Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verduistreren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verduistreren

    Korting op 420shop
    Ik kweek nu een paar jaar buiten, en begin toch steeds meer aan verduisteren te denken.

    Ik heb early skunk en die hoef ik niet te verduisteren, maar ik heb ook haze, en die zou ik graag een week of 4 eerder oogsten.

    Nu las ik hier over een waslijn spannen, en daar folie overheen te hangen, of zakken te gebruiken, en die dan als het donker is weer omlaag trekken.
    Vooral die laatste optie spreekt me wel aan. omdat ik dan ook minder kans heb op te veel vocht.
    Ik ben ooit begonnen in plastic tomaten kasjes, maar daar mee gestopt vanwege de vocht problemen.

    Wat ik me dan wel afvraag, waar kan ik zakken kopen zo groot dat met planten er in passen ?


    Lets not criticize but legalize

    #2
    Gewoon zwartwit folie of epdm dakbedekking/vijverzeil.

    Suc7
    Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
    Het systeem betreurt dit ten zeerste.

    Comment


      #3
      Yep, zwart-wit folie heeft het voordeel dat het niet zo zwaar is.
      Behalve als het wat gaat waaien, dan is het een nadeel.
      De witte buitenkant is ook wat minder opvallend.
      Voor een paar tientjes heb je een hele rol, kun je ff vooruit.

      Ik kwam hier een verduister-topic tegen van Abel die gebruikte een wat zwaarder folie.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Epdm is vooral helemaal briljant als je er in n rij van die oogboutjes doorheen boort en dan met 2 dikke ringen en n beetje kit de vijverfolie ertussen klemt als je dan 2 lijnen over je planten spant kan je je doek er onder hangen en over je planten op en neer schuiven.

        Gaat je een hoop plantschade schelen iig en elk jaar her te gebruiken.
        Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
        Het systeem betreurt dit ten zeerste.

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Da's niet makkelijk te visualiseren. Boutjes en ringen met kit ertussen, en planten op en neer schuiven ?
          Dat vereist een degelijke bouwtekening denk ik.

        • Eerstekamerlid
          Eerstekamerlid commented
          Editing a comment
          Neem aan dat elke blower toch op zn minst nederwiet the movie wel gezien heeft?
          Doede deed t ook zo net als vele andere kaskwekerts..

          Met of zonder kas blijft zelfde systeem.

        #5

        Comment


          #6
          Bedankt, dat zwart wit folie lijkt me wel wat.

          De film nederwiet was zeker een inspiratie bron.

          Ik zag in dat topic van abel iets wat mij met de tomaten kastjes ook al opviel. De temperatuur.
          Wat dat betreft werkte die plastic kasjes goed.



          Lets not criticize but legalize

          Comment


            #7
            Hee GPS
            ik twijfel al een tijdje of ik volgend jaar zou gaan verduisteren

            ben benieuwd hoe het gaat gaan voor je en of je de lv wat onder controle kan houden onder het plastic

            Comment


              #8
              Ik weet niet of ik het geld er voor heb, maar wil iets van een simpele kas maken.

              Een simpel frame en of waslijnen zou al genoeg zijn.

              Het moet dan redelijk eenvoudig om of een licht doorlatend folie te gebruiken tegen te veel regen en zwartwit folie om te verduisteren.
              Zolang ik geen vette toppen heb, maak ik me over de regen overigens geen zorgen.

              Het plan met het verduisteren is, als het donker is de folie verwijderen.
              Dit om een te hoge luchtvochtigheid te voorkomen.

              Als ik een dichte kas maak, dan moet ik voor ventilatie zorgen.
              Dat heb ik op dit forum geleerd.

              We hoeven maar een week of 4 te winnen, en dat vooral vanwege de temperatuur buiten.
              Lets not criticize but legalize

              Comment


                #9
                29 september. Zon op/onder: 7:38 - 19:22
                Het is buiten al 12/12.

                Of zit je alvast te brainstormen voor volgend jaar ?
                Een 2ehands kweektentje misschien ?
                Bodem of zijkant eruit, net wat uitkomt, en dan schuif je 'm zo over een plant. (mits die niet al te groot is

                Tegen de regen kun je een partytent gebruiken.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #10
                  Het gaat inderdaad om volgend jaar.

                  Zelfs de haze staat hier inmiddels al een aantal weken in bloei.

                  Ik heb nu voor de derde jaar haze stekken, en hoewel ik tot nu toe nog steeds geen toprot gezien heb, gaat het vooral mis omdat het gewoon te koud word.

                  Dat misgaan levert wel rookbare wiet op, maar het kan beter. Wat ik met te koud bedoel, is dat je op een gegeven moment gewoon geen vooruitgang meer ziet.


