Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe ontkiemde zaadje voorgroeien ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    hoe ontkiemde zaadje voorgroeien ?

    Korting op 420shop
    Voor de buitenkwekers !
    Laten jullie na het ontkiemen het eerst voorgroeien onder een lamp of direct buiten in de zon ?
    Zoja hoeveel watt gebruiken jullie voor de voorgroei ?

    Ik ga na het ontkiemen de zaadjes in een partybeker plaatsen met stekgrond..maar ben nu aan het twijfelen om ze rechtsstreeks buiten te zetten onder de zon of eerst laten voorgroeien onder een lamp....

    Alvast bedankt !

    #2
    Eerst onder de TL (of ander kunstmatig licht) en rustig aan laten wennen aan de omstandigheden buiten. Verhuis ze ook niet meteen van onder een TL naar zonlicht, want daar kunnen ze schade van opdoen en dus stress krijgen. Laat ze geleidelijk aan wennen aan de nieuwe omstandigheden en pas uw lichturen binnen aan op die van buiten. Zet ze bijvoorbeeld op een zonnige dag een uurtje in de zon, dag erna een anderhalf uurtje, daarna 2 uurtjes. Als je dan een sterk wortelgestel hebt en een gezette plant kan je ze definitief buiten plaatsen. Na de vorst, eind april.

    Comment


      #3
      Hangt er vanaf of je autoflowers hebt of niet.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Hey Q,

        Kan je autoflowers gewoon direct buiten zetten? (na ontkiemen)
        en wat is het ideale moment om ze te zetten?, de ene zegt vanaf mei, andere zeggen dat je autoflowers pas best vanaf begin juli zet.

        Comment


          #5
          alles kan eh...
          Je kan ze nu al buiten zaaien, en de gok nemen dat het niet meer gaat vriezen.
          Of je kan 2 kweekjes plannen waarbij je de ene te vroeg begint en de andere te laat.
          Het zijn allemaal keuzes, de ene iets beter dan de ander, maar het kan allemaal.

          Dingen waar je rekening mee kunt houden zijn bijvoorbeeld :

          De langste dag. Die is op 21 juni.
          Tot die datum nemen de lichturen toe. Na 21/06 neemt het weer langzaam af.
          Bij autoflowers zijn vooral de eerste 3-4 weken belangrijk voor de uiteindelijke grootte.
          Ze groeien het hardst bij het meeste licht.
          Ze zijn gevoeliger voor toprot dan niet-autoflowers
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Thx Q,

            Dan blijf ik bij m'n plan om ze half mei buiten te zetten.
            2x AF amnesia in 20L potten, proberen zo weinig mogelijk voeding bij te geven.
            Nu hopen op een zonnige zomer

            Grtz Colina

            Comment


              #7
              het is een gefeminiseerde zaadje Hollands Hope

              Comment


                #8
                Gewoon fem. zaadje kun je ook half mei buiten zaaien.
                Binnen voorgroeien brengt in bijna alle gevallen elk jaar weer allerlei problemen bij kwekers.
                Je schiet er niet zoveel mee op, als je half mei/begin juni zaait dan gaan de planten alsnog 2 meter groot worden als ze voldoende wortelruimte hebben.
                Aangezien ze pas in september in bloei gaan betekent dat een groeitijd van zo'n 3 maanden, daar gaat 2 weken binnen voorgroeien onder beperkt licht niet veel aan toevoegen.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Ik ga 2 plantjes voorgroeien, en 2 zaadjes na de ontkieming direct buiten onder de zon zetten !
                  De 2 plantjes die ik ga voorgroeien ontkiem ik midden april voor tegen midden mei buiten te zetten, samen met die twee andere zaadjes.
                  Beetje experimenteren.

                  Comment


                    #10
                    Hey!

                    Ik ben ook aan het experimenteren. Heb ze nu onder de lampen gezet (TL 2x55W) omdat ik niet meer kon wachten . Ik deed dit ook omwille van mijn training voor de planten -> mainlinen etc. Moest er iets foutgaan bij de plantjes ontkiem ik gewoon een nieuw zaadje
                    Je kan eens kijken naar mijn kweekverslag die ik een weekje geleden heb geopend bij 'buiten kweekverslagen'.
                    Misschien geef ik je niet veel info maar dan kan je eens volgen en zien of je dit ook zou doen

                    Comment

                    Bezig...
                    X