Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweek met smartpots 60 L; Tips aub

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweek met smartpots 60 L; Tips aub

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

    Ik ben nu voor de eerste keer een beetje van alles wat gaan rond kijken over kweken van wiet, en dan vooral buiten kweek.
    als volgt ben ik op het volgende idee gekomen wat ik ga proberen met mijn Pineapple Kush van Royal Queen.

    Ik heb 3 smartpots gehaald van 60 liter, hierbij heb ik als grond batmix gehaald. alleen heb al gezien dat het slimmer is om deze de eerste 3 weken nog niet te gebruiken en de stekken eerst even in normale potgrond te zetten en ze laten groeien tot een week of 3 en dan over te potten.
    ik heb bij de batmix een soort voedingschema gevonden waarbij ik Alga Bloom moet gebruiken, dus deze heb ik ook gehaald.(foto is een schema van wat ik zou moeten gebruiken op 1 liter water)

    Ik zat ook te kijken om mijn plantjes te gaan toppen als ze bijna klaar zijn met groeien , alleen weet ik niet of dit slim is om te doen als ik net voor de 2e keer buiten ga proberen te kweken.

    jammer genoeg heb ik mijn potten en zaden nog niet binnen dus kan ik daar nog geen foto's van sturen.

    Als mensen tips hebben voor mij of wat dan ook hoor ik het graag!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    ik ga ook kweken in een 60L smartpot...

    Ik heb mijn zaadjes eerst ontkiemt tussen keukenpapier.
    en daarna in zaai en stek grond gestoken in een kleine pot van 1L binnen onder 2 LED lampen (cold white )
    Ik geef ze nu 10ml water per dag, met een ph van 5.5 / 6
    Binnen 2 weken gaan ze buiten ook in een 60L smartpot.
    In batmix is de kans heel groot dat je zaailingen gaan verbranden.
    Ik ga ze niet toppen..ik wil mooie grote struiken hebben.

    Goodluck met je kweek.

    Comment


    • MrBanana
      MrBanana commented
      Editing a comment
      Jammer genoeg dat ik geen lampen heb anders had ik het ook gedaan, ik moet ze dus wel buiten zetten maar met dit weertje nu hoop ik wel dat het goed gaat.
      maar als het genoeg zuurstof krijgt en genoeg water is de kans dan nog steeds groot dat ze verbranden ?
      en ik dacht juist dat als ik zou gaan toppen dat de plant zich meer in de breedte verspreid waardoor ik mooie bosjes krijg haha , is dit niet het geval dan ?

      en bedankt, jij ook met jou kweek

    • Anthony997
      Anthony997 commented
      Editing a comment
      bij toppen krijg je meer hoofd toppen maar blijft de plant iets kleiner....als je niet topt krijg je 1 hoofd top en wordt de plant groter...
      je zaailing de eerste paar dagen in de schaduw zetten daarna in de zon....zo is de kans op verbranding klein.

      Batmix heeft veel voeding als je dan nog veel water gaat het plantje ofwel verbranden ofwel verzuipen....je kan beter voor de eerste 4 weken zaai en stek grond kopen...kan je overal kopen en kost niet veel.
      Last edited by Anthony997; 7 May 2018, 13:55.

    #3
    Je hoeft ook geen foto van zaden en potten te sturen hoor!
    Met een foto van je vriendin zijn we al dik tevreden hier ( grapje)....

    Comment


    • MrBanana
      MrBanana commented
      Editing a comment
      Hahaha zou ik kunnen begrijpen, ik zou er ook dik tevreden mee zijn namelijk
Bezig...
X