Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoelang nog tot oogst?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoelang nog tot oogst?

    Korting op 420shop
    Hoelang nog tot oogst denken jullie?
    Plantje staat buiten en is 2 maanden oud.
    quick one van rqs.
    ik heb niet echt gelet wanneer de de bloei is begonnen daarom de vraag.
    Attached Files

    #2
    Weekje of 6 nog wel.

    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Echte bloei moet nog beginnen.....
        Wat de verkoper opgeeft klopt vaak niet.

        Comment


          #5
          Hallo iedereen,

          Mijn plantje is nu ongeveer 80 dagen oud.
          het is een Quick one van Rqs en staat buiten.
          Ik vroeg me af hoelang het nog ongeveer zou duren voor de oogst, deze vraag heb ik al eens gesteld maar helaas ben ik dat account en die post kwijt.
          Dan vroeg ik me ook af of het normaal is dat een paar bladeren paars worden.
          Attached Files

          Comment


            #6
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-hollands-hope
            flink wat leesmateriaal over paars blad
            TL;DR : Ja.

            En, geen idee hoelang nog, sorry..

            Kan je de toppen van wat dichter bij laten zien? Vooral de trichomen, als het kan met een microscooplensje o.i.d.

            Comment


              #7
              Ik heb de twee posts van je maar samengevoegd.
              Elke week vragen hoe lang nog gaan ze niet sneller van eh...

              Wacht de bloeitijd af die de verkoper opgeeft, meestal is dat een week of 7 echte bloei.
              Dan ga je de trichomen controleren .
              Daarmee kun je zelf veel beter zien hoe ver ze zijn dan wij ooit van een foto kunnen beoordelen.

              *** ik heb je andere account gedeactiveerd.
              Last edited by QnQ; 11 June 2018, 20:53.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Is het eigenlijk mogelijk om een plant te lang te laten bloeien? Wanneer er geen rot ofzo op komt natuurlijk.
                Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
                Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

                Comment


                • BackYardPlant
                  BackYardPlant commented
                  Editing a comment
                  Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat ik eigenlijk alleen nog maar te vroeg heb geoogst tot nu toe...
                  Te lang kan wel, dan word de THC omgezet in nog een andere stof, eentje die we juist niet willen hebben, ben even de naam kwijt, maar zie je niet zo snel.

                • Ipie
                  Ipie commented
                  Editing a comment
                  Bij een te lange bloei QnQ krijg je dan hetzelfde als toprot zeg maar?

                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Op een gegeven moment gaan de toppen rotten of schimmelen inderdaad.
                  Maar dan ben je echt al meer dan een maand voorbij de oogsttijd

                #9
                Wat zijn trichomen? En een microscooplensje heb ik niet. En wat valt er te zien aan die trichomen.

                ik ben trouwens nogal ongeduldig omdat ik eigenlijk wou dat men plantje klaar zou zijn tegen het begin van de zomervakantie

                Comment


                  #10
                  Dat zal aan het weer liggen he...
                  Als we nog twee weken zomer krijgen dan gaat het misschien wel lukken.

                  SirSmokeAllot heeft weleens een stukje over trichomen geschreven.
                  Aan de trichomen kun je zien of je wietje effect gaat hebben, en of dat kortdurend wordt, of dat het een mega-effect wordt van een paar uur.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #11
                    Ik heb wat research gedaan en blijkbaar kan je aan de witte haartjes zien wanneer je plantje klaar is, als ongeveer 3/4 van de haartjes bruinachtig worden is de plant klaar.

                    Is dit juist? En de haartjes op de top zijn al bijna allemaal bruin maar de haartjes aan de buds aan de onderkant zijn nog allemaal wit.
                    Attached Files

                    Comment


                    • QnQ
                      QnQ commented
                      Editing a comment
                      Negeer je mij nou gewoon ?

                    #12
                    Nee dat is complete onzin. Als het een beetje waait of een takje valt tegen een top aan of noem het maar op dan worden ze al bruin. Kijk naar de trichomen met een loepje. Milky moeten ze zijn. Dus niet glashelder maar beetje wazig. Zat info op het internet te vinden.

                    Ik ging laatst bijvoorbeeld mijn lamp wat lager hangen en raakte daarmee een grote top aan. En nu zijn de meeste haartjes bruin. Maar ik moet nog dik 4 weken.

                    Lastig te zien op de foto maar lijkt wel of er weinig knipbaars op zit. Mag nog wel een tijdje denk

                    Comment


                      #13
                      Dat duurt nog wel een paar weken hoor
                      God was never on your side..

                      Comment


                        #14
                        Hoelang ongeveer is een tijdje? En is er een manier om naar de trichomen te kijken zonder een loepje want dat heb ik niet en tijd/geld om er 1 te kopen heb ik ook niet De reden dat ik men eigen weed kweek is omdat het goedkoop is.

                        Comment


                        • Ipie
                          Ipie commented
                          Editing a comment
                          Ongeveer 70% moet verkleurd zijn, zeg maar bruin.
                          een tijdje hoelang het nog minimaal duurt is hier boven al genoemd.......
                          Dan krijg je ( hopelijk) een lekker rokertje!

                        #15
                        De bovenkant is al ongeveer 70% verkleurd maar de onderkant is nog helemaal wit.

                        Comment

                        Bezig...
                        X