Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

plant groeit scheef ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    plant groeit scheef ?

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen.

    mijn plant groeit zoals elke plant naar de zon toe maar de mijn doet dat soms extreem !
    soms staat die plant zo schuin dat de hoek kleiner is dan 45 graden.
    En als er ook nog eens wind is ligt ze helemaal plat.
    s' avonds als de zon weg is staat ze terug recht.
    is dit normaal zo scheef ?
    90 procent heeft een hekel om wietplanten te ondersteunen....wat vinden jullie ?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Anthony997; 4 June 2018, 18:56.

    #2
    Zonnewiet (zonnebloem + wiet) nee geintje
    ik zie zelf wel de bladeren mee draaien maar niet heel de stengel als ie al zo dik is (alleen als ze jong zijn)
    hoe plat is plat met de wind?

    ik vind het lastig om te oordelen wat het beste is...

    Comment


      #3
      heb op aanraden van andere de stok weggedaan.
      vanaf morgen de pot meedraaien met de zon.
      Met plat bedoel ik echt plat -> net niet horizontaal.
      mijn stam maakt ook een rare S vorm enig idee waarom ?

      Comment


        #4
        Een stokkie is in ieder geval een stuk beter dan de plant elke keer draaien.
        Ik weet niet op welk forum ze dat aanraden, mgoed...ik hoef dat ook niet te weten.
        De plant doet juist haar best om de bladeren langzaam met de zon mee te laten draaien.
        Dan kom jij en draait ze in 1x om, dan moet ze opeens veel energie gaan steken in het draaien van de bladeren, energie die ze voor andere dingen kan gebruiken.

        Stokkie ernaast, en dichterbij. Je kunt proberen de stam op 2 of 3 plekken vast te zetten.
        Of je doet een stuk gaas om de hele pot heen als je artistiek bezig wil zijn en nog een stuk gaas van 100x100 werkeloos hebt liggen.
        Een stok liefst binnen 5cm, Twee stokken kan ook, dan hoef je ze vaak nieteens vast te binden.
        Er moet niet zoveel ruimte tussen de plant en stok zitten, bij gebruik van 1 stok op meerdere plekken 'vast' zetten, anders knakt ze als het gaat waaien.

        Waar je voor moet uitkijken is dat je grote wortels kunt beschadigen.
        Dus als je 5cm van de stam gaat prikken, neem dan eerst een dun stokje en ontwijk op gevoel de wortels.
        Daarna kun je dan de grotere stok erin prikken door hetzelfde 'spoor' te volgen.

        Zo'n halfvolle zak grond helpt natuurlijk ook niet voor de stevigheid.

        We komen elkaar wel vaak tegen eh, haha..
        Als je me zat wordt moet je 't zeggen he

        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Anthony997
          Anthony997 commented
          Editing a comment
          Op de foto lijkt het idd half vol die pot....maar er zit 50 liter aarde in een 60 liter pot....dus dat valt wel mee.

        #5
        Heb net de hele pot gevuld met extra aarde....de plant staat ne veel steviger en rechter....

        Comment

        Bezig...
        X