scheur in stam

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • enduror
    Advanced Stoner
    Member
    • Jul 2010
    • 60

    #1

    scheur in stam

    Korting op 420shop
    bij de stormdagen deze week is in 1 van mijn planten onderaan de kern een scheur onstaan. ik heb hem bij elkaar gebonden heeft dat nog nut of niet? heb gehoord dat knakken ook gaat.
    mvg e
  • Peterww
    Gandhi Ganjamaster
    MemberLucky Member
    • Apr 2010
    • 492

    #2
    Re: scheur in stam

    uit ervaring bij mij eigen planten kan ik zeggen dat dit wel goed kan komen, draai er iets strak omheen voor bijv. 4 dagen en je zal daarna de scheur zien dichtgroeien

    Mvg Peter
    Is het glas halfleeg of halfvol?

    Comment

    • belladonna
      Guru of all Growers
      Lucky Member
      • Aug 2008
      • 10674

      #3
      Re: scheur in stam

      Geen tape gebruiken want dan kan er op die plek geen lucht bij en krijg je rot doe maar met stukje draad .

      Groetjes bella
      God was never on your side..

      Comment

      • stafford
        Ultra Grower
        MemberLucky Member
        • Sep 2009
        • 2382

        #4
        Re: scheur in stam

        bella op de scheur kaarsenvet aanbrengen, dit heeft geen nare gevolgen voor de plant, en geen gevolen op de groei/ bloei periode

        Comment

        • stafford
          Ultra Grower
          MemberLucky Member
          • Sep 2009
          • 2382

          #5
          Re: scheur in stam

          en dat strak eromheen draaien is niet een echte oplossing

          Comment

          • enduror
            Advanced Stoner
            Member
            • Jul 2010
            • 60

            #6
            Re: scheur in stam

            wat doet het kaarsvet dan precies en dat binden lijkt me toch wel enig nut hebben ?

            Comment

            • ceBep
              Retired
              • Jun 2009
              • 4745

              #7
              Re: scheur in stam

              Kaarsvet sluit de wond af voor infecties e.d.
              Ik heb hier wel eens een stam geplakt met duct tape en heb er geen nadelige gevolgen van gehad.... heb het echter niet weken laten zitten btw.

              Comment

              • enduror
                Advanced Stoner
                Member
                • Jul 2010
                • 60

                #8
                Re: scheur in stam

                heb em nou met een draadje helemaal aan elkaar zitten niet te strak trouwens , is een beetje kaarsvet erom heen voldoende ?

                Comment

                • Xtreme
                  Banned
                  • Jul 2009
                  • 4271

                  #9
                  Re: scheur in stam

                  Een klein stokje evenwijdig aan de scheur vastbinden met raffia of bindbuis.(spalken) Bindbuis heeft de voorkeur omdat die elastisch is. De scheur verder niet behandelen. Mocht je dat toch willen gebruik dan daartoe lacbalsem, die in boomkwekerijen wordt gebruikt bij het enten.

                  Comment

                  • belladonna
                    Guru of all Growers
                    Lucky Member
                    • Aug 2008
                    • 10674

                    #10
                    Re: scheur in stam

                    Het is een plant ik zou daar nooit warme kaars vet op doen of Tape.
                    Zoals extreme beschrijf en stokje en evt goed vast binden is meer dan voldoende en natuurlijk.
                    die tak hersteld wel hoor.

                    groetjes bella
                    God was never on your side..

                    Comment

                    Bezig...