welke kant in grond?

        Een NL groeit al aardig door en nu ze met Haze gekruist is (Sativa) kan die erg groot worden.
        Maar dat hangt allemaal van verschillende dingen af, zoals het weer, de grond waar ze in staat enz.

        Het is in ieder geval geen soortje dat klein blijft .

        En van dat worteltje heb je goed gedaan, wortels haten licht dus nu zit ze goed.
        Je hebt ze enneens met de wortel naar beneden gestoken toch?


        Peace

        Comment


          #5
          Re: Ontkiemd zaadje, welke kant in grond?

          Jep, hij/zij (hopelijk een vrouwtje) zit nu met de wortel de grond in.
          Leuk om te horen dat deze soort erg groot kan worden, aangezien het mij niet echt om de oogst gaat (geef het waarschijnlijk weg) is een mooie, grote plant altijd leuk voor het uitzicht.
          Bedankt voor je hulp, en nu maar hopen dat het zo veel mogelijk vrouwtjes zijn.

          Comment


            #6
            Re: Ontkiemd zaadje, welke kant in grond?

            Altijd wortel naar beneden planten, nooit naar boven .

            De allereerste keer dat ik een plantje wou zetten was toen ik 16 was onwetend als ik toen was, had ik het ook met de wortels naar boven geplant... domme ik toch Gevolg: geen enkel plantje is eruit gegroeid.

            Greetz

            Comment

            Bezig...
            X