                  Ik heb ook 3 early skunk, en die gingen een week of 3 eerder in bloei als de haze. ( vorig jaar ging de early skunk al in juli bloeien....)


                  Om die haze stekken tot hun volle potentie te krijgen, moet ik verduisteren.

                  Dat de planten, in me tuin inmiddels al geen direct zonlicht meer krijgen, lijkt ze weinig te doen, maar uit mijn prille ervaring heb ik toch al wel iets geleerd.

                  Als het buiten een graad of 7 word, heeft de wiet er geen zin meer in.
                  Voor die tijd moeten we dus oogsten.
                  Lets not criticize but legalize

                  Comment


                    #11
                    De speciekuipen van 40 liter die ik besteld had, zijn binnen. Ze zijn groter als ik dacht.

                    Twee redenen waarom ik dit probeer. Overal lees je dat voor de pot geld, hoe groter hoe beter, en de potten die ik tot nu toe gebruikte waaide nog wel eens om.

                    Grappig is dat de specie kuipen even hoog zijn als de planten potten van 30 liter, maar wel veel breder.

                    Hierdoor valt het de optie om de planten in de schuur te zetten, om ze te verduisteren af.

                    Word vervolgt, ik heb het idee om wat balken te kopen, en daar zeil over heen te spannen.

                    En daar had ik een vraag over.
                    Iemand een idee, of dat oranje / blauwe bouwzeil voldoende licht dicht is?

                    https://www.gamma.nl/assortiment/gam...uct_b021425660

                    Of kan ik beter voor zwart wil folie gaan ? Ik vraag me af hoe sterk dat is?
                    Lets not criticize but legalize

                    Comment


                      #12
                      Nope, dat bouwzeil is niet lichtdicht. Net als vuilniszakken, die laten ook veel licht door.
                      Zwart-wit-folie is ook niet 100% lichtdicht onder de zon.
                      Misschien bij een landbouwhandel, daar kun je van dat zwarte plastic kopen waar ze gras mee inkuilen.

                      Nja, of je moet er een stuk of drie lagen zw-wit-folie overheen gooien, dan zal het misschien wel lichtdicht zijn.
                      Frame kun je maken met balken, of met pvc buizen, ligt een beetje aan de omvang.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #13
                        Bedankt.

                        Ik zag wel pvc zeil, dat zag er wel licht dicht uit ziet, maar die prijs is niet leuk meer.

                        Ik gok dat ik een tent moet maken van een meter of 4 breed, 2 meter diep, 2 meter hoog.

                        Pvc buizen hebben natuurlijk als voordeel, dat er geen scherpe kanten aanzitten.

                        Houten balken is waarschijnlijk simpeler in mijn geval. Ik heb aan de ene kant een muur, en aan de andere kant een schuur.

                        Als het lukt, is het plan dat ik halverwege juli ga verduisteren. Daar zou ik dan halverwege augustus mee kunnen stoppen.
                        Last edited by Gps; 21 April 2018, 15:53.
                        Lets not criticize but legalize

                        Comment


                          #14
                          Ik ga voor was lijnen tussen de muur en de schuur. Daar maak ik een | X | vorm mee. ( twee draden recht, en dan twee kruislings)

                          Daaroverheen zwart wit folie of misschien bouwzeil. Ik hoef geen direct zonlicht tegen te houden, en neem misschien een gok.
                          Als het niet werkt is het enige probleem dat ze niet eerder gaan bloeien.


                          Ik kan het topic en de vraag niet meer vinden, dus plaats ik mijn reactie op die vraag maar even hier.
                          Er zouden goede autoflowers gekweekt worden bij mij in de buurt. Ik heb de man inmiddels gevonden, maar op mijn vraag welke soort hij had, had hij geen antwoord.
                          Dat schiet dus niet op.

                          Wat ik wel weet, is dat het kleine autoflowers zijn. en hij 2 oogsten per jaar doet. ( Hij gaf met zijn handen een 70 cm aan )
                          Verder is zijn tuin qua zon beter als mijn tuin.
                          Gekocht in de Damstraat ( Amsterdam) ( daar zitten twee zaken, dus dat is veel te vaag )

                          Van de hollands hope, is er inmiddels eentje boven de grond, en ik wacht op de tweede.

                          Leuk voor andere om te lezen, maar niet voor mij, de 3 zaadjes vielen op mijn bruine vloer, en na een halfuur zoeken, had ik er twee gevonden, maar het derde zaadje is weg.
                          Ik wacht vol ongeduld op me stekken, maar begin me zorgen te maken.....
                          Lets not criticize but legalize

                          Comment

                          Bezig...
                          X