Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

te veel regen, advies?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    te veel regen, advies?

    Korting op 420shop
    Hoi,

    Het heeft hier gisteren ontzettend geregend, en de grond in m'n pot is echt zeiknat geworden.
    Nu ben ik bang dat de wortels te nat zullen blijven, en gaan rotten.
    Wat raden jullie aan? Overpotten? Want dat gaan ze denk ik ook niet leuk vinden..
    Of een afdak maken, en hopen dat de grond van zelf droger wordt?

    Het zijn 2 planten in een grote stenen pot (doorsnee 60 cm). Er zitten geen afwater gaten in, het lukte niet om die te boren.
    Nu heb ik daar veel spijt van. Planten staan een maandje in de bloei, moeten dus nog een tijdje..

    Dank..
    Oranjebuddy

    #2
    sigpic it is just a flower

    Comment


      #3
      En dan hebben we het over autoflowers of echte planten ?
      Die laatste zouden de pot inmiddels toch goed moeten bedekken met de onderste bladeren zodat er geen regen in komt.
      Autoflowers hou ik het liefst in kleine potjes. Als dat dan eens nat wordt is dat met een dag weer droog.

      Tja, daarom geven we zo vaak dezelfde adviezen aan het begin van het seizoen.
      Er zijn genoeg manieren om te voorkomen, maar een grote stenen pot zonder gaten gaat niet meer opdrogen komende tijd.
      Nu het zeiknat is kun je de aarde ook niet meer afdekken en gaten boren is geen optie.
      Bidden voor een paar droge dagen dan maar, en hopen dat de planten de potten wat droog kunnen trekken als er weer wat zon is.

      Vandaag was het hier de hele dag aardig weer met een mooi zonnetje.
      Zijn ze inmiddels niet wat opgedroogd ? Dan zou ik ze in ieder geval ergens onder zetten zodat niet meteen elke nieuwe drup regen op de aarde valt.

      btw. Ik weet niet of je het weerbericht gezien hebt, maar er komt storm aan morgen, de hele dag.
      Misschien moet je ook wat gaan vastbinden hier en daar.


      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Kan je niet wat droge aarde op de zeiknatte aarde brengen en als dit ingetrokken is dit er weer voorzichtig afhalen.. ?

        Met stenen potten kweken lijkt mij geen goed idee ivm teveel kalk in het gesteente en de wortels zullen naar de wanden groeien en zich vast hechten en dus niet ten goede komt als je gaat verpotten.

        Ik denk trouwens ook dat de verdamping anders is als met plastic pot weet alleen niet of dit klopt....
        Wat QNQ al zegt is morgen vastbinden anders krijg je net als mij een stam die in 2e is..
        Last edited by Franco; 12 September 2017, 20:51.

        Comment


          #5
          Dank voor de reacties..
          Ja, ik begon voor het overpotten optimistisch met gaten boren, maar kwam er gewoon niet door..
          Bladeren zijn niet zo groot, en wat er gisteren uit de lucht kwam!
          Ik ben met een pollepel water uit de pot gaan scheppen, misschien wel een halve liter, maar het blijft omhoog komen.
          k heb een paar gaten in de grond gestoken, dan zie je overal water, het lijkt me vrij dramatisch..
          Ik denk dat ik serieus aan verpotten moet denken, want nu krijgen de wortels geen lucht..

          Comment


            #6
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Ik gebruik plastic potten, met een dun laagje kiezel stenen onderin.

              Omdat de potten gaten hebben, onder op en aan de de zijkant, kan er geen water in de potten blijven staan, hoe veel het ook regent.


              Van fouten leer je, ik begon ooit in lege yoghurt bekers, zonder gaten.
              Lets not criticize but legalize

              Comment

              Bezig...
              X