Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gescheurde stam.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gescheurde stam.

    Korting op 420shop
    Hey,

    Van de week was mijn stam gescheurd, hij lag open tot net iets onder de tierip maar stond nog wel recht op. ook precies langs het middelste takje.
    Had hem toen strak verbonden met 3 tierips (je ziet de afdruk nog) en een touw verder boven de stam.
    Paar dagen later had ik de 3 tierips verwijderd, en zo laten staan met alleen het touw.
    Nu tref ik dit aan, zonder de tierips gaat het weer een beetje open, maar staat wel stevig.
    Ik wou hem weer strak zetten met meerdere tierips, maar weet niet zeker?
    Planten staan in de regen er kan vocht tussen komen is dat erg?
    ik zag net ook een mini zwarte beestjes rond dat stuk of zelfs in de spleet lopen.
    Gewoon zo laten staan, of moet ik er nog wat aan doen?
    De plant doet het goed ondanks de scheur.

    Thankss.

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.
    Last edited by Reefer; 12 August 2017, 23:08.

    #2
    Ik zou er no een tirep om doen en dat beestje laten zitten er zullen echt no meer beestjes komen maar tis natuur he niet alle beestjes zijn schadelijk.
    Mischien moet je je plant wel gaan onder steunen want ze scheur niet voor niets ik denk dat ze te zwaar gaat worden
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Ik denk dat je de wond moet dichtsmeren met wat vaseline en zeezout, schimmel zoekt de zwakste delen op van de plant. Een extra tierip kan geen kwaad, niet te strak want dan belemmer je de sapstroom.

      ​​​​​​Heb je ook een foto van de hele plant?
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        #4
        Of entwas er op
        sigpic it is just a flower

        Comment


          #5
          Ik zou niks dicht smeren en zeker niet met zout gewoon de natuur zijn werk laten doen.
          Tipe ter versteviging moet voldoende zijn
          God was never on your side..

          Comment


            #6
            Heb 2 extra tierips gezet en touw opnieuw gewikkeld, staat er zo bij.
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #7
              Ik zie inmiddels een wit velletje verschijnen die de spleet dicht.

              Comment


                #8
                Bedankt voor jullie reacties, vandaag ziet het er zo uit.

                image_295273.jpgIMG_20170818x2.jpg

                Hier nog een foto met en zonder een lichtje achter de scheur, hoop dat je kan zien wat ik bedoel.
                IMG_20170818x3.jpgIMG_20170818x4.jpg
                Last edited by Reefer; 18 August 2017, 20:41.

                Comment


                  #9
                  Nog nooit een plant gezien die na 5 cm stam een vertakking krijgt,vandaar ook de scheur denk ik.

                  Mooi dat het zo is opgelost.

                  Comment


                    #10
                    deze plant was opgegeten, er was alleen een steeltje met 1 zijblaadje had het bijna weggegooid, nu is het mijn mooiste plant lol

                    Vraag me af,
                    Deze plant vertoont nog geen teken van bloei, maar andere uit het zelfde soort zaad wel, komt dit door de schade?
                    Ik zie het wel groeien en de wond is dicht gegroeid (komt geen licht meer doorheen)

                    Comment


                      #11
                      Dichten met kaarsvet en tiewraps of touw eromheen(indien touw wel om de 2 dagen vervangen om de kans op rot te verkleinen)
                      IMG_1552.JPGIMG_1554.JPGIMG_1769.JPG
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

                      Comment


                        #12
                        Bij mij staat het er nog bij als op de foto.
                        ziet er niet slecht uit met dat kaarsvet, word het niet zacht als het nat wordt?


                        Op mijn laatste vraag heeft mijn plant zelf al antwoord gegeven, sinds een paar dagen vormen er ballen met rap tempo.
                        Blijkbaar dus mannelijk al vind ik de plant er niet mannelijk uitzien??
                        Wel gebruik ik zaad wat vorige jaar tussen mn wiet zat voor al mn planten, ontkiemd en geplant op 1 mei.
                        de rest wat staat was al begonnen met bloei voordat ik dit topic opende, en daar geen balletjes of iets gezien.

                        Er zaten ook 2 tussen die waren 100% man, lieten hun geslacht al vrij vroeg zien namelijk tussen juni/juli.
                        Een daarvan was wel vaag naast ballen zat die ook vol met pistils, mannelijke herma? ik kan hier niet veel over vinden en geen foto van gemaakt.

                        Waarom verschijnen die ballen nu pas op deze plant vergeleken met de andere?

                        U info is welkom.





                        IMG_1.jpgIMG_2.jpg

                        Comment


                          #13
                          Je hebt vroegbloeiers, normaal bloeiers en laat bloeiers. Dat kan zelfs per phenotype verschillen.
                          Stemma doet het forum, stout 2017

                          Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                          Comment

                          Bezig...
                          X