Niet verduisteren geen wiet??

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • gevi1990
    Stoner
    Member
    • May 2017
    • 24

    #1

    Niet verduisteren geen wiet??

    Korting op 420shop
    Hoi,

    Mijn Hollands Hope staat vanaf mei te groeien in een pot. 180cm hoog nu. Maar iemand vertelde mij als ik niet ga verduisteren en wacht tot de dagen korter wordt mn wiet zoiezo slap en slecht. Klopt dit?

    Tot nu toe geef ik nog gewoon BioNova groeivoeding en de plant ziet er goed en gezond uit.

    ik hoor graag of deze uitspraak klopt.

    gr GV

  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Nee..
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • gevi1990
      Stoner
      Member
      • May 2017
      • 24

      #3
      Mooizo tnx

      Comment

      • Ronthebudman
        Senior Grower
        MemberLucky Member
        • May 2015
        • 916

        #4
        Nee,
        Maar Waar waarschijnlijk op gedoeld wordt, is dat het zonder verduisteren, ergens in november wordt dat je kunt oogsten. De kans op problemen door slecht weer is dan groter waardoor je oogst (gedeeltelijk) verloren kan gaan.
        De andere kant van de medaille is, dat als je niet verduisterd, je plant langer kan doorgroeien en nog groter kan worden met uiteindelijk meer opbrengst.

        It's all about the weather. Aan jou de keuze.

        Comment

        • gevi1990
          Stoner
          Member
          • May 2017
          • 24

          #5

          Oorspronkelijk geplaatst door Ronthebudman
          Nee,
          Maar Waar waarschijnlijk op gedoeld wordt, is dat het zonder verduisteren, ergens in november wordt dat je kunt oogsten. De kans op problemen door slecht weer is dan groter waardoor je oogst (gedeeltelijk) verloren kan gaan.
          De andere kant van de medaille is, dat als je niet verduisterd, je plant langer kan doorgroeien en nog groter kan worden met uiteindelijk meer opbrengst.

          It's all about the weather. Aan jou de keuze.
          Oke bedankt voor je bericht!
          Dan ga ik hem vanaf morgen verduisteren van 18:30 tot 23u in de schuur en dan zet ik hem daarna weer buiten en dat de komende 3 weken om zo de bloeiperiode toch iets naar voren te halen! Ben benieuwd

          vO6B7dl_d.jpg

          Comment

          • Stemma
            Exquisite Grower
            420 Member
            • Mar 2014
            • 7415

            #6
            Dat wordt zo wie zo een hele klus zo te zien. Let erop dat dit strikt en tijdig moet gebeuren, zo niet dan raakt je plant in de war waardoor het nog langer duurt voordat ze klaar is. Red je het wel met de hoogte van je schuur, ook in bloei groeien sommige planten nog flink door.

            Succes (met je rug )!
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment

            • QnQ
              Godlike Grower
              Lucky Member
              • Sep 2010
              • 26093

              #7
              Iets langer volhouden dan.
              25 september is om 18:30 de zon onder dus vanaf die tijd kun je 'm buiten laten staan.
              Als je voor die tijd stopt heb je grote kans dat het juist langer duurt, zoals Stemma zei.

              Ik zat juist te denken, dan heb jij een flink hoge schuur daar.
              Mooie plant hoor. Staat dat een beetje veilig daar in je buurt of heb je al anti-ripper maatregelen genomen ?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              • gevi1990
                Stoner
                Member
                • May 2017
                • 24

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
                Iets langer volhouden dan.
                25 september is om 18:30 de zon onder dus vanaf die tijd kun je 'm buiten laten staan.
                Als je voor die tijd stopt heb je grote kans dat het juist langer duurt, zoals Stemma zei.

                Ik zat juist te denken, dan heb jij een flink hoge schuur daar.
                Mooie plant hoor. Staat dat een beetje veilig daar in je buurt of heb je al anti-ripper maatregelen genomen ?
                Staat wel veilig hier hoor in de buurt (denk ik) heb een camera hangen en anders staan de rippers op dumpert

                qua hoogte van de schuur heb ik nog 15 a 20cm over. Dus als ik pech heb groeit hij dat nog door?

                qua gewicht is het nog net te doen is maar een klein stukje.

                Comment

                • Stemma
                  Exquisite Grower
                  420 Member
                  • Mar 2014
                  • 7415

                  #9
                  Dat wordt dus de poten onder de pot uit halen, 15 a 20 cm is veel te krap..
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment

                  • gevi1990
                    Stoner
                    Member
                    • May 2017
                    • 24

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Stemma
                    Dat wordt dus de poten onder de pot uit halen, 15 a 20 cm is veel te krap..
                    Goed plan. Stukkie inkorten die poten

                    Comment

                    • Stemma
                      Exquisite Grower
                      420 Member
                      • Mar 2014
                      • 7415

                      #11
                      Wel met zijn tweeën doen hoor! Dan kan de één de pot vasthouden, terwijl de ander de poten eraf haalt. Zou meer dan een stukkie erafhalen, en misschien gelijk op iets met wieltjes bevestigen dan kan je hem zo de schuur in rollen.
                      Wel zo dat je de wieltjes of pot vast kan zetten als het waait, want anders heb je de vliegende hollander hope in je tuin
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment

                      • QnQ
                        Godlike Grower
                        Lucky Member
                        • Sep 2010
                        • 26093

                        #12
                        Of gewoonuuhhhh..
                        AbareTosanomi.gif
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment

                        Bezig...